• Anonym (Rädd)

    Hjälp!! Har jag Redan haft ÄL???

    Fick tidigt missfall precis och läkaren tyckte det var okej att använda missfallsblödningen som mens och vi provar med samma dos Letrozol igen. Fick ÄL dag 14 förra cykeln. Denna cykel hade jag extrem mensvärk under dagarna jag tog Letrozol alltså 3-7 som avslutades med en liten brun flyttning dag 7 som jag fått tidigare cykler vid ÄL. Idag är jag dag 8 och det bubblar en massa i magen som det tidigare gjort efter ÄL.

    Kan ÄL ha ändrats från tidigare cykel dag 14 till nu helt plötsligt dag 7??? Är livrädd för detta då vi inte hunnit mysa något än..

  • Svar på tråden Hjälp!! Har jag Redan haft ÄL???
  • Anonym (Rädd)

    Kan tillägga att jag aldrig tidigare haft ÄL tidigare än dag 12...

  • Anonym (123)

    Nu har jag inga mediciner eller såmför att bli gravid (som jag gissar att du gör?) Men jag fick ett tidigt mf 9/10 blödde i 6dagar och fick sedan äl symtom 3 dagar efter jag slutat blöda så jag gissar att kroppen nog ändå kan bli lite upp och ner direkt efter ett mf

  • Anonym (Rädd)

    Precis jag äter ju Letrozol för att få ÄL, äter de dag 3-7. Kan man verkligen få ÄL dag 7 då? Orkar inte vänta en hel cykel till för ingenting :?(

  • Anonym (123)
    Anonym (Rädd) skrev 2020-10-22 13:38:05 följande:

    Precis jag äter ju Letrozol för att få ÄL, äter de dag 3-7. Kan man verkligen få ÄL dag 7 då? Orkar inte vänta en hel cykel till för ingenting :?(


    Tyvärr kan jag inte svara för hur det funkar när man tar letrozol men om du har/haft symtom nu som du brukar vid äl så är det väl kanske inte omöjligt att den kom tidigare denna gång. Har du inga äl tester som du kan testa med?
  • Anonym (Minna)

    Det låter väldigt tidigt, även om det kan variera lite. Jag blev rekommenderad att testa med ägglossningssticka från dag 10 för säkerhets skull och sedan via VUL dag 12.

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (123) skrev 2020-10-22 13:45:00 följande:

    Tyvärr kan jag inte svara för hur det funkar när man tar letrozol men om du har/haft symtom nu som du brukar vid äl så är det väl kanske inte omöjligt att den kom tidigare denna gång. Har du inga äl tester som du kan testa med?


    Jo tester har jag men kan ju inte testa nu i vilket fall om ÄL redan varit =/ ska ta tag i gubben ikväll så får jag bara hoppas ÄL inte varit ännu....

    Undrade som sagt mest om ÄL plötsligt kunde bli så tidigt när man åt Letrozol ? Har tempat men den knäppar sig också nu när jag jobbar nätter...suck
  • Anonym (Rädd)

    *puffar upp efter alla spam inlägg och tråden hamnat långt ner...*

    Nån som har erfarenhet av om man kan ha ÄL under perioden man äter Letrozol?

    Vad jag förstått så trycker Letrozol ner kroppens produktion av östrogen för att stimulera till ökad produktion och därmed efter tabletterna få östrogenet att skjuta i höjden och i samband med den förhöjda östrogenproduktionen skapa en ägglossning. Det vore väl orimligt att få ägglossning under tablettperioden i såna fall?

  • Anonym (Minna)
    Anonym (Rädd) skrev 2020-10-22 15:33:37 följande:

    *puffar upp efter alla spam inlägg och tråden hamnat långt ner...*

    Nån som har erfarenhet av om man kan ha ÄL under perioden man äter Letrozol?

    Vad jag förstått så trycker Letrozol ner kroppens produktion av östrogen för att stimulera till ökad produktion och därmed efter tabletterna få östrogenet att skjuta i höjden och i samband med den förhöjda östrogenproduktionen skapa en ägglossning. Det vore väl orimligt att få ägglossning under tablettperioden i såna fall?


    Missade att säga att jag är under letrozolbehandling, om det inte framgick. Läkaren menade att dag tio som tidigast kan ägglossning ske. Därför skulle jag testa med ägglossningstest.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Minna) skrev 2020-10-22 16:42:57 följande:

    Missade att säga att jag är under letrozolbehandling, om det inte framgick. Läkaren menade att dag tio som tidigast kan ägglossning ske. Därför skulle jag testa med ägglossningstest.


    Åh förlåt, missade ditt inlägg. Ja men då är det nog orimligt att under letrozolbehandling kunna få ÄL tidigare än dag 8-9 iaf, så antagligen är det bara biverkningar av tabletterna och nattjobbstempen som spökar, tror ni inte det?
Svar på tråden Hjälp!! Har jag Redan haft ÄL???