Inlägg från: Törstiga tuppen |Visa alla inlägg
  • Törstiga tuppen

Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...

Eftersom han betalar mer varje månad och även verkar betala för era resor generellt så tycker jag också att du borde hjälpa till att betala denna gång. Om han förväntas lägga sina sparande pengar på gemensamma aktiviteter känns det inte rätt att dina Sparpengar är privata.

• Törstiga tuppen

I trådstarten står det att han förlorat SINA pengar och att det är din tur att bjuda nu. Varför skulle du skriva så om alla tidigare resor bekostats av gemensamma pengar?

• Törstiga tuppen

Du pratar ju dessutom hela tiden om dessa sparpengar. Det är väldigt tydligt att det är mannen som betalar vanligtvis med sina egna sparpengar men att du vill ha dina själv. Jag tycker fortfarande att det är konstigt av dig att kräva att han ska dela sina sparpengar men inte du. 

Ni borde inte resa alls om ni känner att Det gör skada på er ekonomi. Spara några år till så har säkert coronan lugnat sig i världen också.

• Törstiga tuppen

Om inte TS sambo betalade mer av utgifterna så skulle inte TS ha några egna sparpengar Alls. TS vill plocka russinen ur kakan. 

• Törstiga tuppen
    Anonym (CE) skrev 2020-10-25 15:37:18 följande:
    Fast varför ska de sätta in lika mycket? Även om de båda har lite pengar är det ändå stor skillnad i inkomst procentuellt. Dessutom bor de dyrare än vad TS tycker är bra för deras ekonomi men sambon vill inte flytta till något billigare.

TS. Håll hårt i dina sparade pengar. I din situation är det guld värt med en buffert i dagens samhälle. Och alla bör ha ett eget separat sparande om något händer i relationen så man inte står där helt utblottad.
    Hur ska hon kunna flytta med 14000 på kontot? Eller är det mannen som skall slanta?
Svar på tråden Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...