Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Måste jag anmäla faderskap?

Man kan ta faderskapstest redan från v. 11 så ni behöver inte alls vänta på det. Klart barnet ska ha rätt föräldrar på papper, fattar inte ens att man funderar på det. Vägrar han kommer soc se till att tvinga honom till slut.

• Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Tjejen) skrev 2020-11-06 18:55:05 följande:

Tack för svar. Dem sista som svarat det var lite svar på mina frågor. Jag visste inte exakt hur det går till om jag då anmäler han som far och han inte inställer sig. Och även då hur det går till hur han då kan avsäga sig allt,som han ville ett tag. Men jag har återigen ringt dem på kommunen för att prata med dem igen hur vi ska gå tillväga.

Jag tror du redan har fått svar på dina frågor. Du anger faderskapet, han kallas att skriva under, vägrar han eller hävdar att han inte är pappa kommer han krävas på ett dna-test. Han måste inte ha vårdnad däremot, om ni inte gör något i den frågan får du automatiskt enskild vårdnad (rekommenderas!), men han har all rätt att ändra sig i ett senare skede och om han inte är helt olämplig kommer han att kunna få igenom det.
Svar på tråden Måste jag anmäla faderskap?