• Anonym (Jessica)

    Första gången någon såg dig naken eller tvärt om - berätta

    När var första gången som någon av motsatt kön såg dig naken, eller vise versa: du såg en annan naken för första gången, och i vilket sammanhang? Hur reagerade du och den andra personen? 

    Som inte är familjemedlem(föräldrar eller syskon), och det får inte ha inträffat före skolåldern(7-8 års ålder). Det får ha inträffat under barndomen/ungdomen, men kan även ha inträffat i vuxen ålder. 

       

  • Svar på tråden Första gången någon såg dig naken eller tvärt om - berätta
  • Anonym (Kristen)

    Det var på vår bröllopsnatt i bröllopssviten. :)

    Jag var 28 och det var många fjärilar I magen, på ett bra sätt.

  • Anonym (Hanna)

    Ingen aning när eller hur det var. Det var väl någon kompis när man tältade, näckade eller bastade.

  • Anonym (Sallad)

    Jag var 10-11 år nånting och var lite smygkär i brorsans kompis. En morgon stod jag inne i sovrummet och lekte med mitt dockhus i bara underbyxorna då dörren öppnades och det var han som kom in!!! Jag höll på att dö och jag tror jag grät i flera dagar över det. Det kändes fruktansvärt då faktiskt. 

    Helt naken så var det väl kompisarna när man badat på simhall och skulle duscha efteråt. 

  • Anonym (Man)
    Anonym (Kristen) skrev 2020-11-01 21:21:49 följande:

    Det var på vår bröllopsnatt i bröllopssviten. :)

    Jag var 28 och det var många fjärilar I magen, på ett bra sätt.


    Häftigt. Var ni båda oskulder? Är du mannen eller kvinnan? Hur pass avklädda tillsammans hade ni varit innan?
  • Anonym (Kristen)

    Den av oss som var uppvuxen i ett kristet hem var oskuld. Den av oss som var uppvuxen i vanligt sekulärt hem hade haft sex innan vederbörande blev kristen.

    Vi hade sett varandra i badkläder. Aldrig sovit i samma säng och inte tafsat på de kroppsdelar som man själv inte hade ;)

    Det är helt normalt bland kristna som tar sin tro på allvar, vi är inte alls unika.

  • lindans3

    Tja det var väl i scouterna eller på ridläger när man var typ 8-9 eller så Inget jag minns ngt spec om

  • Yoump

    Det har väl pågått större delen av livet. Som liten hände det ju att man lekte och badade näck. Sedan när skolan började så var jag naken vid ombyte i samband med idrott. Och eget sportanden som fotboll och gym. 

  • Anonym (70-talist)

    Ja på min tid duschade man obligatoriskt efter gympan så självklart hade jag sett alla andra tjejer i klassen i duschen, och de mig.

    Simskolan via skolan inträffade i lågstadiet och det var ju många tjocka tanter man fick se nakna då i simhallens omklädning och duschar.

    Och vi badade nakna på stranden också tills man var elva år eller nåt om det var lite folk. Så har sett hundratals barn nakna och många vuxna släktingar också, när man hoppade i en liten insjö nånstans t.ex. 

    Det var helt enkelt inte något dramatiskt med att vara naken när jag växte upp, och barn var inte så osmakligt sexualiserade i skolan som de är idag.

  • Anonym (Ingen aning...men variant)

    Ingen aning när det hände första gången men jag tror mig komma ihåg första gången jag blev "sedd" naken.

    Hade/har fortfarande mest killkompisar. Var väldigt sen i utvecklingen. Hatade att de tittade på andra tjejer när jag var precis där. Hade/har en jäkla massa issues, komplex, problem med självkänslan osv. Har bytt om hur många gånger som helst inför dem, när vi badat osv. utan att bli "sedd" fast jag vet att de är hetero och gillar att se nakna tjejer.

    Jag var 16 först då fick jag ja, en del kvinnliga former. Vi skulle åka till havet. Jag har som sagt issues och tänkte att nu jävlar och bytte om helt öppet utan handduk. Då glodde de och jag kände mig som att jag vunnit något. (Som, sagt jag har svåra issues)

  • lindans3
    Anonym (70-talist) skrev 2021-01-17 19:24:39 följande:

    Ja på min tid duschade man obligatoriskt efter gympan så självklart hade jag sett alla andra tjejer i klassen i duschen, och de mig.

    Simskolan via skolan inträffade i lågstadiet och det var ju många tjocka tanter man fick se nakna då i simhallens omklädning och duschar.

    Och vi badade nakna på stranden också tills man var elva år eller nåt om det var lite folk. Så har sett hundratals barn nakna och många vuxna släktingar också, när man hoppade i en liten insjö nånstans t.ex. 

    Det var helt enkelt inte något dramatiskt med att vara naken när jag växte upp, och barn var inte så osmakligt sexualiserade i skolan som de är idag.


    Verkar ju sunt så klart Hoppas vi kommer tillbaka dit....snarast
Svar på tråden Första gången någon såg dig naken eller tvärt om - berätta