• Horeb

Min mans dåliga ekonomi påverkar vår relation

Varför skilsmässa? Du måste väl ha känt till min mans historia och hans karaktär? När man gifter sig frågar alltid prästen om man vill älska sin partner i nöd och i lust. Om du vet med dig att du svarat ja så får du visa att du menar det. Men om frågan istället var så länge du har lust hamnar förstås saken i ett helt annat ljus. Blir så trött på dagens människor som inte menar vad man säger. Ett löfte är ingenting värt längre. Min åsikt gör säkert folk upprörda men det skiter jag i. Skulle du hitta någon ny man som du verkligen känner att du älskar ska du veta att sannolikheten att det äktenskapet ska fungera är sämre än 50%. En dag kanske han säger att han vill skiljas för att ni "har vuxit ifrån varandra" eller att "ni hindrar varandra att växa och utvecklas som individer" eller något annan tramsig anledning. Egentligen vill han bara hitta någon ny för han har tröttnat. Så som man tröttnar på en ny fin bil. Det kan vara en passionerad upplevelse i början men sedan vill man ju har en modernare bil, annan färg eller bara uppleva nybilsdoften... Bli inte förvånad om du blir sviken (fast i de flesta fall är det dock kvinnan som ansöker om skilsmässa). Nä. Ni har säkert mycket att jobba på och det kräver hårt arbete som tar tid. Men att ha en trogen partner som faktiskt älskar en är värt oerhört mycket. Mitt tips? Stanna kvar och ta fajten. Det kan leda till något fantastiskt.
    /Mose

Svar på tråden Min mans dåliga ekonomi påverkar vår relation