Inlägg från: Anonym (kaffedraken2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffedraken2)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Sk007 skrev 2020-11-03 20:03:05 följande:

Det är sällan som tjejer är tydliga med att de bara söker sexpartner, så de framställer sig gärna som seriösare än de egentligen är. 

Tjejer vill inte att killar ska prata sex.
    Dom seriösa tjejer jag pratat med online började prata sex först.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-31 01:38:12 följande:

Det är en fras som alla skriver vilket gör att den inte betyder något. Ungefär som att skrva att jag har 2 barn och de är viktigast. (Vilken förälder säger att de inte sätter barnen främst?).

Det finns faktiskt de som skriver att de inte är ute efter något seriöst också (oftast någon som redan har ett förhållande).

Vad som verkligen skulle funka för kvinnor om de vill sortera bort de värsta kåt bockarna som bara söker tillfälligt sex. Är om kvinnan inte är så intresserad av sexoch skriver det "jag har låg sexdrift men söker ändå kärleken). Det kommer att sortera bort de flesta av männen som läser bion.

Senaste tjejen jag träffade sa att hon inte var så intresserad av sex.
    Hon berättade senare att hon velat ligga med mig. Men att jag skulle ha tagit första steget. Hon skickade även bild på sina nakna bröst.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 12:07:48 följande:
    Senaste tjejen jag träffade sa att hon inte var så intresserad av sex.
    Hon berättade senare att hon velat ligga med mig. Men att jag skulle ha tagit första steget. Hon skickade även bild på sina nakna bröst.
    En annan tjej jag träffade sa att hon tyckte sex var äckligt, och hon klarade sig utan.
    Hon ville ofta prata om sex, och frågade om jag ville ha bild på hennes bröst.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Igen) skrev 2021-12-31 12:11:21 följande:
    Och det är inte att ta första steget?
    Nej, det skulle jag inte påstå. 
    Att hon 2 år senare sa att hon velat, det tycker inte jag är att ta första steget.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Igen) skrev 2021-12-31 12:29:45 följande:
    Men att skicka en bröstbild då?

Vad anser du vara första steget?
    Hade hon skickat en sån bild då, så hade jag nog sett det som att ta första steget.
    När vi träffades så pratade hon mest om att män bara vill en sak, och att hon inte var intresserad av sex.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-31 12:35:16 följande:
    Jag menar naturligtvis att man bara ska skriva det om man verkligen har litet behov av sex, (verkar ändå finnas en hel del om man får tro FL.)

Om man däremot älskar sex men bara vill ha det när relationen. är trygg är det svårare. Om jag blev singel så skulle jag inte ha bråttom att komma till sex, däremot skulle jag inte vilja lägga ner tid på någon som egentligen inte är så intresserad av sex.
    Jag har inte legat på evigheter, men jag är inte desperat. Jag träffade en sexig tjej på 22, och försökte inget. Jag hade inte bråttom.

Ibland är det svårt att veta vilka tjejer som är ärliga när dom säger att dom inte är intresserade av sex. Som dom två tjejerna jag nämnde tidigare.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-12-31 12:39:04 följande:
    Jag har inte legat på evigheter, men jag är inte desperat. Jag träffade en sexig tjej på 22, och försökte inget. Jag hade inte bråttom.
    Många tyckte att det var fel och äckligt att jag träffade henne.
    Och när jag inte försökte nåt så var det några som tyckte att det var konstigt.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 12:49:27 följande:
    Tänk att många män inte förstår en sådan sak.

Kvinnor sexualiseras nästan ett helt liv. De flesta får inviter från kåta män i alla möjliga sammanhang, blir kommenterade sexuellt redan i grundskolan, antastade av främmande män på krogen, får vulgära meddelanden från män på dejtingsidor etc. etc.. De växer upp med sexualiserat kvinnohat på nätet och lär sig tidigt olika säkerhetsåtgärder för att inte bli sexuellt trakasserade eller våldtagna.

I relationer kan en del män dessutom sura om de inte får sex när de vill, eftersom de fortfarande anser att det är kvinnans _skyldighet_ att ge dem sex oavsett hur hon själv mår.

Män som beter sig så gör att kvinnor får ett komplicerat förhållande till sex. För kvinnor har sex inte bara positiva konnotationer som det har för de flesta män. När man börjar skriva med en intressant man kan därför ett meddelande om sex tidigt nästan bli en besvikelse och man tänker here we go again.

Att som man ge kvinnan lite utrymme och inte direkt hinta eller skriva rakt ut om sex i dejtingsammanhang gör honom tvärtom mer intressant och till och med mer manlig. Det är inte sexigt med män som verkar sakna självkontroll och är needy.

Bara det faktum att en del män i tråden tror att seriös betyder att en kvinna inte gillar sex säger ju en hel del. Det är _bra_ om en seriös kvinna är den som först tar upp sex. Ta det som en komplimang i stället för att anta att hon hycklar. Det är så trist om man som kvinna tar initiativ till sex och får responsen ?jag visste väl att du var en liten slampa innerst inne?.

Vad har man egentligen för kvinnosyn om man tänker så?
    Tänk att så många kvinnor tror att sex är smooth sailing för män, att allt är positivt för män.
    Du måste ha missat en hel del. Saker har hänt.
    Män anklagas för det mesta ont som kvinnor råkar ut för.
    Många män vågar inte ens titta på kvinnor längre. Metoo.
    Och så har du missat alla trådar här, där kvinnor förlöjligar män. 
    Speciellt när det handlar om det manliga könsorganet.

Men du har rätt. För män är sex och relationer inte alls komplicerat. Män mår inte dåligt och osäkra.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (K) skrev 2021-12-31 13:14:34 följande:
    Ok, känner igen ditt nick nu.

Ingen av de män jag känner nojar över me too eller att bli falskeligen anmälda. De dejtar på som förut, sannolikt eftersom de har vetat var gränserna går hela tiden och ser kvinnor som individer som de umgås med och lyssnar på.

Sedan läste du in saker jag inte skrev och det får stå för dig. Du verkar inte må så bra överlag så jag avslutar diskussionen här eftersom jag skrev generellt och dina inlägg handlar om dig.
    Det betyder inte att det inte finns män som nojar över det, som är osäkra, och mår dåligt när det gäller sex och relationer. Det är typiskt många kvinnor att det alltid är mest synd om dom. 
    Män har det alltid så lätt.
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?