• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Värphönan
    Selmans skrev 2020-12-11 08:58:22 följande:
    Förlåt att jag spammar. Men detta är så overkligt för mig!!

Jag ser absolut ett streck till! =D Grattis!
  • Bebis2019
    Selmans skrev 2020-12-11 08:58:22 följande:

Förlåt att jag spammar. Men detta är så overkligt för mig!!

Jag ser !! Grattis!
  • Fullofhope

Hej. Hoppar in här. Jag är 33år och vi planerar barn nr 4. Vi har ett MA bakom oss samt en dotter i himlen (2014 gick hon bort). Två pojkar hos oss födda 2011 & 2015. Nu hoppas vi på ett litet syskon till. Jag var med i novembergruppen tidigare men de tog sig inte den gången. Vi hade egentligen inte ens hunnit försöka då, utan enbart tagit bort kopprspiralen, hade ingen koll på äl. Men nu däremot så har jag kört stenhårt på äl stickor och temp. Så nu tror ja är äl är på g vilken dag som helst. Innan har äl stickorna varit jätte-negativa haha. Men sedan igår börja de öka, nu är frågan. Enligt min NC app så ska jag ha ägglossning imorgon. Och dagens äl test är svårt att tyda tycker jag, har jag fått ett positivt äl idag? Lägger en jämförelse med gårdagens. Tack på förhand :)

• Fullofhope

Slänger in en bättre bild på dagens, tog den förra precis när de va nygjort, den andra 5min efter. Jag hr mycket äggviteflytningar och rejäl dipp i tempen idag med.

• Milie
    Bebis2019 skrev 2020-12-11 07:28:28 följande:

HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !

Jag sa ju att den där fjösiga lilla tempsänkningen inte var något att bry sig om :D Grattis! Jag förstår din känsla. Min situation är rätt lik din. Inte helt 100%igt försök och vips är ett tredje barn på G!
  • Bebis2019
    Milie skrev 2020-12-11 14:46:34 följande:

Jag sa ju att den där fjösiga lilla tempsänkningen inte var något att bry sig om :D Grattis! Jag förstår din känsla. Min situation är rätt lik din. Inte helt 100%igt försök och vips är ett tredje barn på G!

Haha ja du hade verkligen helt rätt! Men blev verkligen så chockad imorse fast jag ändå känt typ sen ägglossningen att något blev annorlunda liksom, kände igen känslan.

Hur känner du inför en tredje? Jag växlar mellan lycka och panik haha
  • SML89
    PetuniaSunflower skrev 2020-12-10 22:39:38 följande:

Spännande med alla som plussar! 

Vill checka av med de som börjar närma sig BIM, hur mår ni? har ni några tecken? Eller vad tror ni om det här? 

Har BIM den 12/12 enligt NaturalCykles. 

Jag har fått lite finnar, brösten sväller och känns tunga men fylliga, jag anar lite mer blodkärl, väldigt tydligt på ena sidan iaf. Inga konstiga flytningar, varken i färg eller mängd. Upplever under dagarna lite molnande värk och trycker jag nedåt i magen så känns det lite stelt och ömt.

Överlag så har jag mått så himla bra senaste dagarna, humöret på topp, sugen som f*an, gubben är helt i chock, fått massa saker gjorda. Har dock haft svårt att somna, vilket i vanliga fall ALDRIG händer. Men jag har även vaknat på nätterna och varit rastlös. Har även vaknat på nätterna för jag behövt kissa eller äta?! Natten är helt plötsligt för lång känns det som... 

Fick en tempdipp i morse, men mätte på en konstig tid, så jag vet inte hur tillförlitlig den är. Annars har jag varit väldigt varm. 

Tog test igår morse dvs (BIM -4) efter att jag drömt att jag testat minst 20 positiva test, så jag kunde inte hålla mig, men det var negativt. 

Ni som nyligen plussat, eller varit gravida tidigare, hur beter sig era brön? Är det likt som inför mens? 

Jag hade bim 12/12, men fick sen äl så hoppas på att bim förskjuts för min del (annars blir det för kort lutealfas). Appen ändrade iaf bim till 18/12 för mig, och än så länge känner jag inget speciellt. Men det du beskriver skulle ju kunna va graviditetssymptom =) jag känner faktiskt igen de där med rastlöshet på natten, hade till och med noterat i min app att jag innan jag plussade sist hade "sömnlöshet". Det är ju inte omöjligt att de kan vara ett symptom de med.
  • SML89
    Fullofhope skrev 2020-12-11 12:36:31 följande:

Slänger in en bättre bild på dagens, tog den förra precis när de va nygjort, den andra 5min efter. Jag hr mycket äggviteflytningar och rejäl dipp i tempen idag med.

För mig ser det positivt ut men har inte så stor erfarenhet av sådana test. Men tycker båda strecken är lika starka så din app kan nog stämma hyfsat tror jag =) det är väl normalt sett 12-36 h efter stegning som äl brukar ske.

Beklagar bortgången av er dotter, måste vara det värsta man kan vara med om, att förlora ett barn. Usch :( Lycka till med bebisbakandet iaf, hoppas ni får ett litet syskon till era pojkar.
  • Tokan123
    Fullofhope skrev 2020-12-11 12:19:18 följande:

Hej. Hoppar in här. Jag är 33år och vi planerar barn nr 4. Vi har ett MA bakom oss samt en dotter i himlen (2014 gick hon bort). Två pojkar hos oss födda 2011 & 2015. Nu hoppas vi på ett litet syskon till. Jag var med i novembergruppen tidigare men de tog sig inte den gången. Vi hade egentligen inte ens hunnit försöka då, utan enbart tagit bort kopprspiralen, hade ingen koll på äl. Men nu däremot så har jag kört stenhårt på äl stickor och temp. Så nu tror ja är äl är på g vilken dag som helst. Innan har äl stickorna varit jätte-negativa haha. Men sedan igår börja de öka, nu är frågan. Enligt min NC app så ska jag ha ägglossning imorgon. Och dagens äl test är svårt att tyda tycker jag, har jag fått ett positivt äl idag? Lägger en jämförelse med gårdagens. Tack på förhand :)

Skulle säga påväg att bli positivt, testa igen nu några timmar senare? Om det sjunker igen imorgon skulle jag tolkat det som positivt.
  • Milie
    Bebis2019 skrev 2020-12-11 15:20:44 följande:

Haha ja du hade verkligen helt rätt! Men blev verkligen så chockad imorse fast jag ändå känt typ sen ägglossningen att något blev annorlunda liksom, kände igen känslan.

Hur känner du inför en tredje? Jag växlar mellan lycka och panik haha

Haha, ja. Alltså jag har till och med tagit progesteron men det var delvis för att försöka behandla PMS. Visserligen funkade det ju då jag nu inte kommer ha PMS på ett tag :D Jag fick mycket panik och oro men nu är det 10 dagar sedan plus och jag har landat någorlunda. Mår ordentligt illa nu, så det är mest fokus på det och att det inte ska märkas på jobbet.
Svar på tråden BIM dec 2020