Min mans dåliga ekonomi påverkar vår relation
Jag hade lämnat för ekonomin säger en hel del om personen. Han har levt loppan och inte kämpat för sina pengar som en normal människa måste göra med sparande och prioriteringar. Väldigt osexigt.
Du kommer påverkas av hur din partner hanterar sin ekonomi, precis samma sak som att du kommer påverkas om din partner älskar eller hatar träning. Vi är så, särskilt kvinnor, anpassar oss efter mannen.
När han säger att han vill 'slå på' extra stort på nyårsfesten och bränner flera tusen, är det inte lätt att behöva vara en 'tjat-kärring' och säga att då har vi inte råd med nästa hyra?!
Jag gjorde ett misstag men man lär ju sig av alla relationer att jag äter en rätt strikt kost för att hålla mitt sockermissbruk nere men min partner vägrade stötta mig. Tog mig flera år innan jag insåg att det var dålig stil av honom. Hade jag varit alkolist hade han inte tagit bort spriten tror jag knappt. "Inte mitt problem! var hans standardkommentar, jaha men det BLIR ditt jävla problem när jag vantrivs i relationen!
Lämna! Älskar folk som har koll på pengar, ink. mig själv, det är livet! Låt inte en man ta livet ifrån dig, lever hellre ensam med mina vänner och barn :)