Igångsatt pga förlossningsrädsla?
Fick beviljat andra och tredje graviditeten. Med första skulle jag ha blivit igångsatt i 38+2, men då p.g.a. hennes storlek, hade blivit 39+6 annars. Dock drog det igång av sig självt i 37+0.
Trean var också beviljad av humanitära skäl. Skulle ha blivit i 39+något, men eftersom man såg att han var ca 50 % större än snittet vid första tillväxtultraljudet satte man igång mig i 37+6 (han kom ut på 4,8 kg då).
Denna gång är det inte ens något 'tjorv' om att det ska vara av humanitära skäl. De kommer sätta igång mig i 37+0 så barnet hinner bli så o-stor som möjligt.
Observera dock att både tvåan och trean som sagt beviljades p.g.a. rädsla - och det hade blivit först vid BF om det inte vore för storlek.
Kan f.ö. säga att min igångsättning var toppen EDAn funkar inte på mig, men att ha lustgasen från start - underbart! Det tog ca 6 timmar efter att de tagit hinnorna. Hade värkstimulerande ca 4 av timmarna - och de värkstimulerade värkarna var INGET mot hur vidriga mina naturliga annars är, så det var MED RÅGE min bästa förlossning.
Önskar dig lycka till!