Gravid trots negativt eller tog jag fel ÄL dag?
Jag fick barn i år också och vill ha ett till.. Har precis fått tillbaka mensen men den beter sig inte som vanligt.
Som jag förstår det så kan mensen vara väldigt oregelbunden i början efter en förlossning och att det kan ta lång tid innan den stabiliserar sig..
Jag har pratat med gyn (bokat en tid men inte varit där än) och i telefonen sa hon att man kan ha ägglossning utan mens och mens utan ägglossning? Så kroppen kan skippa en mens tydligen men ändå ägglossa igen sen? Därför kan vissa cyklar tyckas vara superlånga, men egentligen så hoppade den bara mensen..
Vet inte om det hjälper dig då jag inte har koll på min cykel alls nu efter graviditeten och därför bokat ett gynbesök för att kolla om ägglossningen ens kommit igång.. Men enligt gyn så kunde det ta ett tag för kroppen att stabilisera sig..
Jag letar också symptom och tänker på det hela tiden.. Ville bli gravid helst igår liksom men bara man ligger (haha) i och försöker så ska man nog inte ha dåligt samvete över att inte ha gjort allt man kan för att bli gravid igen.