Asperger (?) klurig relation?
Hej,
Någon med erfarenheter med relationer med partners med asperger/autism?
Har träffat en tjej nu i 3 månader och vi ser oss som ett lyckligt kärlekspar :)
Hon har nyligen fått NPF-diagnos. Men hon ifrågasätter själv varför hon inte fick drag av autism. Å ja, det finns helt klart drag som jag märker av. Absolut inget som e helt tokigt, snarare ganska gulligt. Hon är väldigt medveten om detta och något vi pratar öppet om.
MEN
Hon har uppenbart väldigt svårt för att säga vad hon känner. Jag älskar att ge kärlek och gör det hela tiden. Men jag får aldrig något tillbaka. Säger jag att hon e söt, får jag "de e du oxå". Älskar dig, "älskar dig oxå" osv. Aldrig något spontant.
Hon visar det på andra sätt. Flyttar in saker i min lägenhet då och då. Tittar efter gemensam bostad. Planerar framtiden.
Men jag får så otroligt lite bekräftelse tillbaka i form av ord och spontan ömhet.
Är detta vanligt bland asperger? Eller för den delen med partner med den personligheten...hur hanterar man det?
Jag försöker bara relaxa, fortsätta uttrycka vad jag känner och tänker. Men känner att tvivlet inom mig växer lite vilket jag inte vill.
Mvh
Förvirrad snubbe