• Ebichu

Vad gör min kropp?

Har tyvärr inget svar på din fråga men vi sitter i samma båt jag hade min förra mens under samma period som dig förra månaden och ägglossningen ungefär samma period som dig förra månaden bara att min "mens" kom två dagar innan beräknat höll dock bara i en dag. Så vi får väl testa nu veckan som kommer och se vad som händer

• Ebichu
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 08:37:39 följande:

Ja, precis. Tog ett graviditetstest idag, negativt. Men mått illa hela helgen och spänt nere vid tjejmagen...

Men får hem Äl-tester idag, så hoppas kunna plussa nästa månad!

Mår dock ff illa :/

Finns ju en liten chans att det kan vara för tidigt eftersom det är bara bim för dig idag så skulle nog vänta till på fredag iaf och testa igen för att vara på säkra sidan. Jag testade på bim också och det var negativt så ska testa igen nu på fredag för då har det gått en vecka iaf sen jag testa senast om det är negativt då så bokar jag tid till kvinnokliniken... För jag förstår inte alla varför jag får symptom efter att min blödning har varit och det var ju inte dagen efter heller utan det tog iaf 3 dagar innan symptomen började komma...
  • Ebichu
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 09:57:53 följande:

Alltså, vi har ju exakt likadant, sjukt! (Men häftigt och kul att följas åt) :)

Ska testa mig Onsdag o Fredag tänker jag, om nu ingen mens dyker upp :)

Kunde inte hålla mig till fredag så testade mig imorse, det blev negativt. Så nu är det bara för mig att acceptera att det inte blev nått den här månaden och att det säkerligen inte kommer bli nå mer barn heller och försöka bara spendera tid med och glädja mig åt min dotter istället.
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 10:03:12 följande:
    Varför känner du att det troligtvis inte kommer bli nått mer barn? Har ni försökt länge?  =(
    inte direkt det är bara andra månaden vi försökte men det tar så mycket på mig psykiskt, blev "skengravid" i augusti också och efter det krånglade min mens i mängd något så enormt mycket tills den kom i oktober igen då var den mer normal igen och nu så krånglade den ännu värre den här månaden. Brukar få mensvärk nån dag eller två innan jag ska ha mens men det kom aldrig i samband med blödningen som bara varade i en dag  när jag brukar ha iaf 2-3 dagar utan problem med blödning plus så kom den två dagar tidigare den här månaden och jag brukar ha exakt 4 veckor från dagen då blödningen verkligen kommit igång till nästa dag jag har spotting igen den här månaden var det bara 26 dagar. Jag fyller 33 också och min dotter blir redan 3 år i år, vi har ju inte försökt aktivt innan nu men att det inte blivit nå oops på 3 års tid känns lite väl också. Vill helt enkelt bara för mycket så har spenderat större delen av morgonen med nära till gråt hela tiden så känner bara för att ge upp.
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 10:03:12 följande:
    Varför känner du att det troligtvis inte kommer bli nått mer barn? Har ni försökt länge?  =(
    Sen underlättar det ju inte heller att dottern blev till 3 månader efter att jag tog ut min p-stav utan att vi ens försökte. I mitten på januari 2017 togs den ut och i slutet på april 2017 plussade jag med henne.
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 10:47:27 följande:

Jag förstår att de kan kännas jättejobbigt periodvis, speciellt när mensen inte är i sin ordning och man inte vet hundra om man har ägglosning eller annat. Jag är 31 och har en son på 1,5 år så det är inte jätte stor skillnad på oss. Det finns ju olika tips att ta till för att hjälpa kroppen att komma i balans, trigga ägglossning osv. men vad som är bäst för dig vågar jag inte svara på.

Förra gången jag blev gravid tog det ungefär 6 månader. Jag hade sjukt lång och oregelbunden menscykel, kunde variera på ca 30-43 dagar så visste ju inte ens om ja skulle kunna bli gravid eller inte. Men läste på mycket och började testa Apiforce (bidrottninggele) som vissa tipsade om. Mensen blev lite mer regelbunden och det tog sig på andra försöket med de.

Så ge inte upp utan testa olika metoder, det kan hjälpa :) och gällande de psykiska så är vi nog många här som är likadana, man försöker att inte bli för engagerad men hoppet och önskan tar ofta över och man blir lite som besatt. Och för varje gång mensen kommer - enorm besvikelse. Därför är dessa grupper här så bra där man kan peppa varandra =)

Och nu var jag påväg att börja gråta för ditt svar, vill bara slippa dom här symtomen nu egentligen för det är verkligen jobbigt när ens känslor leker berg-och-dalbana har vart så i 3 dar nu... Förutom apiforce har du några andra tips som gör så att det kan underlätta?
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 11:41:13 följande:
    Håller verkligen med! Alltså tycker du iaf ska ta ett grav test nån dag i veckan, med tanke på att du bara hade mens 1 dag så kan de va lite oklart om de verkligen va mens eller inte.. kör du med ÄL test eller går du mer på app/känsla? Jag använder appen Flo men kommer börja ta ÄL test från denna månad för att veta mer exakt.

Det finns många tips som kan hjälpa, svårt att komma ihåg allt dock och vissa är ju mer extrema än andra. Men utöver apiforce så vet jag många som ätit rosenrot för att öka chanserna att bli gravida. D-vitamin är viktigt och nödvändigt för ägglossning så en större mängd D-vitamin innan ÄL kan trigga igång den mer ordentligt (det ska jag testa denna månaden).

Finns också nått som kallas Bisolvonmetoden, men den är jag inte insatt i alls faktiskt. Men läs på lite om apiforce, inte omöjligt att den kan hjälpa dig att få lite mer stabilitet i kroppen.
    tog ju ett imorse somsagt och det var negativt o beräknad mens var den 12 november så man tycker ju att jag borde plussat idag om de var nått. I augusti så blev det mest på känsla för kände att det hände nått eftersom jag fick tillfällig "mensvärk" då, nu i oktober var det både känsla och test fick samma känsla igen och trodde då att de va ägglossning på g så tog test och fick positivt på det så då körde vi på :P
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 11:41:13 följande:
    Håller verkligen med! Alltså tycker du iaf ska ta ett grav test nån dag i veckan, med tanke på att du bara hade mens 1 dag så kan de va lite oklart om de verkligen va mens eller inte.. kör du med ÄL test eller går du mer på app/känsla? Jag använder appen Flo men kommer börja ta ÄL test från denna månad för att veta mer exakt.

Det finns många tips som kan hjälpa, svårt att komma ihåg allt dock och vissa är ju mer extrema än andra. Men utöver apiforce så vet jag många som ätit rosenrot för att öka chanserna att bli gravida. D-vitamin är viktigt och nödvändigt för ägglossning så en större mängd D-vitamin innan ÄL kan trigga igång den mer ordentligt (det ska jag testa denna månaden).

Finns också nått som kallas Bisolvonmetoden, men den är jag inte insatt i alls faktiskt. Men läs på lite om apiforce, inte omöjligt att den kan hjälpa dig att få lite mer stabilitet i kroppen.
    tog ju ett imorse somsagt och det var negativt o beräknad mens var den 12 november så man tycker ju att jag borde plussat idag om de var nått. I augusti så blev det mest på känsla för kände att det hände nått eftersom jag fick tillfällig "mensvärk" då, nu i oktober var det både känsla och test fick samma känsla igen och trodde då att de va ägglossning på g så tog test och fick positivt på det så då körde vi på :P
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 12:58:56 följande:

Aa sant, den borde nog visat + nu då. Men kör på igen så kan du försöka ta till nått knep denna eller alt. nästa gång om de inte skulle ta sig =) Du kan ju haka på Bim dec 2020 gruppen så kan vi följas åt, d är bra att få lite stöd från andra som vill bli gravida med.

Kan inte släppa det ändå om det nu skulle finnas en chans när jag var yngre och gjorde abort så plussade jag inte förrän mellan vecka 6-9
  • Ebichu
    SML89 skrev 2020-11-17 19:09:11 följande:
    Okej. De kan ju vara så olika hur tidigt/sent man pussar. Men avvakta lite oavsett, försök koppla bort de ett tag och ta ett nytt test lite längre fram. Annars testa för äl när du beräknas ha det.
    det blev negativt den 21:a också men har bokad tid till kvinnokliniken nu på torsdag och bra är väl det då "mensvärken" snart hållt på i 2 veckors tid mer eller mindre konstant plus så känner jag mig nu kissnödig direkt efter jag har kissat så har väl fått urinvägsinfektion så ska be dom testa det nu på torsdag iaf :)
Svar på tråden Vad gör min kropp?