• Sk007

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Eftersom ytterst få tjejer som vågar vara öppna med att de söker tillfälliga partners så blir det bara komiskt när det står "söker endast seriöst" men sedan man bytt några rader så visar det sig att de gärna ses och har sex samma kväll.

• Sk007

Jag tror att det är vanligare att det är karlar som är påstridiga och oförskämda och har svårt att förstå ett nej. Men det finns tjejer som är på det viset också. Det är komiskt när det står klart och tydligt i deras profil att det endast är seriösa träffar som gäller och sedan börjar de själva föra in samtalet på snusk.

Det enda som gäller för att slippa de som inte kan ta ett nej är att blockera dem.

• Sk007
    Anonym (övertydlighet) skrev 2020-10-28 18:35:01 följande:

Själv saknar jag helt erfarenhet av nätdejtning men ska man se på alla andra sammanhang på nätet så behöver folk vara übertydliga (och det är inte säkert det hjälper ändå). Jättebra att skriva en bra beskrivning men det är inte säkert det sorterar bort "fel" svar. 

Jämför andra typer av annonser där den oerfarne undrar varför annonsören är övertydlig eller ber om seriösa svar.

Nedan kort sammanfattning av annonser jag och kompisar haft ute genom åren och dito svar. Då talar jag inte ens om försiktigt försök till prutning på något som legat ut ett tag utan svarslavin direkt efter publicering.

Annons: Säljer XX, fast pris, ingen prutning, ingen mängdrabatt, endast avhämtning där och där, senast XX-dagen, ingen bärhjälp. Säljs bara som paket.

Svar: Jag betalar (annat) pris direkt/vad får jag för pris om jag köper alla? Kan du mötas upp där-o-där? Jag kan hämta (senare än angiven dag). Kan du köra hem det till mig? Vad får jag för pris om jag bara tar xx (paketet).

Jobbsökannons: Transkribering av inspelningar i xx-format, översättning eng/fra/spa-sve.

Svar: Ger du massage?

Hahaha! Underbart med historier från vardagen. Sådär är det i alla forum på nätet. Goddag yxskaft är på repeat hela tiden. Tyvärr tror jag är av den enkla anledningen att många inte förstår bättre.
  • Sk007
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-28 19:10:00 följande:

Ok det är bra att vara tydlig med vad man vill och söker. En skillnad här tror jag dock är att "kärlekens språk" är i många fall olika för män och kvinnor. Man har ju hört män säga "hon spelar bara svårflörtad" t ex. Och det här att ett Nej betyder Nej verkar en del män inte förstå helt enkelt. Det jag menar är att om man är övertydlig så kanske en del seriösa män blir ointresserade, för att texten inte tilltalar dem. Det man ser användare där är ju trots allt bara profiltexten och bilderna och det är det som ska locka den perfekta matchningen, att man tänker att man skriver mot just den personen och inte mot alla andra drägg som bara vill ha sex. Dem borde man ju skita i. Dem finns där som bara som nåt som stör. När man väl hittat rätt så slipper man ju hänga där mer. Ja bara lite tankar kring det hela... 

Om matchningen ska göras med profiltexten som utgångspunkt och du tycker att det känns oseriöst med de som skriver att de bara "söker seriöst", då är det nog bara så att det inte blir någon perfect match mellan dig och dessa.

Det verkar nästan som att din agenda är att få tjejer att bli bättre på att skriva presentationer. Det är nog lika lönlöst som att få dem att sluta lägga upp ankbilder eller bilder med löjliga filter.
  • Sk007

Det är sällan som tjejer är tydliga med att de bara söker sexpartner, så de framställer sig gärna som seriösare än de egentligen är. Killar som har förstått detta och som också primärt är ute efter att få ligga spelar med och verkar seriösa för de vet att chanserna att få ligga ökar då.

Att det står "söker endast seriöst" i någons presentation spelar således ingen roll.

Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?