• Egnidedon

    Ståbräda för tvååring?

    Jag väntar lillebror till min lilla kille i april när han precis kommer att ha fyllt två år. Har just nu en UppaBaby Cruz som jag är väldigt nöjd med. Den är perfekt och smidig eftersom jag bor mitt inne i stan och inte har jättemycket i plats i hallen där vagnen står osv. Det skulle vara skönt om jag bara kunde behålla och fortsätta med samma vagn när bebisen kommer istället för att behöva skaffa en klumpig syskonvagn. Men är det realistiskt? Har funderat på en ståbräda, kanske en Bumprider där den stora kan sitta också. Men han kanske är för liten för det då? Har börjat så smått att låta honom promenera mer när vi är ute och han tycker alltid det är kul och ger nästan aldrig upp och vill åka självmant. Är en väldigt aktiv 19 månader gammal. 

  • Svar på tråden Ståbräda för tvååring?
  • Jemp

    Hade ståbräda när vi fick barn nr 2. Äldsta var då 2 år 3 mån, fungerade hur bra som helst. Även yngsta barnet har mestadels gått sen tvåårsåldern. Kan ju komplettera med bärsele/sjal också.

  • Catnap

    Vi har ståbräda utan sits till dottern som är 2 år och 1 månad. Går inga långpromenader med henne direkt, men det gjorde vi inte med dubbelvagnen heller eftersom hon inte ville sitta still så långa stunder.

  • legomum

    Det beror väl på hur du använder vagnen. Vi var ute så mycket och länge att de sov i vagnen nästan varje dag fram tills de var tre år. För oss hade det inte fungerat att ha en ståbräda. Men om du tror att det går så varför inte.

    Vi hade en donkey twin och var tvungen att dra ihop vagnen till enkelvagn när den var inomhus. Vi har också lite plats i vår hall men det var vår lösning (syskonvagn var väldigt nödvändigt med twins).

    Så tänk efter hur du behöver vagnen och utgå från de behoven.

Svar på tråden Ståbräda för tvååring?