Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

Vår letrozol resa- följas åt?

Marimardi skrev 2020-12-07 14:06:59 följande:

Jag har beräknad mens nu i helgen. Inga symptom på graviditet denna kur heller tyvärr... Blir lite orolig också då jag förmodligen inte kommer kunna gå på vul nästa kur heller för jag antar att de kommer ha stängt nu över julen och nyår??

Hmm ... min gyn tyckte ju det räckte med vul första kuren. Eftersom hon tyckte doseringen såg rätt ut och en äggblås mognat bra sa hon jag inte behöver komma på vul i framtiden ... Hon skrev ut letrozol för 6 cykler och sa att om det inte funkat får vi ses fundera på nästa steg ..
  • 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-07 14:06:59 följande:

Jag har beräknad mens nu i helgen. Inga symptom på graviditet denna kur heller tyvärr... Blir lite orolig också då jag förmodligen inte kommer kunna gå på vul nästa kur heller för jag antar att de kommer ha stängt nu över julen och nyår??

Men ja! Kanske inga symptom är bra? Hur brukar du känna innan mens? 
  • 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-07 23:54:24 följande:
    Urk! Ägglossningen va punktlig! Så jag hoppas bara jag är låghormonad! Men det tror jag inte. Känns som att mensen kommer vilken sekund som helst nu. Hoppas jag får den när jag är hemma bara o inte på jobbet. Fick veta igår att en kollega är gravid och att min andra kollega ska bli mormor..så lär väl bryta ihop om den kommer när jag är på jobbet!

I söndags så hade jag så ont i magen att jag knappt kunde gå vissa stunder. Aldrig haft så tidigare!

Hur många cykler med letrozol ska ni köra? Och hur länge har ni försökt?
    Ja om ÄL är punktlig är det ju jättestörigt om mensen blir sen utan att man är gravid :/ Rädd att det ska hända mig denna cykel ...

Är inne på första kuren med Letrozol dubbeldos, CD 25 idag. Jag ska äta sex stycken kurer letro (om det inte tar sig före det förstås :) Sedan får vi fundera på om vi går vidare med IVF eller om vi "ger upp".

Jag fyller 37 i april, så tror vi slutar lagom till min födelsedag. Vad är er plan?
  • 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-08 09:32:23 följande:
    Åh ok! Fortf ingen blödning o drömde imorse att jag fick mensen :/ har så mkt menskramper så tycker det är så konstigt. Kommer den inte idag ska jag köpa ett dyrare test o testa! Kommer bli helt knäckt nu om mensen kommer och är så sen..den har bara varit sen en gång men då va även ägglossningen sen :/

Vi ska köra ivf i maj har vi tänkt. Så kanske covid lugnat sig lite!

Jag jobbar i vården så vill helst att det ska ha lugnat sig på covid fronten lite..

Hoppas det tar sig för er! Hade du ägglossning nu med dubbeldos?
    Alltså hoppas verkligen du får ett plus nu! Om du vet du haft ÄL så borde det ju inte finnas så många andra möjligheter om mensen uteblir!

Jag har ÄL också utan letrozol men med letrozolen försöker vi stärka min ägglossning (misstanke om att de inte riktigt växer tillräckligt stora utan medicin)..

Huu - vågar inte testa! Tror att det borde synas redan för mig om var ett plus! Har plussat på ÄL+10 tidigare. Nu rädd för negativa test - blir så ledsen!
  • 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-08 17:46:32 följande:
    Ja jag tänker också så..jag hade pos ägglossningssticka cd 12 som det brukar vara o har fått ägglossning bekräftat med blodprov förra cykeln så borde ju stämma..är på cd 29 idag och brukar få mens cd 26-27. Inte haft någon mensvärk idag utan bara mer att det spänner vid vä äggstocke o som att jag skulle vara förstoppad fastän jag inte är det haha. Sjukt svullen mage som jag inte kan hålla in. Ska nog testa med clear blue imorgon. Har använt billiga test nu i dagarna som jag såg går ut om 3 månader så de kanske är dåliga?..känner att jag drar i varje halmstrå..

Nej jag förstår dig. Vi har försökt i ett år nu och aldrig blivit gravida..det suger verkligen att få de där jävla negativa testen. Man vill ju bara få ett jävla + någon gång!

Jag har också egen ägglossning men långa cykler som de ville korta ner med letrozol..
    Åh! Du får uppdatera vad ditt test säger imorgon! Jag håller tummarna :)
  • 33villbligravid
    Anonym (Maria) skrev 2020-12-08 19:36:22 följande:
    Jag tog blodprov som tyvärr visade på att ingen äl skett den här cykeln heller.. Blir galen! Vad fick du för resultat på ditt blodprov?
    Nä, vad segt! Är ju inget kul om man inte ens får en chans att vara på banan liksom :/ Ska du ändra på dosen nästa cykel då eller hur går det vidare nu?
  • 33villbligravid
    Marimardi skrev 2020-12-08 23:24:04 följande:

Jo jag vet men problemet är att jag inte ens är säker på att ägget faktiskt släpper, så skulle vilja dit och prata med henne om ev ovitrelle eller bli erbjuden blodprov för att se så att jag inte bara slösar massa letrozolbehandlingar liksom :/

Just det! Jag tycker ju ovitrelle verkar bra om man säkert vill veta ägget släpper! Hoppas du kan få det utskrivet. Tror ju inte det stör fastän det skulle släppa utan också, men med ovitrelle vet man ju säkert! En kompis som skaffade barn på egen hand fick både Letrozol plus ovitrelle bara för att de sku kunna tajma insemineringen så bra som möjligt. Och hennes läkare tyckte inte ens det räknades som ?behandling? för de bara hjälpte naturen lite på traven ... :)
  • 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-10 05:38:59 följande:

Alltså jag håller på att bli knäpp känns det som..jag vet inte om det är ett + jag ser eller om jag bara ser i syne..nu är jag så trött på dessa negativa test! Är det negativt imorgon så ska jag köpa ett blodprov o testa..

Ja - Jag förstår dig! Du vill inte lägga upp bild på testet här? Jag inbillar mig alltid att ser svaga streck så därför vill jag inte heller testa. Är själv inne på CD 27 idag så tror mensen kommer idag/senast imorgon. Får se när vågar testa om mensen uteblir ... kanske imorgonkväll eller lördag i så fall. Var säker mensen sku komma igår kväll för kändes så men inget kom!
  • 33villbligravid

Jag tycker också kunna ana ngt! Förstår frustrationen - kanske byta märke eller ta digitalt. Blodprov inte heller en tokig idé, i synnerhet om du misstänker utomkvedes! Hoppas verkligen det inte är det!

Goose01 skrev 2020-12-10 06:57:54 följande:

Bilden kom inte med i förra meddelandet..
  • 33villbligravid
    Goose01 skrev 2020-12-10 08:41:28 följande:
    Ja men visst anar man något?..men jag kommer inte kunna känna mig lugn förrän jag får ett tydligt test. Vet ni hur hcg funkar vid MA? Fortsätter det att stiga eller sjunker det? Kan man ens få ett MA såhär tidigt?..

Det gör inte lika ont vid äggstocken idag men har börjat få tryckkänsla i svanken sen igår kväll. Känns som att livmodern eventuellt skulle trycka på liksom!

Ska du testa på lördag? Håller tummarna för dig!
    Tror MA är först senare. Då har ju liksom fostret dött utan att komma ut. Misstänker HCG beter sig som vanligt då eftersom kroppen inte själv förstår vid MA att spontant avbryta gravidtiteten och stöta ut fostret. Så tror inte det är det i alla fall. Hoppas du bara haft ÄL lite senare än vanligt och ägget tagit tid på sig att vandra ner och fästa sig i livmodern :)

Ja - test för mig senast lö. Men tror nog menen kommer idag. Känns så i alla fall. Kommer den inte blir jag nog konfunderad! För hade positivt ÄL-test på ons två veckor sedan så ägget borde ha släppt ganska exakt 14 dagar sedan ...
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?