• Anonym (Ssk)

Kan han tvinga oss till visning?

Oftast står det i kontraktet att man som hyresgäst ska ta emot folk på visning alt ge hyresvärden tillgång till lägenheten under visning. Så ja, det kan nog tvinga er. Men så här i coronatider borde hyresgästen istället ha digital visning.

• Anonym (Ssk)
    Anonym (suuuuuck!) skrev 2020-11-08 12:40:43 följande:

Ja, det kan jag lova

Nej, du kan inte lova att just ts med familj skulle överleva om de får covid-19 och du kan inte heller lova att de enbart får milda syntomer.
  • Anonym (Ssk)
    sextiotalist skrev 2020-11-09 11:09:59 följande:

Här verkar de vara noga. Visserligen inget munskydd i receptionen. Men enligt sambon, som var på vc förra veckan, så var det nytt munskydd och nya handskar på sköterskan när de tog venprov. Sedan slängdes både munskydd och handskar

Precis som det ska vara. Även innan covid-19 pandemin så ska det används handskar vid blodprovtagning (dessa kastas efter varje patient).
  • Anonym (Ssk)
    mari123 skrev 2020-11-09 05:04:25 följande:

OT OT men apropå ändå.....Jag besökte sjukhuset förra veckan och DÄR märktes ingenting av corona-hysterin faktiskt. Det kändes mer på bussen dit med chauffören framför sin avspärrning! Många besökare och mycket personal. Inga munskydd på ngn personal eller annat och butiken var öppen och trängsel på Apoteket. Precis som vanligt och det kändes vilsamt.  Kanske var där markeringar i golvet om avstånd..................................men man ser dem ju inte längre.

Vårdade personalen du såg covid-sjuka eller tog emit misstänkta/bekräftade covid-sjuka?
  • Anonym (Ssk)
    mari123 skrev 2020-11-10 04:53:44 följande:

Och så ska man ta Pandemin på allvar när vårdpersonal måste SLÅSS för att få tag på munskydd?! och medias "hit och dit"-rapportering. Jag fattar att folk inte lyssnar längre. EN sak vet jag och det är att NÄR/OM, fasansfulla tanke, vi får en pandemi med dödlighet på allvar så ser vi inte en kotte ute. 

Vi är redan i en pandemi med dödlighet...
  • Anonym (Ssk)
    mari123 skrev 2020-11-10 10:06:38 följande:

Men lyckligtvis inte värre än vinterkräksjukan.

Jo.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (.) skrev 2020-11-10 12:02:09 följande:

Vilken sten har du legat under det senaste året?

Alla vi andra som inte är faktaresistenta vet att det pågår en pandemi där människor får kroniska skador och i värsta fall dör. Hittills har 6000 dött i pandemin en siffra som kommer att öka med raketfart.

Och du vet... ingenting? Så du är alltså en av dem som kommer göra ditt bästa för att fler ska bli smittade, fler bli skadade, fler dö?

Det är fler än 6000 som har dött av corona. Hittills idag har set dött 1 265 425 av covid-19 i värden.
  • Anonym (Ssk)
    mari123 skrev 2020-11-10 12:04:09 följande:

Menar du att 1262000 dött i Sverige?...... 

Tror du pandemin bara är i Sverige?
    mari123 skrev 2020-11-10 12:46:25 följande:

Nu är vi ju väldigt OT här..............men jag tycker båda siffrorna är GLÄDJANDE låga. Inte precis digerdöden 2.0 utan mer obegriplig hysteri.

Glädjande låga?
Svar på tråden Kan han tvinga oss till visning?