Inlägg från: Anonym (Gummimannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gummimannen)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Och alla "älskar att resa och träna".

• Anonym (Gummimannen)
    Anonym (But seriously :)) skrev 2020-10-28 15:20:46 följande:

De flesta han nog genom livet ha åkt på mindre bra relationer men det är livets skola, man lär sig genom erfarenhet och vilka val man gjort vad man vill ha och inte vill ha.

Många känner att de behöver skriva "seriöst" då det annars lätt kan uppfattas att man inte söker den rätta att binda sig med och bygga stabil framtid med.

Vissa är nöjda med att bara dejta eller vara kk så länge det funkar och sedan gå vidare. Och de kan ju vara snälla de med.

När det gäller "lekt klart" så betyder det att man är ute efter någon som är klar att stadga sig och ge allt i relationen, tex bilda familj, vara monogam, någon att åldras med. Något man kanske inte var redo för när man var ung och partysugen.

Så att skriva "endast seriöst" och "lekt av sig" är de korta sätten att beskriva att man inte är ute efter någon som saknar engagemang i längden.

Och det behövs tyvärr ofta skrivas även om det finns de som du som tycker det är underförstått :).

Hoppas du och de "seriösa" kvinnorna får en bra match 

Begripligt. Men varför använda samma uttryck som alla andra gör?
  • Anonym (Gummimannen)
    Billie38 skrev 2020-10-28 16:38:01 följande:

För att vi gång på gång stöter på män som bara vill ligga och aldrig engagera sig djupare.

Hur menar du? Utveckla.

Såhär ser en pres. ut "Söker endast seriöst. Gillar att festa och shoppa. Älskar att resa. Två barn vv"
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (But seriously :)) skrev 2020-10-28 19:39:26 följande:

Ah ok, förstår hur du menar.

Ja, kan hålla med om viss typ av bilder med alkohol i handen/dricka alkohol. Män kan också ha såna bilder, tom oftare tror jag. Hade en kompis som var på match och hon tyckte såna bilder gav mindre bra intryck, hon fick bilder på män som höll ölflaskor i handen.

Fast det ger ju också info på ett sätt. 

Att ha en fyllebild som "förstabild" är en klassiker. Likaså toalettbild där vederbörande sitter och sliter är stil och klass.
  • Anonym (Gummimannen)
    Xlr8 skrev 2020-10-28 22:45:49 följande:

Iq brist!

Men hallå. Har du gått skolan?

IQ-brist, heter det. Med särskrivningar går man inte knulla.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (kalsong) skrev 2020-10-26 22:55:26 följande:
    Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Jag är på Match och där är ganska ofta jag läser i profilen att de söker endast seriöst (eller skriver att de har "lekt färdigt nu"). För mig ger det ett sämre intryck, som att hon mest träffat oseriösa män sen förut? Som att hon har lite dåligt omdöme om män eller att hon faller för oseriösa män. För varför ens skriva det, klart man vill träffa nån seriös. Det är som att skriva att man söker en snäll man. Klart man söker en snäll man, vem vill ha en elak en.

Håller med dig. Står "Söker seriöst" i 8/10 presentationer men aldrig "Söker endast oseriöst"

Och vad menas med att "Du ska vara trygg i dig själv" som också står i de flesta pres,?
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (...) skrev 2021-12-30 08:07:04 följande:

Man måste skriva så för annars kommer alla mongon som skickar dicpic och öppnar med frasen Knulla?

Jag brukar skriva "Knolla?" i första mailet.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (K) skrev 2021-12-30 23:43:41 följande:
    Det sparar tid för båda parter att klargöra det från början. De flesta kvinnor råkar någon gång ut för män som utger sig för att vara seriösa men egentligen bara vill ligga. Då är det inte så lätt att veta att man gjorde ett dåligt val i början.

Trygg i sig själv betyder för min del en man med bra självförtroende som inte är lättkränkt och dramatisk, bekräftelseknarkare, machoclown eller har en komplicerad relation till sin mamma som han lever ut som någon sorts gestaltterapi i sina relationer till kvinnor. Det är mycket tjöt om daddy issues men det är inget mot mommy issues.
    Men tror du verkligen att det gör nytta att skriva "Söker endast seriöst"?

Och varför använder nästan alla den frasen istället för ex "Jag drömemr om att träffa någon att bygga en framtid med"?
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 00:42:34 följande:
    Jag undviker sådana fraser och försöker vara mer specifik så jag är nog inte rätt person att svara på det. I stället för ?bygga en framtid med? skriver jag om mina planer för framtiden så att den som läser vet om vi har liknande planer.

Det finns ju aldrig några garantier när det gäller relationer så det är klart att en man som bara vill ligga kan ta kontakt även om man har skrivit att man söker seriöst.

Jag brukar ha en genomtänkt, personlig presentation och har inte råkat ut för den typen av män. De tänker kanske att det är för mycket jobb med mig. Skriver man mer allmänt och slätstruket så kanske risken är större. Det kan ge intrycket av att man har lite pleasingkomplex och är bekräftelsesökande eftersom man inte vågar sticka ut.
    Jo, det är just några saker som står i tre av fyra presentationer. "Du ska vara trygg i dig själv", "Söker endast seriöst", "Jag älskar att träna och resa" och några till.

Det är som om man kopierat en annan användares pres och bara ändrat ett fåtal ord.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 01:17:18 följande:
    Det finns ju tutorials för att skriva bra presentationer och där varnar man alltid för att använda klyschor och fraser.

Det är lite som när man skriver en jobbansökan. Man konstaterar inte bara att man är effektiv utan ger konkreta exempel på vad det innebär i praktiken, annars verkar det inte trovärdigt och det blir dessutom en tolkningsfråga för mottagaren.

Första gången jag skrev en presentation var den mer allmänt hållen och jag fick galet många svar, även från män som jag uppenbarligen hade 0 gemensamt med.

Sedan beskrev jag i stället specifikt och konkret hur jag är att umgås med och exemplifierade vilken typ av humor och resor jag gillar. Jag gör till exempel nästan bara naturresor (avskyr charter och all inclusive) och det blir ju avgörande om mannen bara gillar partyställen och shopping. Jag fick färre men betydligt bättre svar med substans.

Jag undviker kravlistor också för om jag visste vad jag behöver så skulle jag ju inte vara singel.
    Om jag förstått saken rätt skriver många män även till kvinnor de uppenbarligen blivit ombedda att inte skriva till.
  • Anonym (Gummimannen)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-31 01:38:12 följande:

Det är en fras som alla skriver vilket gör att den inte betyder något. Ungefär som att skrva att jag har 2 barn och de är viktigast. (Vilken förälder säger att de inte sätter barnen främst?).

Det finns faktiskt de som skriver att de inte är ute efter något seriöst också (oftast någon som redan har ett förhållande).

Vad som verkligen skulle funka för kvinnor om de vill sortera bort de värsta kåt bockarna som bara söker tillfälligt sex. Är om kvinnan inte är så intresserad av sexoch skriver det "jag har låg sexdrift men söker ändå kärleken). Det kommer att sortera bort de flesta av männen som läser bion.

Och jag sorterar bort de som särskriver.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?