• molly50

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Anonym (kalsong) skrev 2020-10-26 23:34:08 följande:
    Det verkar ju tyvärr som att många kvinnor heller inte är så seriösa då det är väldigt många som knappt skrivit något och som bara har snygga bilder på sig själva. Det skulle jag önska att fler tjejer bemödade sig med, att skriva en intressant profiltext. Då får man nog fler svar från seriösa män.
    Det är inte så säkert.
    Jag hade en profiltext på min sida när jag nätdejtade och där jag var tydlig med vad jag sökte och inte. Och där jag skrev om mig själv.
    Men det var inte många som verkade bemöda sig med att läsa texten utan tittade bara på mina bilder och skrev.
    Det gav mig intrycket av att dessa var oseriösa och utseendefixerade och bara var ute efter en sak.
    Så det är inte alltid texter hjälper heller.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:22:59 följande:
    Ok. Vore det inte bättre med en dejtingsida där man inte kan ladda upp bilder förrän efter en viss tid av kommunkation med en person? Då fokuserar man ju mer på en bra profiltext, eller på gemensamma intressen eller andra saker som man tror man matchar med. 
    Ja,det vore kanske en idé.
    Jag hade ingen profilbild i början,eller i alla fall inte en bild på mig,och då fick jag fler seriösa kontakter.
    Bl a min nuvarande man.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 19:32:18 följande:
    Vad kul! Och alla de jag träffat har skett först genom att vi inte vetat hur vi sett ut. Genom att man lärt känna personen först. Det är synd att det inte finns fler alternativa dejtingsidor.
    Ja,det blir lite som att köpa grisen i säcken.
    Men det var hans humor och värme som jag först fastnade för.
    Sen när vi träffades första gången så var det som att vi känt varandra hela livet.
    Sen att han såg bra ut (och tyckte detsamma om mig) kändes bara som ett plus då. 
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-27 23:26:28 följande:
    Samtdiigt kan väl det vara bra sätt att snabbt få sållat bort de män som är ytliga och tydligen inte ute efter nåt mer än sex, om de direkt kommenterar ditt utseende?
    Det är visserligen sant.
    Men det kan ändå vara irriterande att de killarna inte respekterar (eller ens läser) det man skrivit.
    Jag har t om fått skamliga förslag här,trots att detta inte är en dektingsajt.
    Och trots att det står klart och tydligt i min profiltext att jag är gift.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:11:14 följande:
    Ja det förstår jag att det är. Går det att göra nåt åt ens då? Men att det står att du är gift borde väl göra att många inte kontaktar dig på det viset. Men som jag förstått så har det ju blivit en strategi för många som inte får svar på dejtingsidor att kontakta så många som möjligt och hoppas att nån svarar. Hade väl varit bättre om män bara kunde kontakta ett fåtal per månad? Då hade de kanske tänkt till lite mer vilka de skrev till och vad de skrev.
    Helt ärligt s¨vet jag inte. Det är svårt att svara på.

Ja,men de försöker få mig att ha något vid sidan av med dem. Vilket jag är tydlig med att jag inte är intresserad av.
    Jag kan förstå att man inte kan veta vad andra människor är ute efter.
    Men när man har sagt nej,klart och tydligt, så fortsätter man inte.

Ja,kanske det.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:24:58 följande:
    Har ofta undrat hur brukar det se ut när de fortsätter, och när de börjar? Går de liksom rakt på och frågar om sex och liknande eller pratar de normalt först?
    De brukar ofta börja med att bara skriva ett hej eller skriva hur snygg man är osv.
    En del kan börja prata normalt,men ofta så börjar de gå på med sexprat direkt och fråga om man är intresserad av att träffas.
    När jag talar om att jag är gift så kommer ofta följdfrågan om jag vill träffas ändå lite vid sidan av.
    Min man behöver ju inte få veta,brukar vara det klassiska.
    Fruktansvärt irriterande.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 13:50:38 följande:
    Ja det låter väldigt irriterande! Jag måste alltid lära känna tjejen först innan jag ens vet om jag vill gå vidare och träffas ju. Undrar om det beteendet har fungerat sen förut eftersom det är så vanligt, eller om det är att de inte vet nåt bättre?
    Ja,det kan man undra.
    Jag kan förstå att man inte alltid vet hur en person kommer att reagera på en sådan sak,eller om hon är intresserad av att ha en relation vid sidan av.
    Men säger man nej så ska ju det respekteras. Då fortsätter man inte tjata.
    Det känns ganska lågbegåvat,om jag ska vara ärlig.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 13:27:37 följande:
    Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.
    Då borde väl samma sak gälla dessa män då.
    Att de kan sålla bort de kvinnor som bara söker seriöst och söka sig till de kvinnor som söker kk istället.
  • molly50
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-30 17:40:16 följande:
    "Match, appen för seriösa singlar som är redo för en riktig relation."

Är ett ex på beskrivningen för sidan jag hittade. Tror de män som inte fattat det heller inte kommer bry sig om nån skriver i klartext att de bara söker seriöst. Som att han tänker "Jaha oj, då ska jag vara snäll och lämna den här snygga tjejen i fred då!" Nä tror knappast det. De kommer nog försöka med sina raggningsknep tills de blir blockade. Plus att det för andra män kanske kan låta lite knepigt att ens skriva det när det ÄR en sida för seriös dejting. Men många kanske inte bryr sig heller. 

Men kul att prata med dig i alla fall för du verkar förstå att det är en diskussion  detta och inte kritik eller tillrättavisande, som alla inte verkar ha förstått. Alltså en observation av nåt som jag funderat kring.
    Jag tänker mer att dte finns sidor för de som söker enbart sex.
    Om det verkligen är vad dessa män är ute så kan de väl regga sig på sådana sidor istället för på seriösa nätdejtigssidor.
    Det kan väl inte vara roligt för dem att bara få nej eller att bli blickade heller.

Tack! Det värmer att höra. 
    Jag får säga detsamma. 
  • molly50
    molly50 skrev 2020-10-31 12:39:33 följande:
    Jag tänker mer att dte finns sidor för de som söker enbart sex.
    Om det verkligen är vad dessa män är ute så kan de väl regga sig på sådana sidor istället för på seriösa nätdejtigssidor.
    Det kan väl inte vara roligt för dem att bara få nej eller att bli blickade heller.

Tack! Det värmer att höra. 
    Jag får säga detsamma. 
    *Blockade.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?