• Akidoki

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 14:52:00 följande:

Nej man kan ju aldrig veta vad som är sant i en profil, kan ju vara en bot t o m. Men om det är jobbigt med alla mail så kan du ju strunta i dem och bara leta själv efter en man som du tycker eller tror är intressant? 

Det verkar väldigt omständigt att inte använda sig av de sållningmöjligheter som finns.

Att du har hängt upp dig på att seriösa män efterfrågas är nog ett problem uteslutande för dig själv.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 14:59:39 följande:

Vad är det för sållningsmetoder då? Finns det inbyggt nån sån funktion i Match?

Förresten vad roligt att så många tjejer verkligen VILL prata med mig här! På dejtingsidan så är det aldrig någon som vill skriva till mig...  Men det klart det har ett annat syfte där.

Jag refererar till din trådstart, läs den så klarnar det kanske.

Jag VILL inte prata med dig. Du ger inte ett särskilt gott intryck.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:20:46 följande:

Ingen tvingar dig, men du gör ju det ändå. Det vore bättre om du inte skrev till mig för du verkar inte heller så trevlig.

Eftersom du startat en tråd på ett diskussionsforum får du finna dig i det.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 20:50:42 följande:

Men varför fortsätter du skriva till mig om du inte vill det?

Jag vill inte prata med dig på det vis jag antar att du menar, det är inget samtal. Att jag är kvinna har heller ingen betydelse då jag inte ser dig som en man, utan som en åsikt på ett forum.

Fattar du?
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 23:22:40 följande:

Jag vet inte om jag fattar helt och hållet. Vill du prata med mig som att jag är en åsikt alltså?

Det kanske inte är jättekonstigt att du har svårigheter att komma förbi de inledande fraserna på dejtingsidor.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 12:06:12 följande:

Men det har jag ju inte sagt jag har svårt med.

Det har du nog.
  • Akidoki
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 13:27:37 följande:

Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.

Då kanske en massa män ska sluta med det?

Förstår inte riktigt varför du kritiserar kvinnor för mäns beteende.

Att en massa män inte har den intellektuella kapaciteten att förstå att det aldrig någonsin varit önskvärt med den sortens påhopp får stå för en massa män.

Om du inte gillar att kvinnor själva talar om vad de vill ha får du väl driva frågan politiskt om att återinföra omyndigförklarande av kvinnor. Ditt mansplainande är bara löjeväckande.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?