• Anonym (Ts)

    Röda ögon

    Undrar om någon har tips för mina problem med röda och irriterade ögon av och till. Jag får i perioder detta, har känsliga ögon. Det uppstår t ex om jag suttit framför dator en hel dag, om jag utsätts för rök, stark vind mm. Sen sitter det i ett bra tag. Har både linser och glasögon. Ingen skillnad på problemet vilket av det jag använder. Har provat ögondroppar av olika slag som jag fått tips om från optiker, de hjälper ibland men inte alltid. Har ingen ögonsjukdomar el andra sjukdomar. Någon som har liknande besvär och hittat något som hjälpt.

  • Svar på tråden Röda ögon
  • Tow2Mater

    Antihistamintabletter hjälpte mig; har nån slags allergi mot okänd substans som poppar upp ibland oavsett årstid eller städrutiner.

  • Anonym (Ts)
    Tow2Mater skrev 2020-11-13 23:14:54 följande:

    Antihistamintabletter hjälpte mig; har nån slags allergi mot okänd substans som poppar upp ibland oavsett årstid eller städrutiner.


    Ok tack för svar. Har misstänkt allergi eftersom jag blir täppt i näsan också ofta. Har testat mot allergi på VC men allt var negativt. Har du fått någon allergi konstaterad? Hur snabb effekt fick du av antihistamin?
Svar på tråden Röda ögon