• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Milie
    Stickling skrev 2020-12-12 20:54:56 följande:

Förstår, ja det blir ju ett himla märkligt läge när pandemin påverkar så otroligt många aspekter i livet, t.o.m. vilken tidpunkt man behöver berätta om sin graviditet! Hoppas att du kan bolla med någon kunnig och bli lite klokare. Jag lyssnar just nu på ett poddavsnitt av BabyzPodcast, där läkare och barnmorskor diskuterar Covid-19 relaterat till graviditet. Hade hoppats att de skulle säga något just om vaccinrekommendationer för gravida, men de har inte gjort det än. Har dock inte lyssnat på hela, så kan återkomma till dig om de pratar om det senare i programmet  Hoppas att det kommer offentliga rekommendationer snart, det är ju verkligen en högst aktuell fråga för många med dig!

Tack snälla, jag hoppas också det. BIM 19/12... 

Ja, verkligen. Säg gärna till om något nämns i podden :)
  • Milie
    tinz skrev 2020-12-13 03:25:18 följande:

Jag kan säga att jag har samma "problem". Jobbar som sjuksköterska på ett äldreboende, och vaccinet kommer troligtvis innom januari månad. Men vi har inte hört något om att vi måste bestämma oss redan i december, så min förhoppning att det skjuts fram lite, gärna till februari ;) Så man är så långt gången som möjligt eftersom man är rädd att få ett mf efter man har berättat (sånt brukar sprida sig på jobbet :( . Så vill gärna inte berätta för någon innan v12.

Hoppas det. Jag antar att det beror på att vi får begränsat antal doser och de vill se om det räcker till alla intresserade eller om de måste sålla. Ja, jag brukar vänta tills efter ultraljud. Jag köper NIPT och då ingår att de mäter åldern med ultraljud i vecka 10-11. Har man sett ett normalstort foster med hjärtslag så sjunker ju missfallsrisken extremt mycket.
  • Millannn

Här kom mensen imorse på BIM! Men detta var ju bara första försöket så det känns inte så farligt. Jag hoppar över till januari-tråden! Lycka till alla <3

• Ki1

Hej! Jag hoppar in här också jag har bim den 20/12 enligt min app! Första barnet och på vårt andra försök

• Tokan123
    Ki1 skrev 2020-12-13 11:33:14 följande:

Hej! Jag hoppar in här också jag har bim den 20/12 enligt min app! Första barnet och på vårt andra försök

Samma bim och samma med första barn och andra försöket, kul! Lycka till!
  • isabelle81

Erfarenhet av nidblödning någon? Hade det i torsd+fred sen inget. Hade ni testat idag? Äl 2:a och BIM 16:e

• Ki1
    isabelle81 skrev 2020-12-13 15:15:18 följande:

Erfarenhet av nidblödning någon? Hade det i torsd+fred sen inget. Hade ni testat idag? Äl 2:a och BIM 16:e

Köp ett testa tidigt test, det ska man kunna testa med 6 dagar innan bim tror jag!
  • Ki1
    Tokan123 skrev 2020-12-13 13:40:09 följande:

Samma bim och samma med första barn och andra försöket, kul! Lycka till!

Spännande! Håller tummarna för oss o alla andra.
  • isabelle81
    Ki1 skrev 2020-12-13 15:26:48 följande:

Köp ett testa tidigt test, det ska man kunna testa med 6 dagar innan bim tror jag!

Tack för svar! Vad tror du om detta test? Fick det på gyn efter min ofostrig grav men tog det aldrig.

• Ki1
    isabelle81 skrev 2020-12-13 15:36:23 följande:

Tack för svar! Vad tror du om detta test? Fick det på gyn efter min ofostrig grav men tog det aldrig.

Svårt och veta står det något mer på det om när man kan testa? Dem flesta ?vanliga? ska man väl testa på bim dagen, men det är ju många som får pluss innan också med ett vanligt test. Testa men blir det negativt så behöver det ju inte betyda att du inte är gravid, och skulle det bli negativt så kör på ett testa tidigt eller vänta tycker jag!
Svar på tråden BIM dec 2020