• Sogol

Män radera eran Tinder

Radera den och skapa en ny profil om något år eller så. Problemet är att det finns för många män som använder appen och som trycker like även på träskpaddor. Detta gör att kvinnor behöver inte alls anstränga sig eller ta några initativ. Men om färre män slutade använda appen skulle det jämna ut oddsen. Så det vore en fin uppoffring om ni kunde radera eran Tinder för ett tag.

• Svar på tråden Män radera eran Tinder
  • Paganini
    Sogol skrev 2020-10-29 09:05:05 följande:
    Det är det som är problemet med dagens samhälle. Att folk tänker bara på vad de själva tjänar kortsiktigt på saker. Det här handlar om att göra så det blir mer balans mellan män och kvinnor på tinder.
    Varför är det ett mål? Mitt mål är att lyckas träffa en kvinna. Jag har inte minsta intresse av att kvinnor skulle få det svårare att träfffa någon (vilket jag inte tror skulle bli fallet om man tog bort Tinder, de skulle hitta någon IRL istället).
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:00:00 följande:

Hur tänker du?

Att andra ska fixa dina problem?

Jag har en bättre lösning, att du raderar dig från Tinder för då existerar inte ditt problem längre.

Det är inte endast mina problem. Sen är en människan ett flockdjur. Det vi gör påverkar även andra vare sig vi vill det eller inte. Så detta individualistiska tänkande som förpestar vårat samhälle står oss redan dyrt, och kommer bli värre och värre. Även om det ger vissa tillfällig njutning.
  • Sogol
    Paganini skrev 2020-10-29 09:07:40 följande:

Varför är det ett mål? Mitt mål är att lyckas träffa en kvinna. Jag har inte minsta intresse av att kvinnor skulle få det svårare att träfffa någon (vilket jag inte tror skulle bli fallet om man tog bort Tinder, de skulle hitta någon IRL istället).

Därför att det gynnar ingen att det är ett mansöverskott på tinder. Kvinnorna har för många att välja på, och många män får svårt att fånga kvinnors uppmärksamhet eftersom de får uppmärksamhet från så många håll.
  • momjanet
    Sogol skrev 2020-10-29 09:05:05 följande:
    Det är det som är problemet med dagens samhälle. Att folk tänker bara på vad de själva tjänar kortsiktigt på saker. Det här handlar om att göra så det blir mer balans mellan män och kvinnor på tinder.
    Det är bara en del av det. Det andra, och så mycket värre, är att egenansvaret försvunnit. ALLT är andras fel. ALLT ska "någon annan" fixa.

• momjanet
    Sogol skrev 2020-10-29 09:10:41 följande:
    Det är inte endast mina problem.
    Jo, det ser ut som det i tråden. Att det är ditt problem som du äger.
    Sen är en människan ett flockdjur. Det vi gör påverkar även andra vare sig vi vill det eller inte.
    Ja?
    Det betyder att män dras till folksamlingar. Precis som kvinnor.

Men du menar kanske att män inte borde vara flockdjur?
    Så detta individualistiska tänkande som förpestar vårat samhälle står oss redan dyrt, och kommer bli värre och värre. Även om det ger vissa tillfällig njutning.
    Ja men då är väl det sämsta du kan göra att se till att radera männen från Tinder så att få män har enorma mängder kvinnor att "välja och vraka mellan"?

Men jag undrar fortfarande vilka träskpaddorna är...

• Paganini
    Sogol skrev 2020-10-29 09:15:58 följande:
    Därför att det gynnar ingen att det är ett mansöverskott på tinder. Kvinnorna har för många att välja på, och många män får svårt att fånga kvinnors uppmärksamhet eftersom de får uppmärksamhet från så många håll.
    Ingen man får det lättare att träffa en kvinna för att Tinder tas bort. Det är många fler män som är ute efter en tillfällig förbindelse än kvinnor. Och det är väl ingen skillnad mot andra sajter/appar? Män kommer alltid ha svårare för att kvinnor är mer selektiva. Det kommer att gälla oavsett om man tar bort appar eller inte. Det kan aldrig bli en match att tillgång och efterfrågan matchar varandra, män och kvinnor är för olika för det.
  • Anonym (Ja du)
    momjanet skrev 2020-10-29 07:40:19 följande:

Nu tror jag att du är en tillfällig gäst mitt i natten men ändå.

Vad menar du?

Fler män ska alltså använda Tinder?

Färre som slutar använda betyder att fler använder.Så alla män ska radera sina profiler så att det bara blir kvinnor kvar. Vilka odds blir det då och för vad?Du menar kanske att det finns för många fula kvinnor på Tinder?

Eller att träskpaddor är intelligenta och har börjat Tindra?

Eller att vi är grundlurade? Shrek är ingen tecknad film från Disney utan en dokumentär?

Du har helt rätt i att Shrek inte är en film från Disney.
  • momjanet
    Sogol skrev 2020-10-29 09:15:58 följande:
    Det är ett mansöverskott på många andra håll också. På nätet liksom AFK.

Att du har svårt att "få uppmärksamhet" handflar knappast om mansöverskottet utan hur du beter dig och hur du presenterar dig. Gäller på Tinder liksom i andra forum liksom AFK.
  • momjanet
    Anonym (Ja du) skrev 2020-10-29 09:33:21 följande:
    Du har helt rätt i att Shrek inte är en film från Disney.
    Aj tusan. Rynkar på näsan
    Jag känner mig lurad...
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:28:21 följande:
    Det är bara en del av det. Det andra, och så mycket värre, är att egenansvaret försvunnit. ALLT är andras fel. ALLT ska "någon annan" fixa.
    Den attityden finns givetvis också hos vissa. Men att man tar eget ansvar och försöker förbättra sig själv betyder inte att det inte finns yttre faktorer som kan sätta käppar i hjulet som är svåra att påverka. Men det finns ju en anledning till att människor valde samarbete under stenåldern istället för att alla satt isolerade för sig själva i sina egna grottor.
Svar på tråden Män radera eran Tinder