• Litenmenhård

Asperger (?) klurig relation?

Jag har själv Asperger och kan känna igen mig hur du beskriver henne. Det är inte alltid lätt för oss att uttrycka känslor och vi kanske gör det på andra sätt, men det viktiga är att ha tålamod och det är bra att ni kan prata öppet om det. Jag brukar inte så ofta heller säga att jag älskar min partner, (då jag hade någon), men jag visade det på andra sätt. Jag tror också det är viktigt att se de små sakerna för även de små sakerna kan vara riktigt stora hos någon med Asperger.

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-11-02 12:35:17 följande:

Ja, försöker se det så. Men typ en myskväll kan jag ge massage, klia på ryggen å göra allt sådär mysigt för henne som jag bara kan. När man knappt får en gonattpuss tillbaka. 

Däremot märks ändå hennes kärlek. Syns lixom i ögonen. Eller de små vinkar hon ger ibland om att hon uppskattar mig. Som du säger, små saker, som säkert e stora för henne där och då. 

Jo, jag vet hur det är. Kan bara gå till mig själv där. Hon försöker säkert så gott hon kan, men jag kan förstå att det kan vara frustrerande att inte få den kärleken tillbaka, så att säga. Det finns väl inget rätt svar här hur du ska göra, mer än att acceptera att det är så.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Asperger (?) klurig relation?