Hon vill aldrig ligga
Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 11:12:24 följande:
Hmm, jag förstår hur du tänker där. Men samtidigt har jag sagt att hon kan gå ner i tid om hon vill och jag hjälper såklart till när jag har tid att dammsuga och diska.  
Det här handlar inte om praktiska saker utan att hon är ointresserad i sex och jag vill få henne kåt igen. Hon måste kunna släppa jobbet när hon går hem.
I detta läge kanske inte sex är vad HON behöver utan en trygg famn att vila i, att prata av sig och ev underlätta det som tynger henne. Att känna stöd och omtanke. Ett varmt bad och få lagad middag så hon kan få vila både fysiskt och mentalt och slippa pressen på att prestera i sängen för att hålla dig nöjd. Att få ta hand om sig själv.
Sex varierar under livet utifrån situation. Det är helt normalt att tappa lust i kris, sorg, trötthet och barn. Det betyder inte att det minskade sexet är ett konstant tillstånd. Och älskar man varandra så har man förståelse för detta. Man kan ha intimitet utan att behöva vara vild i sängen dessa tider.
Och om ett vilt sexliv med ständig kontinuitet är vad du värdesätter som viktigast i en relation så tycker jag inte du ska ha ett förhållande utan ha flera kk istället. För om du tror att en människa är kapabel till vilt sex 2 ggr om dagen i alla lägen så har du orimligt höga förhoppningar på en vanlig människa. Då är det en nymfoman du behöver vid din sida.
Det som är mest alarmerande i din text är inte din önskan om sex utan din totala självfokusering och oförmåga (eller ointresse?) att sätta dig in i hennes situation.