• Anonym (Hjälp)

    Var kan jag plugga?

    Nu när man inte kan sitta på biblioteket och plugga längre, var kan gå då som är gratis? Finns det ens nåt?

    Jag har inte pengar till en kaffe ens, annars hade jag satt mig på ett café.

    Jag har ingen möjlighet att plugga hemifrån så det är inget alternativ.

    Har jättemycket hemstudier som måste göras och lämnas in idag.

    Hjälp, vad ska jag göra?

    Hade det inte varit så kallt så hade jag satt mig ute i nån park, men det går ju inte nu.

    Imorgon är det skola igen men detta MÅSTE göras idag.

  • Svar på tråden Var kan jag plugga?
  • Anonym (myself)

    Varför går det inte hemifrån? Vart pluggar din kompisar? Kanske hemma hos nån av dem?

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (myself) skrev 2020-10-21 11:38:09 följande:

    Varför går det inte hemifrån? Vart pluggar din kompisar? Kanske hemma hos nån av dem?


    Av skäl jag inte vill ta upp så är det helt uteslutet att plugga hemifrån.

    Jag har inga kompisar som pluggar tyvärr. Jag är vuxen, inget barn.
  • Anonym (K)

    Ett universitet brukar ha eget bibliotek och även café där man inte är tvingad att köpa något. Om du går på gymnasiet borde du kunna prata med din lärare om problemet och be skolan hjälpa dig med en lokal.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (K) skrev 2020-10-21 11:45:53 följande:

    Ett universitet brukar ha eget bibliotek och även café där man inte är tvingad att köpa något. Om du går på gymnasiet borde du kunna prata med din lärare om problemet och be skolan hjälpa dig med en lokal.


    Jag går varken på gymnasiet eller universitetet. Kan inte gå till min skola idag. Det är stängt.

    Min lärare har ingen tillgång till någon lokal. Detta är mest en praktisk utbildning så något vanligt klassrum har vi aldrig tillgång till. Därför sköter vi den teoretiska delen på distans.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (S) skrev 2020-10-21 12:02:19 följande:

    Varför kan du inte plugga på biblioteket?


    Man får inte sitta där nu i corona tider.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-10-21 12:04:59 följande:

    Man får inte sitta där nu i corona tider.


    Oj. Har inte sett nåågra aådana restriktioner här. Är det ett litet bibliotek? Finns det något annat bibliotek i närheten som jnte har samma regler?
  • Anonym (K)

    Det är jättesvårt att svara när man inte vet var du bor men fundera på alla allmänna platser inomhus du kan tänka på, fundera på om det finns något litet undangömt hörn där du kan sitta och arbeta. Det måste inte vara vid ett bord, en bänk får duga i värsta fall för du har ju inte så många valmöjligheter.

    Har du inga kurskamrater du kan fråga om du får komma och sitta hos? Även om du sa att du inte har några "vänner" där så är du väl inte ensam? Det finns väl nån som verkar sjysst som du kan fråga.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (S) skrev 2020-10-21 12:08:45 följande:

    Oj. Har inte sett nåågra aådana restriktioner här. Är det ett litet bibliotek? Finns det något annat bibliotek i närheten som jnte har samma regler?


    Alla bibliotek häromkring har samma regler och har haft det länge.

    De har även en vakt som räknar hur många som går in och ut. Stoppar folk om det är fullt. De har 2 personer som går runt inne på bibblan och ser till att alla håller avstånd.

    Är det inte så där du bor?

    Biblioteket är väl halvstort, 5 rum, 6 datorer, skrivare m.m.
Svar på tråden Var kan jag plugga?