• Anonym (Orolig)

    Lindriga cellförändringar igen...

    Hej på er!!

    Jag fick svar på mitt cellprov. Och där stöd det att de hade hittat lindriga cellförändringarigen, suck....och ett nytt prov rekommenderas om 6 månader...

    Nu till min oro:

    Jag blev kallad för 2 år sedan och då visade provet på lätta cellförändringar, tog ett nytt prov 6 månader senare, visade att jag fortfarande hade lätta cellförändringar och ett Hpv prov togs också och det visade negativ. Jag var på Gynekologisk undersökning i början på det här året och få såg allt bra ut förutom att jag hade en cysta på 3 cm på ena äggstocken. Jag skulle bli kallad igen nu på hösten......

    Nu är jag också inte på dag 55 i menscykeln och ingen mens i sikte. Förra mensen jag hade i mitten på september var mycket riklig.

    Så nu blir jag orolig över att det kan ha nåt med mina cellförändringar att göra.

    Hur kan jag på sista cellprovet inte ha några cellförändringar och nu har jag fått dom tillbaka..

    Vad händer

    Nån som har erfarenhet detta????????skriv gärna....

  • Svar på tråden Lindriga cellförändringar igen...
  • Anonym (hm)

    Hur lång tid har det gått mellan cellförändraingarna? Om de läkte ut av sig själva så kanske du har fått igen från en ny partner om det gått några år däremellan? 

  • Anonym (Orolig)

    1 år..... Jag har samma partner

  • Anonym (hm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-11-06 11:04:34 följande:

    1 år..... Jag har samma partner


    Ring gyn och fråga. Det kanske inte är samma typ av cellförändring? Eller så hade dina inte läkt ut ordentligt? Det kanske är så det är. 

    Lindriga cellförändringar typ 1 eller vad det kallas, har jag hört från en gynsköterska knappast kan kallas cellförändring över huvudtaget. 


    Å att din mens uteblivit låter ju mer ofarligt än om du skulle ha kraftiga blödningar och ofta, så skulle jag tolka det eftersom cellförändringar och farliga saker oftastleder till blödningar och smärta och inte att mensen uteblir. Så tror jag iallfall men jag är ingen expert, jag skulle ringa gyn och prata om min oro om jag vore du så får du expertsvar! 

  • Anonym (Orolig)

    Ja så är det ju... Kan tillägga att jag snart fyller 42. Kanske jag har kommit i klimakteriet? Med tanke på mensen som lr försenad. När jag hade mens i september så blödde jag rikligt..,..

  • Anonym (hm)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-11-07 18:44:17 följande:

    Ja så är det ju... Kan tillägga att jag snart fyller 42. Kanske jag har kommit i klimakteriet? Med tanke på mensen som lr försenad. När jag hade mens i september så blödde jag rikligt..,..


    Jag har hört att mensen när man blir äldre kan bli mer oregelbunden och ändra karaktär. Så det kan vara det. Men prata med gyn är mitt råd.
Svar på tråden Lindriga cellförändringar igen...