• Xlr8

Regnummer

Wald skrev 2020-11-03 14:16:27 följande:

I princip allt om ägaren utom fullständigt personnummer. Dock går det ju att söka upp det också om man så vill.

Om jag söker på min egen bil kan jag klicka mig vidare till den info som finns om mig på nätet. Till exempel var jag bor, hur många fordon jag ägen, vem jag är gift med och så vidare... Internet är faktiskt ganska otäckt.

Fullständigt person nr går att få fram utan problem.

Osäker om transportstyrelsen lämnar ut 4 sista men det går att lösa på annat sett.

Ge mig ett reg nr så kan jag visa dig.
  • Xlr8
    Anonym (Undrar) skrev 2020-11-03 16:15:19 följande:

Överallt. Ratsit osv...

Tex ja.

Är bilen ej lesad kan jag lära känna dig bättre än dina bästa kompisar. Lön, deklaration, alla fordon, dommar eller medverkande i rättegångar, troligen alla dina fritidsintressen, läsa dina mail, mm mm.

Vissa saker tar ingen tid alls att gräva fram.

Annat kräver lite mer tid och kostar en del...

Med rätt kunskap, utrustning och tid kan jag få reda på mer om dig än din partner.

Har provat i sandbox några gånger och det är pinsamt lätt.

Vissa saker är dock I lagens gråzon
  • Xlr8
    Anonym (*) skrev 2020-11-03 16:23:29 följande:

Jag skrev in registreringsnumret på vår bil, och det stod att personuppgifter inte lämnas ut. 

Uppgifterna måste mailas till dig. Via den sidan
  • Xlr8
    Anonym (Loe) skrev 2020-11-04 09:12:15 följande:

Nu blir man ju nästan sugen på att be dig försöka lära känna mig

Ge mig 3 bitcoins, 1-2 månad, (något av följande reg nr,ssid, mac address på router, din email address, alla bilder tagna dom senaste 2 månaderna med mobilen¹) och du får rapport på över 1000 sidor inklusive bilagor/källor. Det kommer med hög säkerhet berätta ditt liv i detalj om 10 senaste åren, bättre än du klarar av det själv.

Skrämmande är bara för namnet.
Svar på tråden Regnummer