• Anonym (??)

    Tunn slemhinna?

    Gjorde VUL efter MF. BM sa att allt såg bra ut, men har fått kommentaren ?tunn slemhinna? i journalen.

    Betyder det att den är ovanligt tunn? Blir ju fundersam om det påverkar chansen för ny graviditet. Eller är det bara en notering av aktuell status efter MF? Någon kunnig?

  • Svar på tråden Tunn slemhinna?
  • Anonym (Minna)

    Det kan bero på var i cykeln du befinner dig. Mellan mens och ägglossning ska den ju tjocka till sig för att underlätta för ägget att fästa.

    Om slemhinnan är generellt tunn kan det vara svårt att bli gravid och är även en ökad risk för Mf. Om så är fallet kan du få lutinus utskrivet för att bygga upp slemhinnan.

  • Anonym (??)
    Anonym (Minna) skrev 2020-10-29 05:05:45 följande:

    Det kan bero på var i cykeln du befinner dig. Mellan mens och ägglossning ska den ju tjocka till sig för att underlätta för ägget att fästa.

    Om slemhinnan är generellt tunn kan det vara svårt att bli gravid och är även en ökad risk för Mf. Om så är fallet kan du få lutinus utskrivet för att bygga upp slemhinnan.


    Ok. Hur vet man om den är generellt tunn? :) Fattar inte att BM inte sa nåt om det då igår. Får kontakta dem och fråga kanske.
  • Anonym (??)

    Vem kan se sånt och skriva ut medicin? Enligt mina ÄL-tester ska jag ha ägglossning om ett par dagar (fast glad gubbe idag), så är den tunn då kanske det är en indikation på att jag borde kunna få hjälp med medicin.

    Men å andra sidan slutade jag ju blöda efter MF för ca en vecka sedan så det kanske inte hunnit bygga upp sig så mkt denna månad av naturliga skäl...

  • Anonym (Minna)
    Anonym (??) skrev 2020-10-29 07:20:31 följande:

    Vem kan se sånt och skriva ut medicin? Enligt mina ÄL-tester ska jag ha ägglossning om ett par dagar (fast glad gubbe idag), så är den tunn då kanske det är en indikation på att jag borde kunna få hjälp med medicin.

    Men å andra sidan slutade jag ju blöda efter MF för ca en vecka sedan så det kanske inte hunnit bygga upp sig så mkt denna månad av naturliga skäl...


    Det gör gynekologen. Det låter ju märkligt om BM sa att allt såg bra ut, om du är så pass nära ägglossning så borde den ha tjockat till sig.
Svar på tråden Tunn slemhinna?