Inlägg från: Anonym (kalsong) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Akidoki skrev 2020-10-27 22:39:13 följande:
    Jag vill inte prata med dig på det vis jag antar att du menar, det är inget samtal. Att jag är kvinna har heller ingen betydelse då jag inte ser dig som en man, utan som en åsikt på ett forum.

Fattar du?
    Jag vet inte om jag fattar helt och hållet. Vill du prata med mig som att jag är en åsikt alltså?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (K) skrev 2020-10-27 21:36:48 följande:

Precis som ovanstående skriver så är det för att sålla bort män som bara vill ligga, fast det hjälper oftast inte ändå.

En sak som är rätt irriterande när man har lagt ned en del tid på sin profiltext är att få en massa meddelanden om hur snygg/söt/vacker man är. Det har inte varit någon lång profiltext men genomtänkt.

Det är visserligen flera män som har uppskattat min profil och kommenterat innehållet. Det är betydligt mer intressant för mig än kommentarer om mina bilder. Det var verkligen inget duckface eller utmanande poser så jag gav knappast intrycket av att söka ytlig bekräftelse.

Jag minns inte om jag skrev just söker seriöst men något om att jag söker en seriös relation och inget tillfälligt. Det skulle vara mycket enklare om män kunde respektera det för det finns ju kvinnor som vill ha tillfälliga flings och okomplicerat sex. Varför inte kontakta dem i stället?

Samtdiigt kan väl det vara bra sätt att snabbt få sållat bort de män som är ytliga och tydligen inte ute efter nåt mer än sex, om de direkt kommenterar ditt utseende?
  • Anonym (kalsong)
    Akidoki skrev 2020-10-28 08:17:17 följande:
    Det kanske inte är jättekonstigt att du har svårigheter att komma förbi de inledande fraserna på dejtingsidor.
    Men det har jag ju inte sagt jag har svårt med.
  • Anonym (kalsong)
    Sk007 skrev 2020-10-28 07:15:52 följande:

Eftersom ytterst få tjejer som vågar vara öppna med att de söker tillfälliga partners så blir det bara komiskt när det står "söker endast seriöst" men sedan man bytt några rader så visar det sig att de gärna ses och har sex samma kväll.

Ja alltså "söker endast seriöst" låter inte bra! Killarna som vill bara ligga kommer nog inte backa för det. 

Likadant låter det inte seriöst att skriva "har lekt färdigt nu". Jag tror det har motsatt effekt snarare. 
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-28 12:49:24 följande:
    Det är visserligen sant.
    Men det kan ändå vara irriterande att de killarna inte respekterar (eller ens läser) det man skrivit.
    Jag har t om fått skamliga förslag här,trots att detta inte är en dektingsajt.
    Och trots att det står klart och tydligt i min profiltext att jag är gift.
    Ja det förstår jag att det är. Går det att göra nåt åt ens då? Men att det står att du är gift borde väl göra att många inte kontaktar dig på det viset. Men som jag förstått så har det ju blivit en strategi för många som inte får svar på dejtingsidor att kontakta så många som möjligt och hoppas att nån svarar. Hade väl varit bättre om män bara kunde kontakta ett fåtal per månad? Då hade de kanske tänkt till lite mer vilka de skrev till och vad de skrev.
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-28 13:18:01 följande:
    Helt ärligt s¨vet jag inte. Det är svårt att svara på.

Ja,men de försöker få mig att ha något vid sidan av med dem. Vilket jag är tydlig med att jag inte är intresserad av.
    Jag kan förstå att man inte kan veta vad andra människor är ute efter.
    Men när man har sagt nej,klart och tydligt, så fortsätter man inte.

Ja,kanske det.
    Har ofta undrat hur brukar det se ut när de fortsätter, och när de börjar? Går de liksom rakt på och frågar om sex och liknande eller pratar de normalt först?
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-28 13:36:33 följande:
    De brukar ofta börja med att bara skriva ett hej eller skriva hur snygg man är osv.
    En del kan börja prata normalt,men ofta så börjar de gå på med sexprat direkt och fråga om man är intresserad av att träffas.
    När jag talar om att jag är gift så kommer ofta följdfrågan om jag vill träffas ändå lite vid sidan av.
    Min man behöver ju inte få veta,brukar vara det klassiska.
    Fruktansvärt irriterande.
    Ja det låter väldigt irriterande! Jag måste alltid lära känna tjejen först innan jag ens vet om jag vill gå vidare och träffas ju. Undrar om det beteendet har fungerat sen förut eftersom det är så vanligt, eller om det är att de inte vet nåt bättre?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (But seriously :)) skrev 2020-10-28 17:06:00 följande:
    Det är nog för att flesta vet vad som menas då och de kanske känner att det onödigt att skriva mer utförligt?
    Men jag tror att för många män som är seriösa så har dem uttrycken lite dålig klang. Som jag skrev tidigare så tycker jag det låter bättre när någon skriver en ordentlig profiltext om vem man är, vad man söker, och utesluter "söker endast seriöst". Likaså "lekt färdigt" har i mina öron en dålig klang. Det får mig att tänka på att personen inte varit seriös förut utan haft sex med lite olika partners, kanske ONS och ja det ger ett mindre seriöst intryck. Även om man har gjort det så är det bättre att skriva nåt annat, tycker jag. Sen kanske andra män tycker annat och jag är minoritet. Synd det inte är fler män i tråden som kan säga vad de tycker.

I varje fall, det är väl bra att ha en diskussion om vad män och kvinnor tycker och tänker kring vad som skrivs i profiler? Så man kan göra bättre ifrån sig och öka sina chanser att träffa rätt. Jag skulle själv behöva den hjälpen! Kanske en annan tråd... Jag tänker att det är lätt att man skriver vad man tror att killarna eller tjejerna vill läsa om, och utesluter sånt man tror de inte vill läsa. Men det kan ju vara så att det inte stämmer alls. 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (övertydlighet) skrev 2020-10-28 18:35:01 följande:

Själv saknar jag helt erfarenhet av nätdejtning men ska man se på alla andra sammanhang på nätet så behöver folk vara übertydliga (och det är inte säkert det hjälper ändå). Jättebra att skriva en bra beskrivning men det är inte säkert det sorterar bort "fel" svar. 

Jämför andra typer av annonser där den oerfarne undrar varför annonsören är övertydlig eller ber om seriösa svar.

Nedan kort sammanfattning av annonser jag och kompisar haft ute genom åren och dito svar. Då talar jag inte ens om försiktigt försök till prutning på något som legat ut ett tag utan svarslavin direkt efter publicering.

Annons: Säljer XX, fast pris, ingen prutning, ingen mängdrabatt, endast avhämtning där och där, senast XX-dagen, ingen bärhjälp. Säljs bara som paket.
    Svar: Jag betalar (annat) pris direkt/vad får jag för pris om jag köper alla? Kan du mötas upp där-o-där? Jag kan hämta (senare än angiven dag). Kan du köra hem det till mig? Vad får jag för pris om jag bara tar xx (paketet).

Jobbsökannons: Transkribering av inspelningar i xx-format, översättning eng/fra/spa-sve.
    Svar: Ger du massage?

Ok det är bra att vara tydlig med vad man vill och söker. En skillnad här tror jag dock är att "kärlekens språk" är i många fall olika för män och kvinnor. Man har ju hört män säga "hon spelar bara svårflörtad" t ex. Och det här att ett Nej betyder Nej verkar en del män inte förstå helt enkelt. Det jag menar är att om man är övertydlig så kanske en del seriösa män blir ointresserade, för att texten inte tilltalar dem. Det man ser användare där är ju trots allt bara profiltexten och bilderna och det är det som ska locka den perfekta matchningen, att man tänker att man skriver mot just den personen och inte mot alla andra drägg som bara vill ha sex. Dem borde man ju skita i. Dem finns där som bara som nåt som stör. När man väl hittat rätt så slipper man ju hänga där mer. Ja bara lite tankar kring det hela... 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (But seriously :)) skrev 2020-10-28 18:13:55 följande:
    Jag håller med dig om att det är bättre att skriva utförligt om vad man söker, det ger en tydligare bild.

Sen tycker jag det är positivt om en person skriver att hen "lekt av sig", det betyder ju att hen är redo för något "seriöst" :).

Att ha varit med olika partners tidigare behöver inte vara dåligt. Det måste inte betyda att personen varit oseriös eller promiskuös, kan ju betyda att hen inte varit redo att stadga sig men nu är redo och menar allvar och vill hitta sann kärlek.
    Människor utvecklas och förändras, någon som kanske haft ONS kanske känt att det absolut inte varit något för dem och istället vill ha något mer varaktigt?

Hade en vän en gång som hade haft flera ONS men det bottnade alltid i jakt på kärlek och närhet, hon hoppades på mer och blev ofta besviken men hittade tillslut sin nuvarande man och de är fortfarande tillsammans efter 15 år och har barn ihop.

Man utvecklas och vill ofta olika saker beroende på ålder. Erfarenheter är ofta bra då man lärt sig mer vad man vill ha och kan lyssna på sig själv. 

Kan vara en bra idé med tråden, intressant och läsa hur folk tänker.
    Nu talar jag inte för alla andra män förstås, men det är bara att jag själv tycker "lekt av sig" inte är den bästa frasen att använda, men jag ser det ganska ofta i profiltexter. Om man haft ONS men letar efter kärleken via det så är det ju inte att leka, utan man försöker ju träffa någon då. Det är inte fel att haft flera partners eller ONS sen förut men kanske inte nåt man bör berätta eller hinta om i profiltexten. För skriver man att man lekt av sig nu och är redo att träffa något för ett seriöst förhållande så handlar det väl om att man haft oseriösa förhållanden eller haft olika sexpartners sen förut. Och det har väl många haft men det brukar man ju som sagt hålla inne med ett tag. Inget man pratar om på första dejten. 

Ytterligare en sak som väldigt många tjejer har på sin profilsida är ett foto på när de dricker alkohol i nån form. Och det har väl de flesta gjort eller gör då och då, men det ger ett mindre bra intryck tycker jag, och jag har hört andra män som tycker detsamma och stör sig på alla foton tjejer har med vinglas i handen. 

Ja en sån tråd vore intressant!
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?