• Anonym (F)

    Kan han tvinga oss till visning?

    Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

    Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?

  • Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?
  • Kjell2
    Anonym (F) skrev 2020-11-06 18:38:33 följande:

    Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

    Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?


    Det brukar vara reglerat i kontraktet att man är skyldig att visa upp vid uppsägning.

    Väden skulle kunna stämma er och kräva ersättning för förlorad hyra tex.

    Kontakta hyresgästföreningen.
  • Anonym (r)
    Anonym (F) skrev 2020-11-06 18:38:33 följande:

    Vi ska flytta om några veckor och fick idag olika datum av värden där vi förväntas ta emot folk på visning.

    Känns inte alls okej! Vad kan hända om vi helt enkelt vägrar?


    Fick inte ni se lägenheten innan ni flyttade in?
  • Anonym (D)

    Hyreslagen paragraf 26. Ni ska ge tillträde till lägenheten.

  • viseversa

    tror ts tänker på det pågående pandemin snarare än att dom inte vill ha visning. Jag hade itne heller velat ha massa okänt folk i mitt hem just nu om jag ska vara ärlig.

  • Anonym (F)
    Anonym (r) skrev 2020-11-06 18:43:17 följande:

    Fick inte ni se lägenheten innan ni flyttade in?


    Vad har det med saken att göra?
  • Anonym (A)
    viseversa skrev 2020-11-06 18:49:16 följande:
    tror ts tänker på det pågående pandemin snarare än att dom inte vill ha visning. Jag hade itne heller velat ha massa okänt folk i mitt hem just nu om jag ska vara ärlig.
    Håller med
  • Anonym (F)
    viseversa skrev 2020-11-06 18:49:16 följande:

    tror ts tänker på det pågående pandemin snarare än att dom inte vill ha visning. Jag hade itne heller velat ha massa okänt folk i mitt hem just nu om jag ska vara ärlig.


    Exakt.
  • viseversa

    jag bor i hyresrätt och just nu är det INGA visningar alls. >Man får titta på ritningen och hoppas på det bästa. Tycker du ska påpeka detta för värden ts att ingen visning ska ske just nu under pandemin och att hen får se till att få lägenhetenm uthyrd ändå. Inte ert problem. 

  • Anonym (D)
    Anonym (F) skrev 2020-11-06 18:53:43 följande:

    Exakt.


    Ok, vissa hyresbolag har speciella regler i dessa tider. Googla visning hyresrätt covid-19. Fråga din värd varför de inte har speciella regler under pandemin. Digital visning är att föredra.
  • Anonym (r)
    Anonym (F) skrev 2020-11-06 18:53:15 följande:
    Vad har det med saken att göra?
    Om ni ville se den innan , så finns det säkert fler som vill
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?