Inlägg från: Anonym (kalsong) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

• Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Kanin) skrev 2020-10-26 23:03:45 följande:

Därför att väldigt många män skiter fullständigt i att det är en seriös datingsida de befinner sig på och söker engångsknull ändå. Efter x antal chattar med män som verkar lovande men visar sig vara en sån jag i förra meningen beskrev så blir man less och lägger till att man söker seriöst.

Gissar att du inte kan föreställa dig hur många svar och matchningar man faktiskt får på en datingsida som kvinna. Allt som kan sålla bort iaf några av skithögarna känns ändå nödvändigt.

Ok jag förstår, hos männen ser det annorlunda ut. Men man kan ju omformulera det till något annat i så fall, som att t ex skriva att man vill träffa en man och leva med och bilda familj med osv, vilket en del gör också. Det låter mer seriöst i mina öron. 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (S) skrev 2020-10-26 23:27:52 följande:

Denna tråd bevisar bara att du inte förstår vad många mååånga kvinnor går igenom. För det första nej alla söker inte seriöst. För det andra är det många många män som luras så kvinnorna "borde inte förstå" tyvärr måste kvinnor skriva så i sin profil. Visst är det många som även om de är seriösa inte skulle passa men väldigt många är inte serlösa, jag skulle vilja våga påstå att majoriteten INTE är serlösa efter alla år på dessa sidor.. no more..

Det verkar ju tyvärr som att många kvinnor heller inte är så seriösa då det är väldigt många som knappt skrivit något och som bara har snygga bilder på sig själva. Det skulle jag önska att fler tjejer bemödade sig med, att skriva en intressant profiltext. Då får man nog fler svar från seriösa män.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (fula kvinnan) skrev 2020-10-26 23:26:52 följande:
    Jag skulle aldrig bli överöst med svar 
    /mvh fula kvinnan
    Nä det är ju lite "skryt" från snygga tjejer här i tråden märker man ju. Drömmer
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (N) skrev 2020-10-27 04:31:23 följande:

Helt ärligt tror jag inte att de orkar bry sig om att en enstaka kille råkar ha hakat upp sig på ordet seriöst. Begreppet är väletablerat och förstås av (praktiskt taget) alla. Du kan välja att inte kontakta dem som skriver så, men du kommer knappast att få dem att formulera sig annorlunda.
    Det låter inte seriöst att skriva att man söker något seriöst. Sjukt uttjatad floskel på dejtingsidor.
  • Anonym (kalsong)
    Fjäril kär skrev 2020-10-27 07:37:23 följande:

Finns många män som skriver så också.

Fast egentligen är det ju en värdelös formulering eftersom seriöst betyder olika saker för olika personer. Några vill ha en exklusiv kk, nån vill bara vara särbo, nån vill ha distansförhållande, nån vill absolut inte ha barn, nån vill ha minst tre barn, nån vill verkligen inte gifta sig, nån annan planerar värsta drömbröllopet osv osv osv... Och alla definierar sig som seriös.... Allt är liksom relativt.

Same same med uttryck som tex "allmänna intressen" (tråkmåns?) samt "ordnad ekonomi" (snåljåp?)... Finns plats för hela spektrat i dom uttrycken om vad det kan betyda...

Ja precis! Det är för mig ett tecken på att tjejen inte heller är så "seriös" (vad det som sagt nu betyder) och att hon inte lagt ner tid på att formulera sig bättre vad hon egentligen menar. I värsta fall kan killar få för sig att med seriös menar hon att hon är seriös med att vilja ha sex, för i deras värld kanske allt handlar om sex!?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (S) skrev 2020-10-27 08:51:38 följande:

Med serlöst menar kvinnor i grunden att man letar efter någon att ha en lång relation med alternativt livslång. Dvs att man vill lära känna varann på djupet och vara ens partner. Att man ska vara ett vi under årtionden framöver. Hitta någon att älska och planera livet med. Kanske ingå i varandras släkter etc

Däremot måste man ju komma överrens om hur.. särbo, sambo, barn i bilden, vems barn, är distansrelationer ok, är vi monogama eller polygama, hur mycket tid vill vi tillbringa med varann hur mycket ska vi dela med varann etc

Det serlös relation INTE menar är att man ses några gånger och har sex några gånger sen hej då. Att man utnyttjas för att ha kul för "stunden", alltifrån nån vecka upp tillnågot år.

Ja men i stället för att skriva jag söker någon seriös, så skulle jag tipsa om att i stället skriva en intressant och fyllig profiltext som där berättar att hon söker någon seriös, fast i andra ord. Då kommer hon nog också locka fler äkta seriösa män att skriva. Har hon en bra profiltext så behövs inte ordet seriös heller.

Det jag märkt är att många skriver några få rader och sen på slutet Obs söker bara seriösa. Men det i sig är för mig är oseriöst då hon inte ansträngt sig att skriva nån bra profiltext.

Jag tror ju att ju bättre profiltext en tjej har desto mer seriösa killar skriver till henne.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (ooo) skrev 2020-10-27 06:13:05 följande:
    Du måste inse att på en site finns ett spektrum av alla samhällets människor: från de väldigt seriösa och ärliga som skriver exakt hur det är, till de som ljuger om ålder, om intressen, om de dricker osv. Jag råkade tom ut en gång för en som ljugit om sin längd, haha. Blev ju rätt komiskt när vi skulle träffas och jag stod och spanade efter en rätt lång person men den enda som till slut stod där framför mig var en man, 15 cm kortare än det angivna, hade klippt sig så jag kände inte igen honom + mössa på. Jag fattade inte alls att det var samma person först Flört 
    (det gjorde inget att han var kortare vill jag bara säga, men det blev ju knasigt när vi skulle mötas). Jag hade varit mycket tydlig med att jag inte villa träffa någon som rökte eller susade men den här mannen snusade, och rätt mycket också, men han dolde det för mig på vår första dejt så jag märkte det inte förrän kanske tredje gången vi sågs, och då sa han att han höll på att sluta och inte snusade så mycket - det där var också en lögn insåg jag efter ett tag. 
    Men menar du att du tror att du slipper personer som ljuger om sig själva om du anger att du söker en seriös? Jag tror ju inte det fungerar, utan de som ljuger struntar ändå i sånt. Och det kan även vara så att de som bara är ute efter sex struntar i om det står seriös i texten. De kanske t o m ser det som en kul utmaning att få ha sex med henne till slut, genom att lura henne först. 

Man kan läsa in i "söker bara seriöst" att tjejen redan dejtat många killar som visade sig vara oseriösa och nu vill träffa en som är seriös. MEN de killar hon träffat som är oseriösa är ändå av samma personlighet, så det räcker då att han ser att hon vill ha seriöst så spelar han seriös i början för att sen ha sex och kanske sticka. 

Därför tror jag det är bättre att göra i ordning en seriös profiltext i första hand som ger sken av att hon verkligen är seriös. Det säkert runt 80%  av alla profiltext på Match som bara är nån rad eller tomma.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-27 14:20:34 följande:
    Kanske för att kåtbockarna som bara vill ha sig ett knull lägger ut sina nät på alla sidor som existerar där det kan tänkas finnas ett potentiellt knull (ink FL) och då blir det ju ganska svårt för tjejer att skilja på kåtbockar som bara vill knulla och killar som vill ha ett seriöst förhållande?

Kanske för att kåtbockar som bara vill ha sig ett knull inte alltid går omkring med en t-shirt där det står "jag vill bara knulla" för att de vet att de får nobben av många så därför ger de sken av att vilja ha något seriöst och passar på att ligga så länge det går med så många det går tills de dumpas?

Kanske för att många tjejer som söker mer än ett knull är trötta på 150 snubbar som frågar om de vill knulla och därför försöker de sålla bort såna förfrågningar?
    Nej man kan ju aldrig veta vad som är sant i en profil, kan ju vara en bot t o m. Men om det är jobbigt med alla mail så kan du ju strunta i dem och bara leta själv efter en man som du tycker eller tror är intressant? 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Haha) skrev 2020-10-27 14:27:41 följande:

Haha men gud, tackar för lite humor denna gråa tisdag. Ja, det är säkert så att killar uppfattar att man med seriöst menar sex. Och tack för att du som man än en gång mansplainar hur vi ska skriva för att tilltala dig. Ska genast gå in på min profil och skriva att jag enbart söker seriöst. Det är faktiskt allt det ska stå Skål

Varsågod! Glad Ja det är grått här med, och det var det igår med och kände mig så utled så jag ville sätta igång en tråd som var lite tillspetsad! Skål 
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?