Inlägg från: Törstiga tuppen |Visa alla inlägg
  • Törstiga tuppen

Samhall kanske kan få ut dig i jobb fortare. De har olika arbetsuppgifter så det finns säkert något som passar dig. Är problemet att du inte vill jobba på Samhall eller att du inte fick bestämma själv?

• Törstiga tuppen
    Lyckelina skrev 2020-10-25 10:16:53 följande:
    Att de körde över mig....Tror inte man får göra så, hon tog över mig utan min vetskap och två dar senare skickar hon brev om vad HON VILL (
    Jag tror ju inte en äldre kvinna får nåt jobb bara för att jag tillhör Samhall. De verkar dessutom bara ha städ, tvätteri trädgårdsjobb, eller har jag fel? Man får jobba som andra men med liten lön, det är ju bra för funktionshindrare, förståndshandikappade menar jag, men inte för mig. Jag har dock svårt få jobb som biståndshandläggare min högskoleutb, men är också uska. Har du erfarenhet av Samhall eller är du partisk )

Men nu är det ju så att du inte är fullt arbetsför och Samhall har erbjudit sig att bli din arbetsgivare. Du kan ju söka ett jobb på 50% helt utan arbetsförmedlingens stöd och är då fri att välja själv. Det kan väl inte vara så svårt att få deltid som uska idag om du kan jobba på som alla andra?
    Det är väl inte fel att jobba med städ eller tvätt? På Samhall behöver du inte heller hålla lika högt tempo. 

Vad menar du med partisk? Att jag inte ser ner på folk som jobbar på Samhall eller att jag tycker att man får tugga i sig det som erbjuds om man inte klarar sig själv?

• Törstiga tuppen

Jag jobbar varken på arbetsförmedlingen eller på Samhall, men tycker inte att det är Konstigt att man får ta anvisad sysselsättning när man är beroende av bidrag/ hjälp. Du vet ju inte ens vad du ska göra på Samhall än så varför gå i taket? Samhall ger nog bättre chanser till ett vanligt jobb i framtiden än någon distanskurs Och 21000 är väl mer än vad a-kassan ger.

Svar på tråden Arbetsförmedlingen bestämmer över huvudet