• Snäckan92

    Vad gör min kropp?

    Hej.

    Har en fundering.

    Jag och min sambo försöker bli gravida och har haft oskyddat sex sedan september (nexplaton innan).

    Jag hade mens 14-17e Oktober och då äl (enligt min app) 27e oktober. Vi hade sex under och kring äl, kännde äl-smärtor (typ mensvärk). Har beräknad mens på måndag , 16 november (appen brukar stämma), men började blöda lite lätt 10e november och blödde "som mens" tills igår.

    Kan min mens ha kommit innan, eller kan jag vara gravid? Tänkte köpa ett early-test, men undrar mest om mensen kan komma sånära äl?

    För om jag inte hade äl 27e , varför hade jag då sådana smärtor?

    Hjälp mig mer er kunskap ????

  • Svar på tråden Vad gör min kropp?
  • Ebichu

    Har tyvärr inget svar på din fråga men vi sitter i samma båt jag hade min förra mens under samma period som dig förra månaden och ägglossningen ungefär samma period som dig förra månaden bara att min "mens" kom två dagar innan beräknat höll dock bara i en dag. Så vi får väl testa nu veckan som kommer och se vad som händer

  • Snäckan92
    Ebichu skrev 2020-11-15 21:50:23 följande:

    Har tyvärr inget svar på din fråga men vi sitter i samma båt jag hade min förra mens under samma period som dig förra månaden och ägglossningen ungefär samma period som dig förra månaden bara att min "mens" kom två dagar innan beräknat höll dock bara i en dag. Så vi får väl testa nu veckan som kommer och se vad som händer


    Ja, precis. Tog ett graviditetstest idag, negativt. Men mått illa hela helgen och spänt nere vid tjejmagen...

    Men får hem Äl-tester idag, så hoppas kunna plussa nästa månad!

    Mår dock ff illa :/
  • Ebichu
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 08:37:39 följande:

    Ja, precis. Tog ett graviditetstest idag, negativt. Men mått illa hela helgen och spänt nere vid tjejmagen...

    Men får hem Äl-tester idag, så hoppas kunna plussa nästa månad!

    Mår dock ff illa :/


    Finns ju en liten chans att det kan vara för tidigt eftersom det är bara bim för dig idag så skulle nog vänta till på fredag iaf och testa igen för att vara på säkra sidan. Jag testade på bim också och det var negativt så ska testa igen nu på fredag för då har det gått en vecka iaf sen jag testa senast om det är negativt då så bokar jag tid till kvinnokliniken... För jag förstår inte alla varför jag får symptom efter att min blödning har varit och det var ju inte dagen efter heller utan det tog iaf 3 dagar innan symptomen började komma...
  • Snäckan92
    Ebichu skrev 2020-11-16 09:41:45 följande:

    Finns ju en liten chans att det kan vara för tidigt eftersom det är bara bim för dig idag så skulle nog vänta till på fredag iaf och testa igen för att vara på säkra sidan. Jag testade på bim också och det var negativt så ska testa igen nu på fredag för då har det gått en vecka iaf sen jag testa senast om det är negativt då så bokar jag tid till kvinnokliniken... För jag förstår inte alla varför jag får symptom efter att min blödning har varit och det var ju inte dagen efter heller utan det tog iaf 3 dagar innan symptomen började komma...


    Alltså, vi har ju exakt likadant, sjukt! (Men häftigt och kul att följas åt) :)

    Ska testa mig Onsdag o Fredag tänker jag, om nu ingen mens dyker upp :)
  • SML89
    Snäckan92 skrev 2020-11-13 11:32:34 följande:

    Hej.

    Har en fundering.

    Jag och min sambo försöker bli gravida och har haft oskyddat sex sedan september (nexplaton innan).

    Jag hade mens 14-17e Oktober och då äl (enligt min app) 27e oktober. Vi hade sex under och kring äl, kännde äl-smärtor (typ mensvärk). Har beräknad mens på måndag , 16 november (appen brukar stämma), men började blöda lite lätt 10e november och blödde "som mens" tills igår.

    Kan min mens ha kommit innan, eller kan jag vara gravid? Tänkte köpa ett early-test, men undrar mest om mensen kan komma sånära äl?

    För om jag inte hade äl 27e , varför hade jag då sådana smärtor?

    Hjälp mig mer er kunskap ????


    Hur länge brukar din mens hålla i sig annars?
    Jag menar, det är inget konstigt att den dyker upp 10:e (14 dagar efter ÄL), men att det bara varar 2-3 dagar kanske inte är så länge.

    Tror man vanligtvis säger att mensen kommer ca 12-16 dagar efter äl. Sist jag blev gravid så hade jag väldigt oregelbunden mens och kunde t.o.m få mensen 11 dagar efter ÄL. Nu snittar jag omkring dag 12-13.
  • Snäckan92
    SML89 skrev 2020-11-16 10:44:51 följande:

    Hur länge brukar din mens hålla i sig annars?

    Jag menar, det är inget konstigt att den dyker upp 10:e (14 dagar efter ÄL), men att det bara varar 2-3 dagar kanske inte är så länge.

    Tror man vanligtvis säger att mensen kommer ca 12-16 dagar efter äl. Sist jag blev gravid så hade jag väldigt oregelbunden mens och kunde t.o.m få mensen 11 dagar efter ÄL. Nu snittar jag omkring dag 12-13.


    Brukar ligga på 4-5 dagar mens. Brukar ha mens runt 13-14 dagar efter äl, men nu kom den isåfall på dag7 :/

    Har mått illa hela helgen, vilket är konstigt...
  • SML89
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 11:40:13 följande:
    Brukar ligga på 4-5 dagar mens. Brukar ha mens runt 13-14 dagar efter äl, men nu kom den isåfall på dag7 :/

    Har mått illa hela helgen, vilket är konstigt...
    Ja okej, då är det ju något som känns lite off ja..
    Men tänker jag helt fel? från ÄL 27/10 till mens 10/11 det blir ju 14 dagar?

    Jag hoppas verkligen inte att det är så, men tänker ju realistiskt sett kan de varit mensen. Vill verkligen inte förstöra ditt hopp. Jag gick själv över 4 dagar på bim nyss och blev så besviken när mensen kom istället för ett +.
  • Snäckan92
    SML89 skrev 2020-11-16 11:57:34 följande:

    Ja okej, då är det ju något som känns lite off ja..

    Men tänker jag helt fel? från ÄL 27/10 till mens 10/11 det blir ju 14 dagar?

    Jag hoppas verkligen inte att det är så, men tänker ju realistiskt sett kan de varit mensen. Vill verkligen inte förstöra ditt hopp. Jag gick själv över 4 dagar på bim nyss och blev så besviken när mensen kom istället för ett +.


    Sorry, äl va 2/11 men appen började flagga 27e.

    Tror inte det tagit sig, men lite lustigt är de allr.

    Har diltat in mig på december nu i stället :)
  • SML89
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 12:43:43 följande:
    Sorry, äl va 2/11 men appen började flagga 27e.

    Tror inte det tagit sig, men lite lustigt är de allr.

    Har diltat in mig på december nu i stället :)
    Jaha okej, men då är det lite väl kort lutealfas faktiskt. 7-8 dagar känns lite. Då är jag nog inte till så mycket mer hjälp, är lika frågande som dig. Men testa igen om några dagar när du är förbi bim så kanske du får ett mer säkert testresultat.

    Samma här! om de inte tagit sig för dig så haka på BIM dec 2020 gruppen så kan vi följas åt :)
  • Ebichu
    Snäckan92 skrev 2020-11-16 09:57:53 följande:

    Alltså, vi har ju exakt likadant, sjukt! (Men häftigt och kul att följas åt) :)

    Ska testa mig Onsdag o Fredag tänker jag, om nu ingen mens dyker upp :)


    Kunde inte hålla mig till fredag så testade mig imorse, det blev negativt. Så nu är det bara för mig att acceptera att det inte blev nått den här månaden och att det säkerligen inte kommer bli nå mer barn heller och försöka bara spendera tid med och glädja mig åt min dotter istället.
Svar på tråden Vad gör min kropp?