Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?
Fattar du?
Precis som ovanstående skriver så är det för att sålla bort män som bara vill ligga, fast det hjälper oftast inte ändå.
En sak som är rätt irriterande när man har lagt ned en del tid på sin profiltext är att få en massa meddelanden om hur snygg/söt/vacker man är. Det har inte varit någon lång profiltext men genomtänkt.
Det är visserligen flera män som har uppskattat min profil och kommenterat innehållet. Det är betydligt mer intressant för mig än kommentarer om mina bilder. Det var verkligen inget duckface eller utmanande poser så jag gav knappast intrycket av att söka ytlig bekräftelse.
Jag minns inte om jag skrev just söker seriöst men något om att jag söker en seriös relation och inget tillfälligt. Det skulle vara mycket enklare om män kunde respektera det för det finns ju kvinnor som vill ha tillfälliga flings och okomplicerat sex. Varför inte kontakta dem i stället?
Eftersom ytterst få tjejer som vågar vara öppna med att de söker tillfälliga partners så blir det bara komiskt när det står "söker endast seriöst" men sedan man bytt några rader så visar det sig att de gärna ses och har sex samma kväll.
Själv saknar jag helt erfarenhet av nätdejtning men ska man se på alla andra sammanhang på nätet så behöver folk vara übertydliga (och det är inte säkert det hjälper ändå). Jättebra att skriva en bra beskrivning men det är inte säkert det sorterar bort "fel" svar.
Jämför andra typer av annonser där den oerfarne undrar varför annonsören är övertydlig eller ber om seriösa svar.
Nedan kort sammanfattning av annonser jag och kompisar haft ute genom åren och dito svar. Då talar jag inte ens om försiktigt försök till prutning på något som legat ut ett tag utan svarslavin direkt efter publicering.
Annons: Säljer XX, fast pris, ingen prutning, ingen mängdrabatt, endast avhämtning där och där, senast XX-dagen, ingen bärhjälp. Säljs bara som paket.
Svar: Jag betalar (annat) pris direkt/vad får jag för pris om jag köper alla? Kan du mötas upp där-o-där? Jag kan hämta (senare än angiven dag). Kan du köra hem det till mig? Vad får jag för pris om jag bara tar xx (paketet).
Jobbsökannons: Transkribering av inspelningar i xx-format, översättning eng/fra/spa-sve.
Svar: Ger du massage?