• Lina100

    Otroliga svettningar Fyfan

    Har den senaste tiden fått jätte grova svettningar som sätter sig i kläderna. Har även oerhörda flytningar.

    Äter p-piller med östrogen, kan det vara de som orsakar detta?

    Mår dåligt för är ganska ung och duschar inte sällan.

  • Svar på tråden Otroliga svettningar Fyfan
  • Anonym (Sativa)
    Lina100 skrev 2020-10-22 15:27:31 följande:

    Har den senaste tiden fått jätte grova svettningar som sätter sig i kläderna. Har även oerhörda flytningar.

    Äter p-piller med östrogen, kan det vara de som orsakar detta?

    Mår dåligt för är ganska ung och duschar inte sällan.


    Ja, svettningar kan bero på hormonförändringar, upp eller ner. Har du precis börjat med dessa p-piller? Detta är nåt du ska berätta för den läkare som skrev ut dem till dig, du kanske ska byta sort. Det kan även vara så att det går över när hormonnivåerna stabiliseras men om inte så byt sort. 
  • Lina100
    Anonym (Sativa) skrev 2020-10-22 17:25:29 följande:

    Ja, svettningar kan bero på hormonförändringar, upp eller ner. Har du precis börjat med dessa p-piller? Detta är nåt du ska berätta för den läkare som skrev ut dem till dig, du kanske ska byta sort. Det kan även vara så att det går över när hormonnivåerna stabiliseras men om inte så byt sort. 


    Ska köpa en annan skonsam rakhyvel och en ny anti deodorant på apoteket och se, annars får jag söka vård. Får till och med slänga kläder för den sätter sig verkligen doften
  • Lina100

    Hörni vad ska jag göra med mina stickade tröjor och plagg som stinker svett i armarna blandat med tvättmedel? Har tvättat om flera gånger..

  • Långbenopluto
    Lina100 skrev 2020-10-22 17:50:05 följande:
    Hörni vad ska jag göra med mina stickade tröjor och plagg som stinker svett i armarna blandat med tvättmedel? Har tvättat om flera gånger..
    Det finns sporttvättmedel som man använder för att tvätta svettiga träningskläder. Testa det.
  • Anonym (Sativa)
    Lina100 skrev 2020-10-22 17:50:05 följande:

    Hörni vad ska jag göra med mina stickade tröjor och plagg som stinker svett i armarna blandat med tvättmedel? Har tvättat om flera gånger..


    Du kan fästa trosskydd inne i tröjorna vid armhålorna som absorberar det värsta. 
    Botox injektioner i armhålorna kan ta bort svettningarna helt. Enda problemet är att man kan börja svettas enormt nån annanstans på kroppen istället, dvs problemet flyttas. Men kan vara värt att prova. 
  • Anonym (Vädra!)
    Lina100 skrev 2020-10-22 17:50:05 följande:
    Hörni vad ska jag göra med mina stickade tröjor och plagg som stinker svett i armarna blandat med tvättmedel? Har tvättat om flera gånger..

    Har du balkong eller trädgård så låt dem hänga där ute några dagar.
Svar på tråden Otroliga svettningar Fyfan