• viseversa

Kan han tvinga oss till visning?

tror ts tänker på det pågående pandemin snarare än att dom inte vill ha visning. Jag hade itne heller velat ha massa okänt folk i mitt hem just nu om jag ska vara ärlig.

• viseversa

jag bor i hyresrätt och just nu är det INGA visningar alls. >Man får titta på ritningen och hoppas på det bästa. Tycker du ska påpeka detta för värden ts att ingen visning ska ske just nu under pandemin och att hen får se till att få lägenhetenm uthyrd ändå. Inte ert problem. 

• viseversa
    Egon den stora skrev 2020-11-06 22:31:42 följande:
    Har inte hört talas om att en hyresgäst måste hålla en visning. Däremot skall lägenheten vara tillgänglig för att värden skall sköta visningarna. Du är det normala.
    inte under en rådande pandemi nej.
  • viseversa
    Anonym (***)) skrev 2020-11-07 12:29:39 följande:
    Har du själv varit i lägenheten/huset du ska flytta till? Och hur ska du göra när ni flyttar in, ska ni sanera hela huset/lägenheten då, för att undvika smitta?
    Det är väl ett extremt töndigt jämförelse ellerhur?Inmte konstigt du är anonym så slipper du stå för dina dumheter. Hahah
  • viseversa
    Anonym (suuuuuck!) skrev 2020-11-07 14:49:38 följande:
    Lovar med 99,7% säkerhet att ni överlever(förmodligen med ännu mer om man tar hänsyn till er ålder osv).

Självklart måste man kunna få titta på en lägenhet innan man bränner alla sina köpoäng! Har en vän som köat i nästan tio år för sin lägenhet som han inte fick se. Nu bor han i en nedgången lägenhet med konstiga mått. Och där får han väl bo i tio år till om han inte vinner på lotto.
    haha buhu då stackars honom. Ursäkta men ts ska inte behöva utsätta sig för smitta nej. Snufthistoria eller inte. Btw har jag köat i 38 år snart så 10 år är knappast länge för en lägenhet. 
  • viseversa
    Anonym (F) skrev 2020-11-07 17:12:04 följande:
    Är inte alls säkert, två av oss är i riskgrupp. Andras köpoäng är inte värda mer än våra liv.
    Nej verkligen inte. 
  • viseversa
    Anonym (***)) skrev 2020-11-08 14:05:32 följande:
    När jag läser TS svar så tycker inte jag att det är en dum fråga. Tvärtom. 
    nej men det är en jävligt korkad jämförelse. Nu ver du det. 
  • viseversa
    Anonym (***)) skrev 2020-11-08 14:11:50 följande:
    För att du säger det? Din åsikt är inte viktig för mig, varför tror du det?

Men det är typiskt vissa  här, alla andra ska anpassa sig efter deras regler för de är rädda för smitta. Men när det är något som gynnar dom själva, då tar man risken. 
    Du verkar inte så smart så jag ska förklara detta lätt så du förstår....

Det pågår en pandemi i sverige. ALLA har ansvar att minska smittspridningen i största möjliga mån. Där ingår även DU förvånande va? Förstod du nu eller ska jag ta det ännu mer förenklat?
  • viseversa
    sextiotalist skrev 2020-11-08 15:27:36 följande:
    Enligt hyreslagen har hyresgästen skyldighet att ha lägenheten tillgänglig för visning, men ska inte behöva visa själv
    INNAN sverige givk in i en pandemi ja. Det är inte samma sak nu. 
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?