• Anonym (Uppgiven)

Har ni någon gång vunnit pengar?

På vad vann ni och hur mycket?

• Svar på tråden Har ni någon gång vunnit pengar?
  • Anonym (ooo)

vann ca  11.000 kr på bingo online på svenska spel en gång. Annars brukar man vinna någon hundralapp kanske. Men totalt sett har jag säkert spelat upp mer än jag vunnit under de ca 5 åren jag spelat på svenska spel. Spela inte mycket och låter man vinsten sitta kvar på spelkontot så spelar man ju upp pengarna till slut. 

• viktorjohan

Jag gick in i en liten butik för att köpa halstabletter.

Killen i kassan frågade om jag skulle köpa en andel i hans travsystem på v75. Jag hade ett atg-konto sen gammalt och tänkte att jag provar väl. Andelen kostade drygt en hundring. Det blev 48.000 kr per andel!!!

Sen har jag köpt några andelar till det senaste året. Har faktiskt vunnit några hundralappar till.

Så om man inte kan nåt om trav kan man ju köpa andelar som nån kunnig snickrat ihop. Eller så köper man en Harry Boy. Men det är lite roligare med andelsspel tycker jag.

• Anonym (CE)

Det största är ca 75 000 på V75. Strax efter vann jag ytterligare 5 000 kronor och tokspelade ett tag på V75 efter det (det är lätt att gå bananas...). Men vann då knappt något. Så jag la av innan jag spelat bort allt jag vunnit. Det här är ett gäng år sen.

Efter det spelar jag på Lotto till och från men har nog vunnit max någon tusenlapp. Jag spelar även V75 etc någon gång då och då men har inte varit i närheten att vinna mer än jag spelat för.

Så om man inte är en expert på trav och/eller har enorma pengar att satsa så är det mer slump att vinna...

Rent krasst har jag gått betydligt mer plus på att spara i fonder och i viss mån aktier (kräver lite mer engagemang). Men det ger ju såklart inte samma spänning - även om du kan må rejält dåligt när börsen går ner.

Så oavsett ska man aldrig satsa pengar i spel etc som man inte har råd att förlora.

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (CE) skrev 2020-11-04 20:25:11 följande:

Det största är ca 75 000 på V75. Strax efter vann jag ytterligare 5 000 kronor och tokspelade ett tag på V75 efter det (det är lätt att gå bananas...). Men vann då knappt något. Så jag la av innan jag spelat bort allt jag vunnit. Det här är ett gäng år sen.

Efter det spelar jag på Lotto till och från men har nog vunnit max någon tusenlapp. Jag spelar även V75 etc någon gång då och då men har inte varit i närheten att vinna mer än jag spelat för.

Så om man inte är en expert på trav och/eller har enorma pengar att satsa så är det mer slump att vinna...

Rent krasst har jag gått betydligt mer plus på att spara i fonder och i viss mån aktier (kräver lite mer engagemang). Men det ger ju såklart inte samma spänning - även om du kan må rejält dåligt när börsen går ner.

Så oavsett ska man aldrig satsa pengar i spel etc som man inte har råd att förlora.

Oj, snacka om att ha tur. Måste läsa på lite mer om v75 hur det funkar.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (CE) skrev 2020-11-04 20:25:11 följande:

Oj, snacka om att ha tur. Måste läsa på lite mer om v75 hur det funkar.
  • Anonym (Petra)

TS, det verkar som om du tänker börja spela för att tjäna pengar. Alla lotterier osv går ut på att folk inte ska vinna, så även om några har enorm tur och vinner mycket pengar så förlorar de allra flesta. Sedan finns det vissa pålästa (både om sporten/spelet och om sannolikhetslära) och duktiga personer som går med vinst under en längre tid, men dit hör inte de flesta.

Om man ska spela så ska man göra det för att det är kul. Tänk att det är som att köpa en tidning, en bukett tulpaner eller så. Om du vill tjäna pengar men samtidigt ha lite spänning kan du öppna ett ISK-konto på din bank och köpa lite aktier. Det är spännande att se om de ökar. Du kan förlora lite pengar, men inte allt, och om du håller dig till breda investementbolagsaktier är det inte så stor risk.

• sextiotalist

2000 på en trisslott, men 2000 på lotto och 5000 på bingolotto när det var nytt (att spendera på onoff, men vi var tre om den vinsten)

• Anonym (Hm)

Vann 4 400 på lotto för länge sedan.

• Aniiee

Jag vann 30 kronor senast i..... onsdags förra veckan. Fasta odds på trav. Vinner väl småsummor i alla fall någon gång i veckan på det.

Annars vinner jag väl inte så mycket på spel, särskilt eftersom det inte är poängen med mitt spelande. Förlorar inte så mycket heller, eftersom jag aldrig spelar för stora pengar.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (O)

3 000 kr på bilbingo när jag var nio år.

• Anonym (Nja)

På sätt och vis.

Var med pappa in i en kiosk, han skulle spela på V75 eller nåt. När jag stod och väntade så tänkte jag ifall jag skulle köpa en Trisslott, varpå min pappa säger åt mig att köpa honom en trisslott och skrapa åt honom. Vilket jag gör och skrapar fram 10.000kr.

Min snälla pappa delade på vinsten med mig :)

• lövet2

Massor av gånger. Ingen jättevinst, men jag har en förmåga att vinna ofta i stället. Jag vinner prylar på lotterier som idrottsföreningen har, 60 kr på Triss, 100 kr på Bingolotto och så där. En gång vann jag 20.000 kr, men det var över 15 år sedan.

Det roliga är att jag så sällan spelar. En Bingolott i veckan för att sponsra idrottsföreningen, några Trisslotter per år som jag får i present eller julklapp och så när någon förening har lotteriringar för att få in pengar.

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Nja) skrev 2020-11-05 21:28:31 följande:

På sätt och vis.

Var med pappa in i en kiosk, han skulle spela på V75 eller nåt. När jag stod och väntade så tänkte jag ifall jag skulle köpa en Trisslott, varpå min pappa säger åt mig att köpa honom en trisslott och skrapa åt honom. Vilket jag gör och skrapar fram 10.000kr.

Min snälla pappa delade på vinsten med mig :)

Var det i en stor eller liten stad du köpte lotten? När var det? Jag har fått för mig att vinstchansen kanske varierar beroende på var man bor, tex om man bor i Stockholm så känns det rimligare på något sätt att man då har större chans att vinna än om man bor i ett litet samhälle, men kan ha helt fel. Det är nog kanske bara något jag fått för mig haha
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Petra) skrev 2020-11-04 20:50:06 följande:

TS, det verkar som om du tänker börja spela för att tjäna pengar. Alla lotterier osv går ut på att folk inte ska vinna, så även om några har enorm tur och vinner mycket pengar så förlorar de allra flesta. Sedan finns det vissa pålästa (både om sporten/spelet och om sannolikhetslära) och duktiga personer som går med vinst under en längre tid, men dit hör inte de flesta.

Om man ska spela så ska man göra det för att det är kul. Tänk att det är som att köpa en tidning, en bukett tulpaner eller så. Om du vill tjäna pengar men samtidigt ha lite spänning kan du öppna ett ISK-konto på din bank och köpa lite aktier. Det är spännande att se om de ökar. Du kan förlora lite pengar, men inte allt, och om du håller dig till breda investementbolagsaktier är det inte så stor risk.

Ja tyvärr är det ju så. Tack för tipset :)
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-11-05 21:41:06 följande:

Var det i en stor eller liten stad du köpte lotten? När var det? Jag har fått för mig att vinstchansen kanske varierar beroende på var man bor, tex om man bor i Stockholm så känns det rimligare på något sätt att man då har större chans att vinna än om man bor i ett litet samhälle, men kan ha helt fel. Det är nog kanske bara något jag fått för mig haha

Örebro, fanns en liten spelkiosk bredvid Willys innan dom byggde om.

Min mamma har vunnit 10.000kr på triss hon med och det var i Västerås
  • rocker

Vann 1000 kr på tipset en gång och 1000 kr på en lott. Detta var på 90talet.

För 10 år sedan så vann jag en resecheck hos Ving värd 7000kr. Annars blir det småvinster på lotto som jag spelar varje vecka med två arbetskamrater.

• Anonym (Plusas)

Max 100 kr typ på en lott...

Svar på tråden Har ni någon gång vunnit pengar?