• Farfallos

    Vad är biggest No No för dig, tjej/kvinna?

    Tänk dig att du kommer till en fest, och i en fåtölj i vardagsrummet sitter det en kille som du tittar lite på från soffan på andra sidan bordet. Han ser inte illa ut och är trevlig, och har något lite extra som är svårt att ta på. Men när ni sedan råkar lämna festen och har sällskap till bussen och vidare till stan så inser du att det är HELT KÖRT, för att han? Ja, vad är då den starkast diskvalificerande egenskap han kan besitta? Det är alltså inte frågan om vad som kan vara lite negativt, utan vad som är absolut diskvalificerande för en kille som annars hade varit ett kap.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är biggest No No för dig, tjej/kvinna?
  • Anonym (Liz)

    Dålig hygien är extremt avtändande.
    Har han dålig hårkvalitet så är det sexigt med rakad skalle (om han har snygg huvudform.) Det är faktiskt väääldigt hett, helst kombinerat med skägg.

  • Anonym (Kvinna 42)
    Farfallos skrev 2020-11-03 20:34:17 följande:

    Jaha, där ser man...

    Ett ämne för en helt annan tråd kanske, men hur kommer det sig att du har lyckats springa på "några stycken" sådana?


    Frekvent krogbesökare är svaret samt stor bekantskapskrets med många inbjudan till olika evenemang och fester och då möter man en hel del kreti och pleti. Och såna här bekännelser är vanligare än folk tror.
  • Anonym (Emma)

    Vägde mellan dålig andedräkt/hygien och rökare, de går ju delvis in i varandra. Tog rökare till slut, tänkte att om han luktar svett eller har dålig andedräkt kan det hända att det bara är tillfälligt (t.ex. nåt han åt eller att han fick springa till tåget) och kan avhjälpas. Skulle aldrig kyssa en rökare.

  • Anonym (Mirre)

    Väljer 3 alternativ:

    ägnar sig åt astronomi/religion

    Står långt bort politiskt

    Röker

    I synnerhet de två nedersta.

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Mirre) skrev 2020-11-03 22:58:25 följande:

    Väljer 3 alternativ:

    ägnar sig åt astronomi/religion

    Står långt bort politiskt

    Röker

    I synnerhet de två nedersta.


    ASTORLOGI for crying out loud. Sluta dissa vetenskapsmän
  • Anonym (ems)

    Svårt, men sådär i allra första läget skulle det vara hygien/andedräkt som fick mig att bli ointresserad. Många av de andra sakerna som snålhet, intressen, politik, arbetslöshet och boendesituation är ju inget man ser direkt om det skulle vara ett problem.

    När det kommer till politik skulle jag aldrig dissa någon för att den har motsatt åsikt mot mig, det är inställningen och hur man diskuterar det som är avgörande. (Jag är höger och bor ihop med en V/MP nu och vi har fantastiskt roliga diskussioner om politik även om våra åsikter skiljer sig otroligt mycket)

    Hår och längd har jag aldrig brytt mig om. Och då är jag väldigt lång själv.

  • Anonym (EN)
    Farfallos skrev 2020-11-03 07:08:13 följande:

    Tänk dig att du kommer till en fest, och i en fåtölj i vardagsrummet sitter det en kille som du tittar lite på från soffan på andra sidan bordet. Han ser inte illa ut och är trevlig, och har något lite extra som är svårt att ta på. Men när ni sedan råkar lämna festen och har sällskap till bussen och vidare till stan så inser du att det är HELT KÖRT, för att han? Ja, vad är då den starkast diskvalificerande egenskap han kan besitta? Det är alltså inte frågan om vad som kan vara lite negativt, utan vad som är absolut diskvalificerande för en kille som annars hade varit ett kap.


    Det är flera av de sakerna som hade varit totalt nono för mig -

    Dålig andedräkt/hygien

    Snål

    Religiös

    Toupé eller kal fläck - raka av håret om du är tunnhårig

    Aldrig hade haft flickvän

    Bodde nära eller med förälder
  • Anonym (Mirre)
    Anonym (Emma) skrev 2020-11-03 23:19:06 följande:

    ASTORLOGI for crying out loud. Sluta dissa vetenskapsmän


    Haha! Ja, så klart menade jag astrologi. En astronom hade varit ganska sexigt. :-P
  • Stårschan2

    Flera av alternativen är ju sanslöst avtändande, men jag saknar denna:

    Annat - han ägnar hela bussfärden åt att lyriskt hylla Fast & Furious-filmerna.

  • Anonym (anonym)

    Skyller klumpiga kommentarer efteråt på att "det var ett skämt". (vem skrattar?)

  • Anonym (jag)

    Övrigt klickade jag i. Jag måste kunna diskutera med en man, kanske inte om allt, men han måste gilla att prata. Jag kan helt klart gå med på att han bor granne med sina föräldrar eller hemma hos sina föräldrar, om han kan argumentera kring varför det är så, detta gäller även religion och astrologi, men inte alla tre tillsammans. (hellre bo granne med sina föräldrar och tillhöra en religion än bo hemma hos sina föräldrar och tro på astrologi, men korsa dessa saker, så fungerar det också.)


    Jag gillar killar som kan argumentera, men så kräva det också att han kan omvärdera eller ta reda på fakta kring sina eller mina argument.


    Jag är ateist och är ihop med en troende person som påminner om beskrivningen ovan, dessutom är han hypernörd och ser avvikande ut. Att jag föll för honom handlar om att han helt enkelt är vass. Om vi diskuterar saker så kommer han dels med motargument och dels så kan han omvärdera sina argument när man kommer med motsättande argumentation. Han avviker aldrig från sin egen ståndpunkt, men kan läsa på för att diskutera kring hur jag tror kring saken i fråga, och då säga att han förstår och på vilket vis som han förstår.


    Vi har idag en 6-årigt barn ihop. Ibland faller han "tillbaka" vilket jag också gör, men hans bästa egenskap är då, att om vi blir ovänner, så kan han prata om det i efterhand och förstå helheten kring vad som blev fel, 

  • Anonym (Längd)

    Längd, men inte på det sättet att han måste vara lång. Jag föredrar det men är inget krav...men om han fetischerar min längd eller att jag är "liten", ser ung ut osv. så är det ett no-no. Jag har hela mitt liv känt mig liten och jag känner att hela världen behandlar mig som ett barn...med killkompisar när jag växte upp "Vad snäll du är som tar med din lillasyster" Vi är jämnåriga för f... Visa legg, visa legg och ändå bli anklagad för att det skulle vara falskt, så min längd. När den fetisheras och någon gillar mig för att jag ser liten ut och vill klä mig i barnkläder eller gör en grej av att jag är liten och vill att jag kurar ihop mig i en resväska. Begrepp som "pocket p*ssy" "Reseformat" Sådana saker och uttryck.

Svar på tråden Vad är biggest No No för dig, tjej/kvinna?