• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • essemess
    SML89 skrev 2020-11-23 19:38:55 följande:

    Du har nog rätt i att de är så de funkar :) de är bra så vet man att de är lika bra att börja ha sex redan vid blinkande för att maximera chanserna. Ja men eller hur!! De är skönt att få svart på vitt direkt o inte vela över strecken och om man nått sin peak eller inte.

    Oj okej då har du haft blinkande sen CD10? Ja är på CD9 idag så ska nog börja testa imon då.


    Gör det! Jag började testa på dag 7. Dag 7 och 8 fick jag en tom ring, sedan blinkande gubbe dag 9-12. Börjar bli rädd att den fasta gubben inte ska komma.. Jäkla hjärnspöken! Tyckte mig se lite ÄL-flytningar igår och idag men det kan ju lika gärna vara (ursäkta) gammal sperma...? Brukar även få ont runt ÄL men det har ännu inte känts mer än liite molande idag i magen.
  • Eliales

    Hej! Hoppar också in här. Bim 1/12. Andra barnet, är 37.

    Hoppas innerligt att det går vägen den här gången och ser fram emot att få göra denna resa med er ??

  • Mickis89

    Jag och min sambo bestämde oss för att försöka med ett syskon dem här månaden. Har en son som är född i maj. Vet att det är tidigt men vi vet båda att vi vill ha fler barn och ha dem tätt. Det är tätt mellan mig och min syster och vi har en super tight relation idag, så hoppas att min son kan få det till sitt syskon:).

    Misstänker att jag hade ägglossning i fredags/ lördags. Så vi myste i onsdags, två gånger i fredags och en gång i lördags samt en gång i söndags. Så vi hoppas verkligen på ett plus:)!

    Bim 4/6

  • fruitloop

    ÄL+7 idag. Molvärk och dragningar i livmodern. Men eftersom jag får spottings 5-7 dagar innan mens varje månad (när jag inte är gravid) så kan det lika gärna vara det som är på G. Bim 3 december (16 dagar lutealfas).

    Vill så himla gärna nu! Började försöka i maj och har sen dess fått två kemiska graviditeter och ett MA i vecka 9 i september :(

    Förra månaden missade vi ägglossning med flera dagar (kunde inte äl-testa pga MA påverka hormoner) men nu körde vi på rejält och jag åt rosenrot fram till ÄL, och sen har jag kört progesteronkräm sedan ÄL, nån mer som testar det?

    Tänkte börja testa imorgon. Har tidigare fått plus på ÄL+9 med vanliga test, och har nu förberett med ett Testa tidigt till imorgon :O Men jag är medveten om att även om jag är gravid så kan det synas mycket senare denna gång beroende på befruktning och när ägget fäst.

    Men håller tummarna stenhårt!! Ville bara skriva av mig lite <3 Känner mig så ensam i detta just nu då sambon knappt vågar prata om det längre pga våra mf/ma. Så det är skönt att forum finns!

  • Holy93

    Cd23 här (cykel på ca 30 dagar) och har sen några dagar tillbaka haft stickningar i båda brösten, ilar liksom till ibland men har inte ömma bröst. Känns som att det inte gick vägen denna gång, vi flyttar om två veckor så kanske nästa ägglossning lyckas vi istället i vårt fina hus!

    Även haft sura uppstötningar men kan lika gärna vara magkatarr, fått massor av finnar fast att jag bara brukar få någon enstaka dagen innan mens. Kanske är stress av flytten, får väl se. Skriver bara av mig lite, kram på er alla!

  • essemess
    fruitloop skrev 2020-11-24 06:50:49 följande:

    ÄL+7 idag. Molvärk och dragningar i livmodern. Men eftersom jag får spottings 5-7 dagar innan mens varje månad (när jag inte är gravid) så kan det lika gärna vara det som är på G. Bim 3 december (16 dagar lutealfas).

    Vill så himla gärna nu! Började försöka i maj och har sen dess fått två kemiska graviditeter och ett MA i vecka 9 i september :(

    Förra månaden missade vi ägglossning med flera dagar (kunde inte äl-testa pga MA påverka hormoner) men nu körde vi på rejält och jag åt rosenrot fram till ÄL, och sen har jag kört progesteronkräm sedan ÄL, nån mer som testar det?

    Tänkte börja testa imorgon. Har tidigare fått plus på ÄL+9 med vanliga test, och har nu förberett med ett Testa tidigt till imorgon :O Men jag är medveten om att även om jag är gravid så kan det synas mycket senare denna gång beroende på befruktning och när ägget fäst.

    Men håller tummarna stenhårt!! Ville bara skriva av mig lite <3 Känner mig så ensam i detta just nu då sambon knappt vågar prata om det längre pga våra mf/ma. Så det är skönt att forum finns!


    Så tuff bakgrund du har, jag hoppas verkligen att det tar sig denna gång för dig! Så grymt att en del blir gravida på första försöket/utan att försöka medan andra måste gå igenom både det ena och det andra. Håller tummarna för dig och alla andra som kämpar!! Hoppas på solskenshistorier som kan ge en lite hopp!

    Med första barnet tog det ca 8 månader för mig att bli gravid, då var jag 27. Blev helt besatt, testade med ÄL-test och blev lika besviken varje gång grav-testen var negativa och mensen kom. Efter 7 månader gav jag upp, kastade alla stickor, blev magsjuk och då vart mensen sen och plusset dök till min stora förvåning upp! Denna gång är starten på bebisverkstan oroväckande lik. Är bara på 4e försöket men känner igen känslan från första gången, tänker inte på annat än detta. Har typ 4 appar igång och ÄL-testar igen. Analyserar allt. Det är så svårt då att stressa ner. Blir arg på mig själv för att jag inte bara kan "låta det ske" utan måste kontrollera och analysera in i minsta detalj.. Jäkla kontrollbehov!

    Har för övrigt blinkande glad gubbe idag igen, 5e dagen i rad. Börjar tro att jag inte kommer ägglossa.
  • Bacon89

    Jag har känsla av att det kanske tog sig här :) inte i bröstvårtorna när min son ammar, konstant kissnödig och väldigt känslig. Hoppas!

  • fruitloop
    essemess skrev 2020-11-24 08:20:32 följande:
    Så tuff bakgrund du har, jag hoppas verkligen att det tar sig denna gång för dig! Så grymt att en del blir gravida på första försöket/utan att försöka medan andra måste gå igenom både det ena och det andra. Håller tummarna för dig och alla andra som kämpar!! Hoppas på solskenshistorier som kan ge en lite hopp!

    Med första barnet tog det ca 8 månader för mig att bli gravid, då var jag 27. Blev helt besatt, testade med ÄL-test och blev lika besviken varje gång grav-testen var negativa och mensen kom. Efter 7 månader gav jag upp, kastade alla stickor, blev magsjuk och då vart mensen sen och plusset dök till min stora förvåning upp! Denna gång är starten på bebisverkstan oroväckande lik. Är bara på 4e försöket men känner igen känslan från första gången, tänker inte på annat än detta. Har typ 4 appar igång och ÄL-testar igen. Analyserar allt. Det är så svårt då att stressa ner. Blir arg på mig själv för att jag inte bara kan "låta det ske" utan måste kontrollera och analysera in i minsta detalj.. Jäkla kontrollbehov!

    Har för övrigt blinkande glad gubbe idag igen, 5e dagen i rad. Börjar tro att jag inte kommer ägglossa.
    Tack!! <3

    Ja, det är verkligen så olika. Med första barnet blev jag gravid direkt, och det gick hela vägen. Så det känns som att jag måste gå igenom detta för att jämna ut det :( Är orolig att kejsarsnittet eller operation av cellförändringar nu gjort att jag inte får behålla mina barn...

    Jag är likadan. Överanalyserar allt. Tog till och med ett gravtest igår. Fastän jag vet att det är OMÖJLIGT att se så tidigt. Blir galen på mig själv. Sen är jag redan orolig över hur orolig jag kommer vara när jag väl blir gravid. Att förlora ännu ett barn... 

    Hoppas 4e försöket har guldägget nu! Det kommer nog ska du se. Kroppen verkar ju förbereda med östrogenet. Sen har jag blivit gravid utan att fått positivt på äl-test (fastän jag testat 1-2 ggr om dagen), så det känns inte som testen alltid fungerar.

    Håller tummarna för oss nu!
  • fruitloop
    Bacon89 skrev 2020-11-24 08:23:31 följande:

    Jag har känsla av att det kanske tog sig här :) inte i bröstvårtorna när min son ammar, konstant kissnödig och väldigt känslig. Hoppas!


    Spännande! Du har inte tagit nå gravtest än?
  • fruitloop
    essemess skrev 2020-11-24 08:20:32 följande:
    Så tuff bakgrund du har, jag hoppas verkligen att det tar sig denna gång för dig! Så grymt att en del blir gravida på första försöket/utan att försöka medan andra måste gå igenom både det ena och det andra. Håller tummarna för dig och alla andra som kämpar!! Hoppas på solskenshistorier som kan ge en lite hopp!

    Med första barnet tog det ca 8 månader för mig att bli gravid, då var jag 27. Blev helt besatt, testade med ÄL-test och blev lika besviken varje gång grav-testen var negativa och mensen kom. Efter 7 månader gav jag upp, kastade alla stickor, blev magsjuk och då vart mensen sen och plusset dök till min stora förvåning upp! Denna gång är starten på bebisverkstan oroväckande lik. Är bara på 4e försöket men känner igen känslan från första gången, tänker inte på annat än detta. Har typ 4 appar igång och ÄL-testar igen. Analyserar allt. Det är så svårt då att stressa ner. Blir arg på mig själv för att jag inte bara kan "låta det ske" utan måste kontrollera och analysera in i minsta detalj.. Jäkla kontrollbehov!

    Har för övrigt blinkande glad gubbe idag igen, 5e dagen i rad. Börjar tro att jag inte kommer ägglossa.
    Glömde fråga om du tempar? Jag tycker det är ett väldigt bra komplement till äl-tester! Spec när de inte alltid fungerar helt. Stegringen kan ske så fort att man inte hinner se den på äl-test.
Svar på tråden BIM dec 2020