Inlägg från: Anonym (kalsong) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kalsong)

Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?

Sk007 skrev 2020-10-28 19:40:51 följande:
    Om matchningen ska göras med profiltexten som utgångspunkt och du tycker att det känns oseriöst med de som skriver att de bara "söker seriöst", då är det nog bara så att det inte blir någon perfect match mellan dig och dessa.

Det verkar nästan som att din agenda är att få tjejer att bli bättre på att skriva presentationer. Det är nog lika lönlöst som att få dem att sluta lägga upp ankbilder eller bilder med löjliga filter.
    Jag har ingen agenda direkt, utan det var något jag reagerade på och funderade kring varför, och jag tycker det är intressant att diskutera och försöka förstå.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Nördvana) skrev 2020-10-28 22:34:44 följande:

Om jag blev singel hade jag nog skrivit: 

Fulsnygg liberal old school-feminist* med grov humor, schyssta rattar och för många högskolepoäng söker sporthatande nördig man, gärna tekniker eller ingenjör.

Innehav av sex bokhyllor brädspel eller komplett medeltidspaviljong inget hinder.

*ej lättkränkt 

Jag tror den hade sorterat rätt bra. Flört

Det hade jag passat in på! Men vad menar du med schyssta rattar? Stora alltså?
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Haha) skrev 2020-10-28 19:47:50 följande:
    Men vad spelar det för roll för DIG vad kvinnor skriver? Tror knappast att lösningen på att kvinnor till mestadels får sexförslag är att de skriver att de söker seriöst.
    Det var bara intressant att veta.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (Nördvana) skrev 2020-10-29 21:29:25 följande:
    För min kropp så ja. Men inte om man jämför med riktigt stora kvinnor klart.

Mitt ex brukade kolla på mig och leende säga "If you can see tits from behind, then marry".
    Stora bröst är attraherande men när man väl är kär eller intresserad av nån så blir brösten vackra oavsett hur de ser ut tycker jag.
  • Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 12:20:29 följande:

Av erfarenhet så vet jag att (iallafall då) oavsett om det heter att det är en seriös dejtingsida eller inte så består majoriteten av närmanden av följande: Tjena, Knulla?

Ok, men om det är första meddelandet så är det ett så stort problem då? Det är väl ungefär som spammail, och det är ju bara att scrolla genom och sålla bort dem tills man hittar ett äkta mail. En del av nätkulturen liksom. Obehagligt kanske men det vet väl de flesta på förhand att det finns en massa män som är på det viset.
  • Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 15:29:35 följande:

Fast om man skriver att man bara söker seriöst så slipper man iallafall en del av dem. Att män skriver så är aldrig kvinnans problem, det är aset som skriver det. De gör fel, inte vi. Ytterligare ett tecken på att en del patetiska män anser att kvinnor ska ta ansvar för deras idiotiska beteenden. Skärp er istället!

Har du märkt att det fungerat att skriva så då? 

Du menar kvinna fel? Nej det klart det inte är. Varför skulle det vara det?
  • Anonym (kalsong)
    katrinp skrev 2020-10-30 17:15:33 följande:

Ja, det blir åtminstone färre äckelmeddelande.

Det är således lite dömande att säga att kvinnor som skriver så är korkade (IQ-befriade, tror jag var ordet) när felet egentligen beror på män.

Vem har sagt att de är IQ-befriade?
  • Anonym (kalsong)
    molly50 skrev 2020-10-30 17:16:44 följande:
    Då borde väl samma sak gälla dessa män då.
    Att de kan sålla bort de kvinnor som bara söker seriöst och söka sig till de kvinnor som söker kk istället.
    "Match, appen för seriösa singlar som är redo för en riktig relation."

Är ett ex på beskrivningen för sidan jag hittade. Tror de män som inte fattat det heller inte kommer bry sig om nån skriver i klartext att de bara söker seriöst. Som att han tänker "Jaha oj, då ska jag vara snäll och lämna den här snygga tjejen i fred då!" Nä tror knappast det. De kommer nog försöka med sina raggningsknep tills de blir blockade. Plus att det för andra män kanske kan låta lite knepigt att ens skriva det när det ÄR en sida för seriös dejting. Men många kanske inte bryr sig heller. 

Men kul att prata med dig i alla fall för du verkar förstå att det är en diskussion  detta och inte kritik eller tillrättavisande, som alla inte verkar ha förstått. Alltså en observation av nåt som jag funderat kring.
  • Anonym (kalsong)
    Sk007 skrev 2020-11-03 20:03:05 följande:

Det är sällan som tjejer är tydliga med att de bara söker sexpartner, så de framställer sig gärna som seriösare än de egentligen är. Killar som har förstått detta och som också primärt är ute efter att få ligga spelar med och verkar seriösa för de vet att chanserna att få ligga ökar då.

Att det står "söker endast seriöst" i någons presentation spelar således ingen roll.

Jo det tycker jag nog. För det är underförstått att hon söker seriöst för hon är ju på en seriös dejtingsida. Om hon skrivit Söker inget seriöst", det hade varit mer logiskt, som att ok då vet vi det. 
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (...) skrev 2021-12-30 08:07:04 följande:

Man måste skriva så för annars kommer alla mongon som skickar dicpic och öppnar med frasen Knulla?

Dom bryr sig inte. Att skriva söker seriöst kommer knappast få fler seriösa att skriva.
  • Anonym (kalsong)
    Glinda från Oz skrev 2022-01-01 03:53:04 följande:

Oseriöst är KK, dejta utan förpliktelser och liknande. Det handlar inte om att killen är oseriös som person eller att hon har fallit för en massa olämpliga killar.

Är inte det default att dejta seriöst, så varför ens skriva det?  Det ser nog bättre ut om man i så fall skriver att man önskar hitta någon att dela sitt liv med osv osv... Att skriva söker endast seriöst är oseriöst.
  • Anonym (kalsong)
    Anonym (N) skrev 2022-01-02 12:26:43 följande:

Nej, det är att använda ett språkbruk som typ alla utom du förstår.
    Ok. Det är förresten inte seriöst att skriva "typ".
Svar på tråden Varför skriver tjejer "söker endast seriöst" på seriösa dejtingsidor?