• Anonym (L)

Dejtar en pappa, lättsmält?

Jag hade som policy att inte dejta folk med barn innan jag fick barn, just av denna anledning. Man måste hela tiden deala med någons ex, man kan aldrig känna för andras barn som man gör för egna och jag  är ingen barnkär person. 

Har man dessutom inte barn själv kan man inte komma med kritik mot dennes föräldraskap, för har man inte barn har man ingen aning om hur det är att vara förälder. 

Tror du behöver ändra din approach, för hans liv, barn och ex kommer att finnas där. Hans barn kommer alltid att komma före dig. 
    Får ni barn så kommer det fortfarande att vara så att hans barn sen innan kräver lika mycket som ert gemensamma. 

Idag har jag barn, och dejtar bara folk MED barn för det underlättar så otroligt mycket. Personer med barn förstår en på ett helt annat plan än folk utan. Man kan diskutera sina knepiga eller oknepiga ex, barnens beteenden, problem, roliga saker eller föräldragrejer utan att det blir diskussioner om annat som personen inte förstår. 

• Anonym (L)
    Anonym (Lika barn leka bäst) skrev 2020-10-24 13:14:12 följande:
    Det här stämmer ju precis, men vill tillägga att det även är ganska jobbigt för den som har barnet/barnen sedan tidigare för man känner ju av att den som inre har barn som inte förstår hur livet fungerar när man har barn.

Ja, så blir det ju. 

Har exempel i min bekantskapskrets där t ex en tjej träffat en kille med barn och det är ofta jag har fått höra om hur jobbigt det är med killens barn och att allt kretsar kring dem osv. Och det är ju för att man inte förstår hur det är att ha barn. Man kan ju tro att man gör det, men det gör man inte. Oavsett hur många barn man träffat tidigare. 

Personligen så ville jag inte dejta folk med barn för att jag inte ville avstå saker för att barnet var sjuk eller det var barnvecka, man måste planera runt det hela tiden och det hade jag ingen lust med när det är ett barn som jag själv inte valt att skaffa. Då var det enklare att dejta personer utan, för då är man mer på samma plats i livet. Och jag ville inte skaffa barn ihop med någon som redan gjort den grejen, jag ville att det skulle vara  med någon som var med om det första gången precis som jag. 

Svar på tråden Dejtar en pappa, lättsmält?