• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Summerstriker

Hej! Hoppar gärna in här i tråden.

Detta blir vårt andra försök till ett syskon, även första försöket efter missfall i oktober.

Jag hoppas att min kropp äntligen blivit återställd och att jag får ägglossning den här månaden.

Har börjat med ägglossningstest så jag inte ska missa den. Dock brukar jag känna av väldigt tydligt när jag har äl.

Gissar att jag har bim någon gång mellan 11-15 december.

• Elin1991
    essemess skrev 2020-11-25 21:30:17 följande:

Svårt läge! Man vill ju inte börja för sent men samtidigt är det ju trist om alla stickor tar slut innan ÄL nås.. Jag fick använda 8 av 10 och var på vippen att beställa en förpackning till, men slapp eftersom den fasta gubben dök upp idag. Men en dag kan du säkert vänta!

Vi fick faktiskt till det idag ändå :D, så nu känner jag mig lite lugnare. Ingen chans att ligga imorgon, dock, så får hoppas att detta räcker. Får satsa på i övermorgon och hoppas att det inte är för sent då. Jag gissar på ÄL imorgon för mig (CD15).

Precis. Vad händer om man börjar för sent?

Jag kör nog igång på fredag elr lördag & hoppas på det bästa :)

Jippi så bra! Hoppas det tar sig :):)
  • My19

Jag har ju noll koll på min cykel eftersom jag fått första mensen efter uttag av spiralen. Men om jag ska gå på hur mina cykler varit förut, och dom har varit lika i hela mitt liv så skulle jag enligt appen ha ägglossning i helgen. Lördag eller söndag. Hade mina ÄL symtom på söndagen. Hade även sex på söndagen. Men idag känns det som om jag skulle kunna få ÄL igen haha! Har en molande värk som drar sig ner i ljumsken och känner mig illamående på kvällen.. jag antar att jag inte gravid, kan ju inte bli det så fort tänker jag. Och jag har aldrig haft såna här symtom på mina andra 3 graviditeter. Så kan det vara så att jag har ÄL nu istället tänker jag? Har ju gjort ÄL test från fredag till måndag. Ett svagt streck. Enligt förpackningen negativt. Men har kollat i tusen trådar å vissa säger att det är positiva resultat?

Nån annan som tagit ut spiralen? Hur funka kroppen för er? Sist jag gjorde det så var allt som vanligt på en gång men de va ju några år sen..

• MSL08
    SML89 skrev 2020-11-23 10:16:39 följande:

Jag är faktiskt också lite fundersam där..

Vanligtvis brukar ju positivt ÄL test innebära en stegring och att ÄL vanligen sker inom 24 till 36 timmar efter ökningen. Men är det blinkande smiley som betyder stegring med CB digital och fast smiley att man har ÄL?

Eller innebär en fast smiley också bara stegring?

Nån annan som vet mer säkert? =)

Jag ringde till CB kundtjänst och fick svaret att den fasta smiley endast visar stegring och att ägglossning kommer att ske under de kommande dagarna.
  • isabelle81

BIM 16/12 och vill gärna vara med här :) Femte barnet. Ett väldigt tidigt missfall innan 4:e barnet och en ofostrig graviditet i v 10 nu i oktober :( Oplanerqd graviditet som verkligen väckte viljan hos mig med en till :) Tog Rosenrot och progesteronkräm i samband med fjärde barnet så börjar med det nu också.

• isabelle81
    Summerstriker skrev 2020-11-25 22:00:35 följande:

Hej! Hoppar gärna in här i tråden.

Detta blir vårt andra försök till ett syskon, även första försöket efter missfall i oktober.

Jag hoppas att min kropp äntligen blivit återställd och att jag får ägglossning den här månaden.

Har börjat med ägglossningstest så jag inte ska missa den. Dock brukar jag känna av väldigt tydligt när jag har äl.

Gissar att jag har bim någon gång mellan 11-15 december.

Håller tummarna för er! Detta blir också vårt första försök efter missfall/ofostrig graviditet i okt och jag hoppas min kropp e redo!
  • isabelle81

Uppdaterad BIM :)

1/12 Eliales, 38, andra barnet

1/12 sockerikaffet, 32 år, första barnet

1/12 DaraM, 36 år, andra barnet

2/12 Holy93

3/12 Bacon89, 31, 3e barnet

3/12 Fruitloop, 32, 2a barnet

4/12 Mickis89, 31, 2a barnet

5/12 VirreP­irre06

6/12 mamma91a , 3e barnet

6/12 Nowoli