Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
Men menar du att du tror att du slipper personer som ljuger om sig själva om du anger att du söker en seriös? Jag tror ju inte det fungerar, utan de som ljuger struntar ändå i sånt. Och det kan även vara så att de som bara är ute efter sex struntar i om det står seriös i texten. De kanske t o m ser det som en kul utmaning att få ha sex med henne till slut, genom att lura henne först.
Man kan läsa in i "söker bara seriöst" att tjejen redan dejtat många killar som visade sig vara oseriösa och nu vill träffa en som är seriös. MEN de killar hon träffat som är oseriösa är ändå av samma personlighet, så det räcker då att han ser att hon vill ha seriöst så spelar han seriös i början för att sen ha sex och kanske sticka.
Därför tror jag det är bättre att göra i ordning en seriös profiltext i första hand som ger sken av att hon verkligen är seriös. Det säkert runt 80% av alla profiltext på Match som bara är nån rad eller tomma.
Jag skrev tex tydligt att jag inte var flyttbar och anledningen till varför och ändå fick jag en hel del mail från män som definitivt inte alls heller var flyttbar och uppenbarligen inte alls läst mina 6 rader profiltext..