Anonym (kalsong) skrev 2020-10-26 22:55:26 följande:
Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.
Därför att på Match finns tusentals människor och alla är inte alls seriösa. Man kan gå på dejt med någon som man tror är seriös men sen visade det sig att många bara säger rätt saker, för att få en dejt och sedan hoppade på att få hoppa i säng. Det behöver inte handla om dåligt omdöme.
Du måste inse att på en site finns ett spektrum av alla samhällets människor: från de väldigt seriösa och ärliga som skriver exakt hur det är, till de som ljuger om ålder, om intressen, om de dricker osv. Jag råkade tom ut en gång för en som ljugit om sin längd, haha. Blev ju rätt komiskt när vi skulle träffas och jag stod och spanade efter en rätt lång person men den enda som till slut stod där framför mig var en man, 15 cm kortare än det angivna, hade klippt sig så jag kände inte igen honom + mössa på. Jag fattade inte alls att det var samma person först
(det gjorde inget att han var kortare vill jag bara säga, men det blev ju knasigt när vi skulle mötas). Jag hade varit mycket tydlig med att jag inte villa träffa någon som rökte eller susade men den här mannen snusade, och rätt mycket också, men han dolde det för mig på vår första dejt så jag märkte det inte förrän kanske tredje gången vi sågs, och då sa han att han höll på att sluta och inte snusade så mycket - det där var också en lögn insåg jag efter ett tag.