Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
I varje fall, det är väl bra att ha en diskussion om vad män och kvinnor tycker och tänker kring vad som skrivs i profiler? Så man kan göra bättre ifrån sig och öka sina chanser att träffa rätt. Jag skulle själv behöva den hjälpen! Kanske en annan tråd... Jag tänker att det är lätt att man skriver vad man tror att killarna eller tjejerna vill läsa om, och utesluter sånt man tror de inte vill läsa. Men det kan ju vara så att det inte stämmer alls.
Själv saknar jag helt erfarenhet av nätdejtning men ska man se på alla andra sammanhang på nätet så behöver folk vara übertydliga (och det är inte säkert det hjälper ändå). Jättebra att skriva en bra beskrivning men det är inte säkert det sorterar bort "fel" svar.
Jämför andra typer av annonser där den oerfarne undrar varför annonsören är övertydlig eller ber om seriösa svar.
Nedan kort sammanfattning av annonser jag och kompisar haft ute genom åren och dito svar. Då talar jag inte ens om försiktigt försök till prutning på något som legat ut ett tag utan svarslavin direkt efter publicering.
Annons: Säljer XX, fast pris, ingen prutning, ingen mängdrabatt, endast avhämtning där och där, senast XX-dagen, ingen bärhjälp. Säljs bara som paket.
Svar: Jag betalar (annat) pris direkt/vad får jag för pris om jag köper alla? Kan du mötas upp där-o-där? Jag kan hämta (senare än angiven dag). Kan du köra hem det till mig? Vad får jag för pris om jag bara tar xx (paketet).
Jobbsökannons: Transkribering av inspelningar i xx-format, översättning eng/fra/spa-sve.
Svar: Ger du massage?