• Anonym (Vad står på)

Hjälp med Tinder

Hej, kan ni hjälpa mig varför jag inte får nån match på tinder? Är jag ful eller är det en dålig text eller båda? Varit singel alldeles för länge....

Jag har tre bilder den jag lägger med här är min profilbild (första bild) jag har skrivit vad jag jobbar med och detta står som profil text. Snälla var ärliga!

"Hej,

Genuint genomsnäll kille som känner att det är hög tid att hitta en fin och go tjej att dela livet med. Jag är med andra ord seriös och förväntar mig att du som matchar med mig är det också.

Jag är öppen som person och kan föra en diskussion om både djupa och mindre viktiga saker. Ärlighet är det absolut viktigaste.

Jag hoppas vi matchar och att du som matchar är öppen för en framtida dejt ????????"

• Svar på tråden Hjälp med Tinder
  • Tinkerbell73

Tycker inte det är något fel på vare sig foto eller text, du ser snäll och trevlig ut. Möjligen skulle du be någon polare ta ett foto lite på avstånd, så det inte blir en sådan extrem närbild - det blir ju lite konstigt perspektiv så nära. Du kan ju ställa upp mobilen och använda timer också.

Sedan är det så här - och nu talar jag som kvinna - att kvinnor ofta siktar högre än de borde vad gäller killar. Helt krasst ligger man i olika utseendeklasser, du är i "trevliga men icke hunkiga"-klassen. Har en hög med tjejpolare som är i samma klass som du, men som ändå svajpar på hunkkillarna - som de inte får, men inbillar sig att de borde ha... 

Med det sagt, så tror jag du kommer hitta någon som blivit klokare än så, för inget är fel med din profil. Lycka till!

• Anonym (Kvinna 39)

Jag tycker bilden är bra, också texten, men den är för generisk! Man lär inte känna dig alls, det finns inget som sticker ut, som lockar en att skriva. Man vet inget om dina intressen, vad du är för typ av person utom att du är snäll och söker en relation (inte bara kk).

Andra meningen känns lite hård, krävande. Skriv hellre nåt i stil med att du bara söker seriösa kontakter.

• Anonym (Vad står på)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-11-05 15:06:06 följande:

Andra meningen känns lite hård, krävande. Skriv hellre nåt i stil med att du bara söker seriösa kontakter.

Tack! Det stycket är ändrat, det lät som du sa lite väl "hårt" vad gäller intressen så tänker jag att man kan prata om det senare, kanske under en dejt? Man behöver väl inte skriva allt liksom.

Ummm vad betyder "trevliga facket" är det någonstans mellan ful och snygg? En 5.a? Fattar att Tinder är väldigt mycket utseendefixering men jag "dömer" mig inte som ful direkt, dessutom kör jag gym regelbundet och den som fångar mig kommer snart få en oslipad diamant att bli en diamant ;) Dock tråkigt att man väääldigt sällan får likes
  • Anonym (Carro)

Jag tycker du kan skriva lite mer om dina intressen eller något mer personligt, typ av humor mm.. Just nu får jag vibben av att du är en snäll kärlekstörstande kille som eventuellt nöjer sig med första bästa tjej som nappar.

Kan ibland vara bra med formuleringar som "söker dig liksom jag tycker livet vore skit utan xxx".

• elalaroné

Du ser bra ut! Men ser direkt som ung, attraktiv kvinna som jag är: bilden+texten
    Bild: ta inte den!! Ser ut som du sitter i gaderoben... Ställ upp kamran och sätt på självupplösaren. Be en polare ta bilder med. Du ser inte klok ut i det utrymmet.
    Texten: För mycket och för desperat: korta ner det och KRÄV inget. Du kräver att ni måste bli ett par eller dejta?! Känslor kan växa fram. Skriv något såhär istället
    Sökes: något seriösare
    Hobbys:
    Första dejten saker att göra:

good luck ;)

• elalaroné

Du ser bra ut! Men ser direkt som ung, attraktiv kvinna som jag är: bilden+texten
    Bild: ta inte den!! Ser ut som du sitter i gaderoben... Ställ upp kamran och sätt på självupplösaren. Be en polare ta bilder med. Du ser inte klok ut i det utrymmet.
    Texten: För mycket och för desperat: korta ner det och KRÄV inget. Du kräver att ni måste bli ett par eller dejta?! Känslor kan växa fram. Skriv något såhär istället
    Sökes: något seriösare
    Hobbys:
    Första dejten saker att göra:

good luck ;)

• Tinkerbell73
    Anonym (Vad står på) skrev 2020-11-05 15:23:12 följande:
    Tack! Det stycket är ändrat, det lät som du sa lite väl "hårt" vad gäller intressen så tänker jag att man kan prata om det senare, kanske under en dejt? Man behöver väl inte skriva allt liksom.

Ummm vad betyder "trevliga facket" är det någonstans mellan ful och snygg? En 5.a? Fattar att Tinder är väldigt mycket utseendefixering men jag "dömer" mig inte som ful direkt, dessutom kör jag gym regelbundet och den som fångar mig kommer snart få en oslipad diamant att bli en diamant ;) Dock tråkigt att man väääldigt sällan får likes
    Trevliga facket är väl någonstans mellan hunkar och ruggugglor Flört Det är inget dåligt fack, tro mig!

Jag har legat i "snygg-facket" typ hela mitt liv, och det kan ju låta skitnajs. Dock har jag också fått harva igenom ett antal killar och sedemera män som fullkomligt sket i vad jag hade innanför pannbenet, de ville mest ha någon vid sin sida som var snygg. Punkt. Att prata om något var uteslutet, för det var ju inte därför de ville vara ihop.

Jag fattar att det kan låta löjligt, men jag ska säga att jag - i det "snygg-fack" jag låg i - till sist inriktade mig på killar som du, som var trevliga och såg trevliga ut. För jag ville prata, diskutera, ha roligt. Numera har jag en man som både är snygg som satan OCH trevlig, men det tog mig många år att hitta. Mitt äktenskap var tex med en "trevlig" kille, som är kanon på många sätt, men i ett annat "fack" än jag. Vi levde ihop i största harmoni i många år.

Var trevlig. Prata om allt med din dejt. Var omtänksam. På så sätt kan du veva in en tjej över ditt "fack" - om du vill. För det är ju inte viktigast, egentligen - det vet du ju.
  • Anonym (Kanske)

Det är ju fullständigt omöjligt att säga vad andra kvinnor tänker, men ljuset, bakgrunden och perspektivet är ganska tråkigt på bilden. Ta en bild med bättre ljus och gärna bättre (renare) bakgrund, kanske med hjälp av en kompis som någon föreslog.

Att skriva profiltext är ju lite som att skriva inledning till en artikel eller novell. Man måste fånga läsarens intresse med några få meningar. Använd dig av lite humor, något som sticker ut. Att du är snäll och kan föra konversationer tror jag kvinnor förutsätter, och även om det inte stämde så skulle du ändå skriva det, right? Inget spännande att skriva med andra ord. När en tjej kommer till din profil har hon redan läst 40 st snarlika texter.

Vad jobbar du med? Har du något udda intresse eller så? Något man kan få till en kul twist på eller något som beskriver dig närmare, någon rolig bedrift?

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Vad står på) skrev 2020-11-05 15:23:12 följande:

Jo men om jag skulle söka igenom presentationer så är ditt utseende just nu det enda jag har att gå på. Jag vet inte om du är sportig eller lugn, hemmasittare eller krogmänniska, en som hellre spenderar sina lediga stunder med polarna eller ute i skogen, bara för att ta några exempel. Så frågan är, vad har du för personlighetstyp. Det skulle jag vara intresserad av att veta.

En del kör såna antingen-eller-frågor, men då får det inte bli för långt och det måste vara relevant. Om du dricker te eller kaffe säger liksom inget om hur du är.

Jag skulle säga att du duger precis som du ser ut just nu! Mer än 5 iaf. Du ser inte ut som nån bad boy, det ser jag som ett plus. Men jag tror tindrare inbillar sig att de ska kunna välja och vraka mellan 8-10, medan de personerna inte har några problem att hitta någon och så klart inte hänger på Tinder annat än om de söker kk.
  • Anonym (q)

Nu dejtar jag inte men et finns inte så mycket att gå på i din text. Den andra meningen blir lite samma sak som den första för vill du dela livet med någon lär det vara seriöst. Sen skulle jag aldrig ha två "och" i samma mening men det är petitesser :P Du är absolut inte ful men bilden är inte fotomässigt bra. Men antar att det finns mycket liknande på Tinder så.

Svar på tråden Hjälp med Tinder