• Ess

Dejtar en pappa, lättsmält?

Richard1986 skrev 2020-10-21 16:41:18 följande:
    Ur en manlig förälders synvinkel

Dessa barn kommer alltid att komma i första hand för mig. ÄVEN om du och jag skulle skaffa gemensamma barn tillsammans snart så är fortfarande mina barn och deras mammor där och deras plats i mitt liv minskar inte på något sätt pga dina och mina gemensamma barn. Du MÅSTE kunna acceptera och ta till dig att jag även har ett liv som du inte är en del av, mer som en god kompis och vuxet stöd och förebild. Och det kräver att man har absolut NOLL i svartsjuka och avundsjuka... För tro mig. Barn märker......
    Hur ser du på en partner som också har ett eget liv som varken du eller dina barn har del av med tex en hobby som tar mycket tid och som då har varken tid eller intresse av att gå in och hjälpa till med dina barn, mer än i undantagsfall om du ber om hjälp och det verkligen krisar?

Eller förväntar du dig att hon ska va någon slags tyst passopp, som engagerar sig i dina barn?
  • Ess
    Richard1986 skrev 2020-10-24 00:48:30 följande:
    Absolut inte. Mina barn är mina barn och därmed mitt och den andra biologiska förälderns ansvar. Inte min nya partners !

På samma sätt som att hennes barn inte på något sätt är mitt huvudansvar. Sen är det väl klart att det blir att man hjälps åt ibland. I synnerhet om man bor ihop. Men jag skulle aldrig kräva att någon ny tjej tar huvudansvaret för mina barn som hon inte är mamma till. Dom har redan en mamma.
    Sund inställning.
    Precis så hade vi det, att han skötte sina barn när de var på umgänge och jag sysslade med mitt. Sedan har det ändå utvecklats till att vi inte drar jämnt, så jag och de vuxna barnen umgås bara när nöden kräver det.
Svar på tråden Dejtar en pappa, lättsmält?