Anonym (Emma) skrev 2021-01-30 11:54:38 följande:
Men om det i sånt fall går månader utan att du får någon matchning eller att det aldrig blir någon matching överhuvudtaget så är du ju uppenbarligen inte tillräckligt attraktiv för de kvinnor som du svajpar höger på. Det behöver ju inte vara på grund av utseende utan massor av faktorer. Så det känns ju nästan lite löjligt att sitta och tycka att det är så synd och hemskt att vara man på en dejtingsida när man uppenbarligen inte uppfyller det som man vill att andra ska ha. De få kvinnor som du väl är intresserad av, tycker ju helt enkelt inte att du motsvarar deras krav.
Jag tycker inte synd om mig själv eller någon (varken män eller kvinnor) som inte får ut de de önskar av online dejting. Det fungerar ju helt klart olika bra för olika personer. Har dock förståelse för att folk tycker att det är jobbigt och knäckande att aldrig få kontakt med någon, eller som för många tjejers fall bli överöst med massa meddelanden från killar som inte alls matchar det som de söker eller som bara är ute efter sex.
Uppenbarligen motsvarar jag inte kraven hos de jag finner attraktiva, annars hade de ju svarat eller matchat med mig. Jag är ju inte dum i huvudet så jag begriper att jag uppenbarligen inte är tillräckligt attraktiv (oavsett anledning) för att ha stor framgång online, men jag tänker ju inte lägga mig ner och självdö för det. Det är ju deras förlust om det inte ger mig en chans.
Men tråden handlar inte om mig och jag har inte alls det lika illa som TS. Har dock ingen aning om vilka han svajpar på eller skriver till.
Dock skrev skrev "Heja"
Anonym (Heja) skrev 2021-01-30 03:57:47 följande:
Jag vet precis hur det där är. Jag är tjej och har varit i dejtingdjungeln ett tag. Nu dejtar jag en kille, men innan dess har jag skrivit med många killar som antingen varit puckon, varit för påstridiga eller varit totalt ointresserade av att lära känna mig, slutat svara på meddelanden, osv.
Jag tänker såhär. Det blir lätt att man omedvetet sänder ut signaler att man är lite desperat över att hitta någon. Jag tycker inte du ska skriva "genuint genomsnäll kille". Det får det att kännas som att du försöker sälja in dig själv. Att skriva att du letar efter en tjej att dela livet med får dem att dra sig undan, många skulle tycka att det var för påstridigt. Exempel på hur du kan skriva:
"Hej,
Jag är en öppen person som gillar att ha diskussioner om allt möjligt. Jag gillar (intressen). Letar efter något seriöst, så vänligen swipa bara om du är intresserad av att lära känna mig. Jag är nyfiken på vem du är och vill gärna lära känna dig!"
Jag själv tröttnade på alla oseriösa, så därför skrev jag klart och tydligt att de bara skulle swipa om de var intresserade på riktigt. Att markera tydligt gör att man visar att man respekterar sig själv och det ger intrycket av att man har självförtroende, vilket i alla fall jag tycker är attraherande. Sedan när du väl fått kontakt med en tjej, var inte påstridig. Visa att du är intresserad av hennes liv, fråga om hennes intressen osv. Men gå inte på för snabbt och fråga direkt om ni ska gå på dejt. Bygg upp en trevlig vänskaplig kontakt först. Du kanske inte alls har varit "påstridig" i kontakten förut heller, men tänk i alla fall på det. Det är mina tips :) Lycka till!
Och hela min poäng var att hon inte alls vet "precis hur det är". Hennes situation är ju inte i närheten densamma som för TS som inte fått några matchningar alls. Har man inte själv varit i den situationen är det väldigt svårt att förstå den frustration som kan uppstå. Tycker dock att mycket av det övriga hon skrev var väldigt bra.
Jag tänker inte ge mig in i diskussionen om vem som har det värst av tjejer och killar (generellt sätt olika problem online) eftersom problem är jobbiga för de som har dem.
Jag lägger ingen värdering i det hela, men om jag ska gissa är jag övertygad om att det är fler av de som aldrig får någon uppmärksamhet som hellre skulle välja få massor av meddelanden av personer som inte är av intresse, än de som får mycket meddelanden som skulle välja att inte få några kontakter alls. Att få kontakter även om det är jobbigt att sålla, så innebär ju iallafall många kontakter en möjlighet att hitta någon intressant, samt att man får någon form av bekräftelse på att man är eftertraktad av någon.