Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Finns många män som skriver så också.

Fast egentligen är det ju en värdelös formulering eftersom seriöst betyder olika saker för olika personer. Några vill ha en exklusiv kk, nån vill bara vara särbo, nån vill ha distansförhållande, nån vill absolut inte ha barn, nån vill ha minst tre barn, nån vill verkligen inte gifta sig, nån annan planerar värsta drömbröllopet osv osv osv... Och alla definierar sig som seriös.... Allt är liksom relativt.

Same same med uttryck som tex "allmänna intressen" (tråkmåns?) samt "ordnad ekonomi" (snåljåp?)... Finns plats för hela spektrat i dom uttrycken om vad det kan betyda...

• Fjäril kär

Jag slår ett slag för Facebook och dess olika singelgrupper. Jag träffade min nuvarande partner via en sån. Man interagerar på ett helt annat sätt än via renodlad dejtingapp. Vi möttes via ett gemensamt intresse som då var just specifikt för singlar i den gruppen.

• Fjäril kär
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:19:44 följande:

Ja det är ju också en jobbig sak på dejtingsidor, att man agerar som att det handlar om dejting och har i tankarna potentiell partner, inte potentiell vän. Så det blir för mig mer stelt och tillgjort, mer press på en att man måste visa sig från sin bästa sida, svårare vara naturlig. Så känner jag. Aha singelsidor på Facebook? Vad är fokuset på dem sidorna då?

Well det finns ju renodlade singelgrupper sorterat på landskap, ålder osv (typ 40+ i Skåne etc.) Men det finns ju även singelgrupper som har fokus på olika gemensamma intressen. Jag träffade min via en grupp som fokuserade på just intresset motorcykel då jag älskar att åka hoj. (gruppen singlar och vänner med hoj tex) Där möttes vi först och främst för att vi älskar hojåkning och diskuterar just hojar. Där hittade vi varandra i olika diskussioner och det sa klick först när vi lärt känna varandra och upptäckt andra gemensamma intressen och gemensamma vänner.
  • Fjäril kär

Hur man än skriver så är det ju slutligen jag själv som avgör vem jag väljer att gå vidare med..

Jag valde att träffa den man som sågade mig vid fotknölarna på min profiltext och spydigt undrade om jag var dum i hela huvudet... Jag gifte mig med honom och var gift i 15 år...

Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?