• Sogol

Män radera eran Tinder

Radera den och skapa en ny profil om något år eller så. Problemet är att det finns för många män som använder appen och som trycker like även på träskpaddor. Detta gör att kvinnor behöver inte alls anstränga sig eller ta några initativ. Men om färre män slutade använda appen skulle det jämna ut oddsen. Så det vore en fin uppoffring om ni kunde radera eran Tinder för ett tag.

• Svar på tråden Män radera eran Tinder
  • Sogol
    Anonym (Q) skrev 2020-10-29 13:23:55 följande:

Det var det mest insiktsfulla du skrivit hittils. Och slutklämmen är helt rätt. Det kan ALDRIG bli verklighet. Kvinnor är hellre singlar än är tillsammans med något halvdant medan män tänker annorlunda. Det är bara att förhålla sig till den verkligheten.

Ja det är väl därför män inte tillåts visa svaghet i lika stor utsträckning heller. Eftersom ni vill ha näst intill perfektion... Så är det.
  • Sogol
    Fjäril kär skrev 2020-10-29 14:54:25 följande:

Eller också inse att vi kvinnor som tar initiativ oftast blir upptagen i förhållande relativt snabbt att det inte ens uppfattas att vi varit aktiv på Tinder..

Nej det finns gott om tjejer som har tillfälliga hookups med.
  • Anonym (P)

Jag trodde tinder var för människor hade ingen aning om var djur som träskpaddor använde den. Intressant.

• Anonym (Q)
    Sogol skrev 2020-10-29 15:04:30 följande:
    Ja det är väl därför män inte tillåts visa svaghet i lika stor utsträckning heller. Eftersom ni vill ha näst intill perfektion... Så är det.
    Vad som menas med perfektion och preferens är det stor variation mellan kvinnor. Det jag letar efter är inte samma som min bästa väninna letar efter,
  • Sogol
    Anonym (P) skrev 2020-10-29 15:08:25 följande:

Jag trodde tinder var för människor hade ingen aning om var djur som träskpaddor använde den. Intressant.

Har du asperger? Eller bara dålig humor?
  • Sogol
    Anonym (Q) skrev 2020-10-29 15:08:34 följande:

Vad som menas med perfektion och preferens är det stor variation mellan kvinnor. Det jag letar efter är inte samma som min bästa väninna letar efter,

Så är det. Men det är ju inte heller säkert att den man blir kär i uppfyller hela ens kravlista heller.
  • Anonym (!)

Istället för att gnälla och förvänta dig att omgivningen ska lösa dina personliga problem så kan du ju skapa en egen app. En app där du kan sätta reglerna efter dina svårigheter och behov. 

• Paganini
    Anonym (Q) skrev 2020-10-29 09:55:05 följande:
    En oskuld som fattar! Du borde ha förutsättningar för att hitta någon till slut. Du har definitivt något innan för pannan och du skyller inte på andra.
    Trevligt att du ser hopp för mig. Men jag ser ingen anledning till varför mina inlägg ska bedömas efter om jag är oskuld eller inte. Det känns otroligt nedlåtande och nedvärderande.
  • Törstiga tuppen

Det finns många män som kan välja och vraka bland kvinnor. Du råkar bara inte vara en av dem. Om tinder bestod av lika många kvinnor som män, skulle vissa män ha 100 matchningar och många fortfarande 0. Det skulle inte hjälpa dig ett dugg.

• Anonym (Q)
    Sogol skrev 2020-10-29 16:04:03 följande:
    Så är det. Men det är ju inte heller säkert att den man blir kär i uppfyller hela ens kravlista heller.
    Nej, det är långt ifrån alltid man matchar, så är det ju.
Svar på tråden Män radera eran Tinder