Inlägg från: Anonym (kalsong) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Akidoki skrev 2020-10-27 14:54:23 följande:
    Det verkar väldigt omständigt att inte använda sig av de sållningmöjligheter som finns.

Att du har hängt upp dig på att seriösa män efterfrågas är nog ett problem uteslutande för dig själv.
    Vad är det för sållningsmetoder då? Finns det inbyggt nån sån funktion i Match?

Förresten vad roligt att så många tjejer verkligen VILL prata med mig här! På dejtingsidan så är det aldrig någon som vill skriva till mig... Obestämd Men det klart det har ett annat syfte där.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-27 14:35:42 följande:
    Tja, vi lever trotts allt i narcissismens och egoismens tidsålder där alla alltid söker just det som passar dem bäst för tillfället och så snabbt och effektivt som möjligt och där andra människor mer ses som leverantörer för ens egna behov och det inte är så viktigt med vad man själv kan bidra med utan all fokus ligger på vad man själv får ut av det och alla knep som inte är olagliga är tillåtna.
    Jag tycker det var bättre förr, i början av Internet, då dejtingsidor inte fanns utan att man träffade folk via chatter eller andra sidor främst. Jag upplevde att det var mer fokus på att lära känna personen, via text, för man fick inte alltid se hur den såg ut förrän senare. Men kanske var annorlunda för tjejer. Men iaf idag är det ju som man är som en produkt som läggs upp på hyllan för andras beskådning och så blir man bedömd, fast det som visas är bara en fasad som rätt sällan stämmer helt. Och den visar bara en liten del av personen, som ibland är mer positiv, men ibland mer negativ om man inte har koll på hur man ska "sälja in sig".
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (ooo) skrev 2020-10-27 13:41:45 följande:
    då kanske du ska söka din lycka på andra ställen än dejtingsiter? 
    Ja det gör jag! Men jag går in ibland på Match och kikar om det finns någon som kanske kan passa mig. Tycker det är märkligt att dessa sidor finns kvar, i samma utformning, och att det inte kommer bättre alternativ. Men alternativen kanske är att lära känna folk via andra sidor som inte är uttryckligen dejtingsidor.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-10-27 15:09:43 följande:
    När tänker du på då?

Jag är för ung för att ha dejtat vid ?internets början?, men vet att det fanns kontaktannonser på text-TV innan, så teknik verkar alltid använts för att träffas, haha!
    2000-2005 ungefär.
  • Anonym (kalsong)
    Fjäril kär skrev 2020-10-27 16:51:21 följande:

Jag slår ett slag för Facebook och dess olika singelgrupper. Jag träffade min nuvarande partner via en sån. Man interagerar på ett helt annat sätt än via renodlad dejtingapp. Vi möttes via ett gemensamt intresse som då var just specifikt för singlar i den gruppen.

Ja det är ju också en jobbig sak på dejtingsidor, att man agerar som att det handlar om dejting och har i tankarna potentiell partner, inte potentiell vän. Så det blir för mig mer stelt och tillgjort, mer press på en att man måste visa sig från sin bästa sida, svårare vara naturlig. Så känner jag. Aha singelsidor på Facebook? Vad är fokuset på dem sidorna då?
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-27 16:39:11 följande:
    Jag refererar till din trådstart, läs den så klarnar det kanske.

Jag VILL inte prata med dig. Du ger inte ett särskilt gott intryck.
    Ingen tvingar dig, men du gör ju det ändå. Det vore bättre om du inte skrev till mig för du verkar inte heller så trevlig.
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-27 16:30:10 följande:
    Det är inte så säkert.
    Jag hade en profiltext på min sida när jag nätdejtade och där jag var tydlig med vad jag sökte och inte. Och där jag skrev om mig själv.
    Men det var inte många som verkade bemöda sig med att läsa texten utan tittade bara på mina bilder och skrev.
    Det gav mig intrycket av att dessa var oseriösa och utseendefixerade och bara var ute efter en sak.
    Så det är inte alltid texter hjälper heller.
    Ok. Vore det inte bättre med en dejtingsida där man inte kan ladda upp bilder förrän efter en viss tid av kommunkation med en person? Då fokuserar man ju mer på en bra profiltext, eller på gemensamma intressen eller andra saker som man tror man matchar med. 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (jaha) skrev 2020-10-27 15:19:01 följande:
    Absolut, i praktiken är det trial and error som gäller. Det finns ju inga lagar att tillgå för att begränsa bedrägeri vad gäller förhållanden. Men folk kanske iaf försöker sålla bort så mycket det går genom att skriva så. Om det hjälper på 10 av 150 kåtbockar så är det ju ändå 10 mindre.

Se det som en "ingen reklam tack" skylt på brevlådan. Vad gäller reklam så finns det ju lagar som reglerar det, delar du ut reklam fast folk inte vill ha det kan du dömas för det. Vad gäller "vill du knulla" reklam finns inga lagar som reglerar det och då är det ju fritt fram att försöka ändå, men man kan ju inte klandra folk för att försöka begränsa det.
    Ja men det är ju frågan om det kanske stöter bort fler seriösa också, utifrån vad jag skrev tidigare. Kanske det stöter bort någon, men tror det har liten effekt för en kåtbock ser det nog bara som en extra utmaning. 
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-27 19:29:18 följande:
    Ja,det vore kanske en idé.
    Jag hade ingen profilbild i början,eller i alla fall inte en bild på mig,och då fick jag fler seriösa kontakter.
    Bl a min nuvarande man.
    Vad kul! Och alla de jag träffat har skett först genom att vi inte vetat hur vi sett ut. Genom att man lärt känna personen först. Det är synd att det inte finns fler alternativa dejtingsidor.
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-27 20:27:59 följande:
    Eftersom du startat en tråd på ett diskussionsforum får du finna dig i det.
    Men varför fortsätter du skriva till mig om du inte vill det?
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?